Lengyel János – Váradi Zoltán: Kavicsban nem volt hiány!
Lengyel Jani és Váradi Zoli sem az elképzeléseknek megfelelően abszolválta a Miskolc Rallye-t. A pálya állapota miatt inkább nem kockáztattak tovább.
– Speed Rally Team sajtóanyag –
– Szia Zoli, hogy éreztétek magatokat a hétvégén? Most mentetek először ezeken a gyorsokon. Milyen volt az első benyomás?
– Sziasztok! Alapvetően felemás érzésekkel zártuk a hétvégét. Szombaton minden rendben ment, délelőtt lezavartuk a kötelező dolgokat (adminisztratív + gépátvétel) ezután átvittük a versenyautót a kazincbarcikai szállásunkra, és neki láttunk a pályabejárásnak. Nekem nagyon tetszett a pálya, gyors hosszú kanyarok, technikás részek az erdőben, sok néző a faluban.
Sikerült egy tökéletes itinert írni, szikrázó napsütés, zsír új slick gumik a kocsin, rajtszám felragasztva, boldogan vártuk a másnapi rajtot. Az első meglepetés reggel fél 5 körül ért minket amikor arra ébredtünk, hogy szakad az eső, – ez nagyon kellett – gondoltuk magunkban, de nincs gond van intermedia gumink is, majd azokat feltesszük és támadunk. Felállítottuk a sátrat, kipakoltunk, és akkor szembesültünk vele, hogy 4 db balosra szerelt eső gumink van. Kicsit benézte a gumisunk, vagy a segítője. Így maradt a száraz aszfaltra való gumi az autón.
Szerencsére elállt az eső, és mivel mi a 34-es rajtszámot kaptuk, ezért számítottunk rá, hogy az előttünk indulók felszárítják az ideális íveket. Némi csúszással sikerült elrajtolnunk. Az első gyors elég álmosra sikerült, sok helyen spórolós volt. Voltak még vizes részek a pályán, de átértünk. Megbeszéltük, hogy a következőre összekapjuk magunkat, és megyünk egy keményebbet.
Az autóban úgy tűnt, hogy ez sikerült is. De az idő nem ezt mutatta. 12. helyen álltunk két gyors után, amivel nagyon nem voltunk megelégedve. Ekkor jött kb. 3 óra pihenés, amíg a historic és az ORB+ORC mezőnye végig szaladt a pályán. Már nagyon vártuk, hogy újra versenyautóba ülhessünk. Megkaptuk a jelet, készüljünk a 3. gyorsra.
Felsorakoztunk és az időellenőrző és a rajt között várakoztunk amikor láttuk, hogy a rescue és a mentő is elindul a pályára… Ekkor gondoltuk, hogy nagy a baj. Nem sokkal később kaptuk az infót, hogy nagyon kihordásos a pálya, és egyik ilyen kanyarba csúszott ki az a Honda, akinek a legénységéhez sietett a mentő, úgy tudom szerencsére nem lett nagyobb bajuk. A 3. gyors etap lett, mivel a sérült versenyautó rossz helyen volt és sok időbe telt volna lehozni onnan. Végig gurultunk etapon a pályán és akkor szembesültünk azzal, hogy konkrétan azok a kanyarok, amik nem voltak kigumizva, (sőt volt olyan, ami a ki volt és még is) úgy néztek ki mintha leborítottak volna mellé egy fuvar kavicsot és két három emberke lapáttal szétterítette az aszfaltra. Brutális látvány volt!
– Az autó hogyan muzsikált? Volt valami technikai problémátok?
– Az autó tökéletesen viselkedett, a 4. gyorson a hosszú egyenesbe hallottunk valami morgó hangot a difiből, de kibírta. A szerelőcsapat felderíti a problémát, és biztos vagyok benne, hogy rendbe teszik a következő versenyre!
– Az 5. gyorsasági szakaszon már nincs mért időtök mi történt?
– Míg várakoztunk a 4. gyors előtt, volt időnk átbeszélni, hogy mit csináljunk. Láttuk, hogy milyen a pálya, tudtuk, hogy még rosszabb lesz, mert újra végig megy rajta az ORB és a többiek. És azért várjunk újabb 2-3 órát, hogy egy még rosszabb pályán versenyezzünk… Na akkor úgy döntöttünk, hogy elengedjük az 5. gyorsot.
Akkor még úgy volt, hogy nem is biztos, hogy meg lesz tartva. Telefonáltunk a fiúknak, hogy pakoljanak össze, részünkről ennyi volt a történet. Nagyon sajnáltuk, mert szerettünk volna egy jó eredményt elérni a versenyen, de mivel a 12. helyen álltunk, tudtuk, hogy nincs tétje. Nem kockáztattunk, nehogy mi is az árokban végezzük.
– Hol láthatunk benneteket legközelebb?
– Legközelebb július 14-15 -én, vagy a parádi hegyi versenyen, vagy a bükkszentkereszti Marb-on megyünk!
Reklámpartnereink:
Fun Carter Kft, Strapa Pack Kft, Molvi Trade Kft, Dr. Marcus, Fémtiszta Kft, Pet – Pack Kft, Golf Kft, Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft, Copy n’ More Kft, Jász és Jász Kft,
L&Zs Vas Vas Fém Kft, Szakál-Met-Al Kft, Eneos-Olaj.hu, Winner-Bau 2000 Kft, Borca Motorsport, Team Galgalog-Sped
Képek: ZsFoto, Boros Gyula – RallyFeeling.hu