Az északi fiúk levele az MNASZ-nek!



Újabb levelet kaptunk melyet ezúttal is változtatások nélkül közlünk, remélve hogy előbb-utóbb pozitív változások fognak történni.

Az alábbi levél jól ismert közönség kedvenc Ladások aláírásával van ellátva, úgy mint Szabó László (Laca), Czakó Zsolt, Szabó Gábor (Gépész), Forgács István (Forgi), Mandala Richárd, Ózsvári Róbert, Berecz Gábor, Berecz Róbert! Senkinek nem kell bemutatni őket, mindannyiunk érdeke hogy ezek a srácok ott legyenek a pályákon!

Tisztelt Oláh Gyárfás Úr, Tisztelt MNASZ,

A 2017-03-22-én megjelent közleményre szeretnénk reagálni e levél útján. Az
érzelmeink vegyesek abban a tekintetben, hogy ez valóban felkérés egy igazi
párbeszédre, vagy csak egyeztetési szándékkal álcázott újabb időhúzás az
amatőr versenyzők visszacsábítására. Mi mindannyian ex RTE versenyzők
vagyunk és visszasírjuk azokat a régi hangulatú amatőr versenyeket, ahol mind
a rendezők, mind a versenyzők partnerként, barátként működtek együtt, egy
igazi országos összetartó csapattá kovácsolódtunk. A változások után
rengeteg autó maradt garázsban, melyek hosszú éveken keresztül szolgáltak ki
jelentős számú közönséget, de félreértés ne essék mindenki szeretné ezeket
újra használni, amennyiben a rajtlámpa nyújtaná a legnagyobb adrenalint, nem
az, hogy átmegy e az autó a gépátvételen.

Ahogy Ön(ök) is írták a közleményben, mindenki mutatott hajlandóságot a
változások bevezetésére, de az idei évben 2 hónappal az első verseny rajtja
előtt bejelentett töménytelen, indokolatlan szabálymódosítás elviselhetetlen
terheket rótt a versenyzőkre. A MARB tavalyi és jelenlegi mezőnyének magja a
volt RTE és rallysprint sorozatokban résztvevő, saját tőkéből versenyző
AMATŐR, aki hobbijának él, időt pénzt, energiát nem sajnálva művelte ezt a
sportot. Az itteni költségvetés éves szinten is töredéke egy Rally1 / Rally2
szimpla versenynek, a legnagyobb kihívást általában a nevezési díj és
üzemanyag költség előteremtése okozza. A MARB kereteiben versenyzők közül
nagyon sokan családi baráti programnak fogják fel a versenyzést, ennek
fényében legyenek szívesek átgondolni a dolgot. Nem beszélve arról, hogy a
környező országokban elérhető távolságban sokkal kedvezőbb anyagi,
technikai feltételekkel rendeznek MARB szintű versenyeket. Mi itt szeretnénk
menni a Mi barátaink, rokonaink és a Magyar nézők kedvére, nem szeretnénk
száműzött versenyzők lenni. Miért nem fordítjuk ezt meg és tesszük vonzóvá
inkább mi a külföldi versenyzők számára ezt a bajnokságot!

Rátérve a lényeges pontokra az alábbi változásokat tartanánk elfogadhatónak:

– Első sorban emberhez méltó kommunikáció, ami jelen esetben nem egységesen valósul meg. Csepela Tamás úr megnyilvánulásai finoman szólva sem tolerálhatóak számunkra, arrogáns, flegma stílusa, megítélésünk szerint nem méltó egy Nemzeti Autósport Szövetség képviseletére.

– Technikai szabályok terén az alábbi pontokat tartanánk fontosnak:

1. Legyen elégséges a lejárt homológ ülés / öv / overáll, az 5+5 év
megkötés nélkül.

2. Legyen elégséges az „E” betűs bukósisak, vagy maximum kék cimkés
autós sisak, hiszen ezek, olcsóbb autóversenyzési célra fejlesztett, más
országokban elfogadott eszközök. (pl: Anglia)

3. Fittinges benzincső ne legyen kötelező, legyen elégséges a gyári
üzemanyagrendszerrel egyenértékű bekötési szabály. (bilincs) Ez több 10 éve
működik biztonságosan, ráadásul a kapható fittingek minősége között nagy
eltérés tapasztalható, legtöbbjük silánynak mondható. Jelenleg az utcai
autóknál sokkal nagyobb nyomás esetén is széria szerelvény a bilincs,
ráadásul egy karburátoros versenyautónál elenyésző cca 0.4 bar nyomásról
beszélünk.

4. Ne legyen megkötés (a későbbiekben sem) a versenyeken
felhasználható gumiabroncsok tekintetében.

5. Katalizátor használata ne legyen kötelező amennyiben gyárilag nem
volt ezzel szerelve az autó.

6. A fejvédő szivacsokat ne legyen szükséges indokolatlan helyekre is
felszerelni, jelenleg ez is csak felesleges költségeket okoz, ráadásul a
beszerzés is komoly nehézségekbe ütközik.

7. Felesleges a FIA szabályok, újítások bevezetése ebben a sorozatban,
ami kiugróan magas terheket ró a versenyzőkre. Szerintünk megfelelő
személyzet biztosításával, és kellően biztonságos pályák kijelölésével és a fenti
eszközök használatával biztonságosan működtethető lenne ez a sorozat.

8. Amennyiben korábban volt gépkönyve egy autónak, ne kelljen a
bukócsöveket évente módosítani újabb és újabb szabályok alapján.

9. A legfontosabb azonban, hogy a rögzített szabályok legyenek rögzítve,
legalább 5 éven keresztül és a változtatásokat minimum 1 évvel korábban
jelentsék be, és vitassák meg a versenyzőkkel.

A fentiek elfogadása esetében úgy gondoljuk ismét reneszánszát élné az
amatőr autósport, és inkább a létszámbőség mint a nevezők hiánya jellemezné
a versenyeket. Kérem fontolják a fentieket, hiszen ezen szabályok alapján
évekig működtek sorozatok például a korábbi Rallye 2 is.

Kérjük a versenyzőtársakat is, hogy ők is jelezzék egyetértésüket vagy további
észrevételeiket!

Tisztelettel,
Szabó László (Laca)
Czakó Zsolt
Szabó Gábor (Gépész)
Forgács István (Forgi)
Mandala Richárd
Ózsvári Róbert
Berecz Gábor
Berecz Róbert

Kelt. Eger, 2017.03.25.

A levelet IDE kattintva töltheted le!

Ha egyetértesz az itt olvasottakkal, oszd meg a facebookon, vagy küld el te is az marb@mnasz.hu címre!