Oláh Balázs levele az MNASZ-nek!

Mint arról már korábban beszámoltunk az MNASZ várja a véleményeket, a MARB-al kapcsolatban. Most Oláh Balázs levelét olvashatjátok!

Tisztelt Szövetség,

Oláh Gyárfás elnök úr levelére reagálnék,ha már így szót kaptunk, mi amatőr versenyzők. Igaz kissé dezsavű érzésem van, mert a tavalyi év is hasonlóképpen indult, de most láthatóan rosszabb a helyzet. Először is erősen el kellene gondolkodni, hogy vajon a felelős, hozzáértő személyek egyengetik-e itthon a magyar rallye, esetünkben az amatőr rallye sorsát. Menjünk egy kicsit vissza 2015 novemberére. Ott az RSB és az ATB képviselői megígérték, hogy 2016-ra semmilyen változtatás nem vezetnek be, mindenki megnyugodthat. Ugye emlékszünk tavaly év elejére, nem ecsetelem, hogy mi is történt pontosan. Aztán eljött a 2017-es szezon kezdet ahol bebizonyította a szakágvezetés és a technikai bizottság, hogy bizony van ettől még lejjebb is. Felelős személyek vezették félre a versenyzőket, felelős RSB tisztségviselő és egyben északi régiós, Nógrád és Pest megyei versenyrendező hazudozott folyamatosan a versenyzőknek nyílt fórumokon (facebook, ahol a hozzászólásait rendre törölte is), hogy nem is érti, honnan vesszük ezeket a butaságokat. Nem fog kelleni pl. katalizátor stb. majd két napra rá közvetetten, de lehetett tőle vásárolni azonnali raktár készletről homológ és nem homológ katalizátorokat és egyéb versenyfelszereléseket. Az eljárás végtelenül korrekt, gondolom Önök is érzik az iróniát a szavaimban. ARVSZ vonatkozásban semmi nincs feketén fehéren leírva csak szájról szájra terjednek, terjedtek a mendemondák amivel csak egy baj van, hogy ezeket nem Benedek Elek mesélte, hanem felelős ATB-s szakemberek akik konkrétan egymással harcolnak, mert mindenki mást mond, és szépen a házon belüli viszályok és hatalmi harcok miatt egy erős versenyzői tábornak, UTÁNPÓTLÁS tábornak vették el a kedvét az egésztől. Azt, hogy ezt hosszútávon is működőképessé lehessen tenni más személyzet kell! Két éve folyamatosan bizonyítják ezek az emberek, hogy csak is az önös érdekeik vezérelik és egy kis haszon. Ha már ők a „törvényhozók” úgy vannak vele, hogy ki is használják. Ezeket az embereket felelősségre kell vonni! A tevékenységük teljes mértékben kimerítette a hivatali visszaélés fogalmát! Egy dologban voltak nagyon összeszedettek és következetesek. Egy jól működő és virágzó sorozatot két év alatt teljesen szétverni és ellehetetleníteni. Hozzáértő szakemberek kellenek, akiket nem a hatalomvágy és a haszonszerzés hajt, hanem a sport szeretete és a tenni akarás, hogy minden versenyző számára a megfelelő kompromisszumokat, szabályokat alkossák meg. Olyan vezetésre van szükség akik tudják, hogy egy amatőr sorozat mitől amatőr, akik tisztában vannak azzal, hogy az ott induló versenyzők konyhapénzből versenyeznek és csak addig nyújtózkodhatnak ameddig a takarójuk ér. Az amatőr versenyzők nem a biztonság, a magasabb színvonal, a szabályalkotás ellen kampányolnak, de van egy határ amit amatőr versenyzés vonatkozásában nem lehet átlépni, mert az az amatőr bajnokság kivégzését jelenti! Nonszensz,hogy úgy hoznak szabályokat, hogy egy hónapot kap a versenyző arra, hogy felkészüljön az első versenyre, a szezonra. A világon nincs ilyen! Ez nem más mint ellehetetlenítés! Mi lenne a megoldás? Öntsünk tiszta vizet a pohárba menjünk akkor vissza az időben egészen 2015 novemberéig ahonnan elindult az RSB, ATB, ST hadjárata. Rögzítsük minimum két évig az akkori ARVSZ-t! Kreáljon az RSB, ATB, ST egy olyan hosszútávú stratégiát ami átlátható, egyszerű, könnyen emészthető és az amatőr versenyzők érdekeit szolgálják, védik! Legyen fejlődés, legyenek ésszerű szigorítások betartható és kigazdálkodható határidőkön belül, de ne felejtsük el, hogy AMATŐR bajnokságról beszélünk. Ne akarjunk egy komplett RVSZ-t ráaggatni a konyhapénzből versenyzőkre, mert akkor ott lesz vége a játéknak. És szépen de biztosan elapad az utánpótlás, a rallye vérfrissítése. Ne kelljen gépkönyv lezárt pályára, ne kelljen fizetni egy 300ezres cső után regisztrációs díjat 35ezer forintot konkrétan a semmire, úgy, hogy adnak a versenyzőnek egy átvételi elismervényt, de se nyugta se számla. Ne kommunikálják azt, hogy kötelező a katalizátor minden autóra mikor ez nem igaz, még akkor sem, ha a FIA irányelveit követjük. Vonatkoztassunk el a FIA-tól és ne bújjunk demagóg szövegek mögé! Engedjük el a J függelékek szajkózását ezzel nem fog jó, jobb irányba menni a történet. Ráadásul úgy, hogy még az ATB is belekavarodik a sok útvesztőbe. Azt hiszem, hogy sokak nevében mondhatom azt, hogy nem egy hirtelen tűzoltás lesz a megoldás és az amatőr versenyzők végre kapnak egy erős védőhálót annak érdekében, hogy sokáig hódolhassanak szeretett sportuknak és legyen utánpótlás fiatal versenyzők segítésével, támogatásával. Köszönöm, hogy levelemet elolvasták.

Üdvözlettel: Oláh Balázs

Most kell szót vállalni! Írd le te is véleményedet a jelenlegi rendszer problémáiról és küld el a marb@mnasz.hu címre!

Hirdetés

Kapcsolódó: Ikotics Mátyás levele az MNASZ-nek!