Miskolcon bemutatkoztak a Komjáti fiúk!



Bemutatjuk nektek a Komjáti Ákos – Komjáti Balázs (testvér)párost, akik a Miskolc Rallyn debütáltak a Historic mezőnyben és rögtön egy kategória első, és második hellyel zárták a két napos verseny hétvégét! Pazar kezdés, na de kik ők, honnan jöttek és hogy csinálták? Alább minden kiderül! Bemutatkozó cikk + beszámoló Komjáti Ákossal!

1. Ha jók a forrásaim úgy tudom ez volt az első komolyabb versenyetek, de azt is tudom hogy nem ma kezdtétek a szakmát! Bemutatnád kicsit az eddigi karrieredet? Kezdve mondjuk az első Ladádtól!

Akkor ugorjunk vissza egészen 2001-be, amikor is Tesóm megvásárolta a jelenlegi autót ami egy Lada 2105. Az autó abban az időben teljesen széria volt, majd szépen lassan elkezdtük piszkálgatni és tuningolgatni szabályos kereteken belül. Ez a folyamat addig tartott, amíg elértük azt a pontot, hogy a következő módosítást már be kellett volna jegyezni a forgalmiba. Majd eltelt pár év és a széria Lada szépen lassan kezdett hasonlítani egy versenyautóhoz. Életünk első RTE futama 2005-ben volt Kazincbarcikán majd Gyöngyösön, ahol előfutóként a licenc megszerzése volt a cél. Majd ezt követte Szendrő, Ózd és egy Cered Rally Sprint. Ezek után 8 év szünet következett és 2016-ban elindultunk 2 MARB futamon, több-kevesebb sikerrel. Az autót folyamatosan fejlesztettük, így lehetőségünk volt megszerezni a Historic gépkönyvet E1-es kategóriában és ezután jött a nagy nap, amikor összejött minden és el tudtunk indulni a 2017-es Miskolc Rallyn, ami ahogy Te is mondtad, az első komolyabb verseny volt számunkra.

2. Az előző hétvégét leszámítva mi volt az eddigi legjobb Ladás eredményed/élményed?

Sajnos eddig nem sok esélyünk volt labdába rúgni, mert a kategóriánkba a sok első kerekes autóval induló tapasztaltabb versenyzőkkel nem tudtuk felvenni a versenyt, legalábbis a mögöttünk lévő pár versenyből szerzett tapasztalat kevésnek bizonyult. De ezek nem szegték kedvünket és mindig fülig érő mosollyal szálltunk ki az autóból. Egy Ladából nem is lehet máshogy! 🙂

3. Mit lehet tudni az autóról. Mikor nyerte el jelenlegi formáját, mik az adatok, motor, váltó és egyéb ilyesmik?

Az autó egy 2105-ös Lada A-s 1.3-as szíjas motorral. 2015-ben Kronome Ákos készítette fel teljes körűen, valamint 2016-ban szintén Ákos keze alatt történt egy motor felújítás. A váltó egy sima 4 sebességes széria váltó, speer, bilstein gátlók és sajnos itt zárul is a kör, mert a Homologizációs lap miatt sok minden téren meg van kötve a kezünk.

Hirdetés

4. Bemutatnád a navigátorodat is nekünk? Ő mióta van benne a rallyban, mióta mentek együtt?

1999-ben volt az első Rally amire Édesapám kivitt Tesómmal Komjáti Balázzsal minket a Hollóstetői elágba. A mai napig, ha visszagondolok arra a versenyre, még mindig libabőrös vagyok. Ezen az ominózus helyen fogalmazódott meg mind a kettőnk fejében, hogy szeretnénk egyszer mi is egy ilyen mezőnyben versenyezni… Aztán 6 évvel később sikerült beülni a saját Rally autónkba és azóta együtt versenyzünk.

5. És akkor foglalkozzunk kicsit a jelennel. Hogyan jött képbe a Historic mezőnye 2017-re?

Pár éve már kacsingatunk a Historic felé, de az autó technikailag nem állt készen egy sikeres gépkönyvezésre. Majd 2015-ben Tesó megpiszkálta a parazsat, miután mind a ketten felszívtuk magunkat és kitűztük célként 2017-et a Historic mezőnyben. Ha szem előtt tartom az 1.3-as szíjas motorunkat, akkor gyorsan rájövünk, hogy ez az egyetlen olyan mezőny ahol van értelme indulni.

6. A pályák mennyire voltak idegenek számotokra? Melyiktől tartottatok, melyiket vártátok?

Mindegyik pálya ismerős volt, mivel miskolciként egy párszor már megfordultunk rajtuk, igaz nem verseny tempóban. Számomra Kánó-Ragály szakasz volt egy picit parás, mivel már a pálya felírása során a kanyarokban nyomot kellett keresni, mert olyan szinten kihordásosak voltak. Természetesen a versenyre ez az állapot csak rosszabb lett. A fenti szakasz kivételével mindegyiket más miatt vártam.

7. Hogyan sikerült az első nap? Volt-e bármi gond, megforgás, kaland? A kategóriát sikerült igen tetemes előnnyel megnyerni! Számítottatok ilyen jó rajtra?

Nem akartuk az első komolyabb versenyünkön túlvállalni magunkat, így a kitűzött cél volt, az épségben való bejutás a célba. Nagyobb gond a szombati nap nem volt, leszámítva azt, hogy az autó megállt az etap-on és se kép se hang… kb.5-10percet töltöttünk az autóba bújva, mire kiderült, hogy egy beégett relé próbált megtréfálni minket. Ahogy gyűrtük a szakaszokat magunk mögé, úgy kerültünk egyre közelebb és közelebb az 1.helyhez, amiben közre játszott az is, hogy Schuck Jánoséknak műszaki problémájuk adódott. Őszintén szólva nem gondoltunk arra, hogy sikerül a szombati napon megszerezni a kategória 1.helyét, de ezen a napon Nekünk kedvezett a szerencse.

8. Az a rossz a két napos külön versenyes lebonyolításban hogy nincs idő az ünneplésre! 🙂 Gondolom vasárnapra sem lehetett más a célkitűzés mint a győzelem!

Szombat este, ahogy leraktuk az autót a parkfermébe mentünk is, hogy rápihenjünk a vasárnapi napra, így az ünneplés elmaradt. A szombati nap után hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem játszottunk el a gondolattal és tudat alatt a győzelem volt a cél.

9. Hogyan sikerültek a vasárnapi gyorsasági szakaszok? A Skoda legénysége gyorsult vagy nálatok nem stimmelt valami?

A vasárnapi szakaszok nagyon tetszettek és Magunkhoz képest jól is teljesítettük, de mivel 2 versenynapnak számított a hétvége, így a Skoda az éjszaka alatt meggyógyult. A szombati naphoz képest Schuck-ék gyorsabbak voltak, amit mi is éreztünk. Mivel a győzelem még mindig azért a szemünk előtt volt, még ha nem is valljuk be, megpróbáltunk egy picivel gyorsulni, ami az első Kánó-Ragály szakaszig működött, de sajnos az egyik kanyarba az autó eltolta az elejét és becsúsztunk az árokba. Hála a nézőknek, akik pillanatok alatt kiraktak az útra és így tovább tudtuk folytatni a versenyt. Ezt a kalandot viszont egy jelnek vettük és visszavettünk a tempóból, mert nem szerettük volna a verseny végén a nevünk mellett a „Kiesett” megjegyzést látni. Így a vasárnapi napot a kategória 2.helyén zártuk és ezúton is gratulálok Jánoséknak az 1.helyért.

10. Pazar hétvégét zártatok gratulálunk! Elégedettek vagytok?

Köszönjük! Maximálisan elégedettek vagyunk. Úgy gondolom, hogy ennél jobban nem záródhatott volna ez a hétvége.

11. Mik a tervek az idei évre?

Idei évre szeretnék még Ózdon elindulni és erősíteni az E1-es kategóriát, annyi különbséggel, hogy át fogok ülni a jobb 1-be és Tesóm fogja tekerni a kormányt. A folytatás nagyban függ attól is, hogy Ózd után mennyire kell majd az autóval foglalkozni. Amennyiben ’csak’ le kellesz porolni, akkor 1-2 verseny még tervben van, de ez még a jövő zenéje.


12. kiknek szeretnéd megköszönni a segítséget?

Szeretném megköszönni a legjobb szervizcsapatnak: Harangi András, Nagy István, Pucsok Gábor, Szálkai László, Horváth Dániel és Tucsa Józsefnek. Családunknak, hogy tolerálják a hobbinkat és külön Édesapámnak, aki szombat és vasárnap valószínű Nálunk többször megtette az etap szakaszokat, hogy üzemanyagban se szenvedjünk hiányt. 🙂 Kronome Ákosnak, hogy az autót felkészítette a versenyre, valamint segítséget nyújtott minden olyan dologban ami a versenyzéshez köthető. Csabának, Pucsok Gábornak (Pucsok Gumiszervíz), Juhász Istvánnak (East Motorsport) valamint Fazekas Attilának (Insertus Hr Kft, Fairium Kft) és végül, de nem utolsó sorban Hunyadi Zoltánnak, a Ladaracing.hu főszerkesztőjének, akitől lehetőséget kaptunk a bemutatkozásra. Ahogy szokták mondani: Mindez nem jöhetett volna létre, ha a fent említett emberek nem állnak mellettünk. 🙂

Gratulálunk a srácoknak a remek kezdéshez és reméljük az Ózd Rallyn is legalább ennyi serleget fognak begyűjteni! – Ladaracing

Képek: Horváth Norbert – Ladaracing.hu, Béres Gábor – Ladaracing.hu, Hajósi Miklós – hajoka.hu, Bence fotó – rallyfeeling.hu