Revansot vettek Orfűn!

Janovich Roland egy év után visszatért a tavalyi bukás helyszínére Orfűre, és abszolút 2. helyre terelte a gombszeműt a sprintesek közt!

Da VINCI Rallye Sprint az EURO ONE Kupáért – MARB futam, Orfű – Magyarhertelend

Legutóbb talán akkor beszéltünk amikor tavaly pont Orfűn tetőre tetted a zsigulit. Hogyan zajlott az újra építés, milyen lett az új gép milyen változásokat eszközöltél?

Sziasztok!

Így van. Rengeteg munkán vagyunk túl azóta. A karosszérián minden elem cserélve lett, csak a bukócső maradt érintetlen. Hónapokig tartott csak a lakatolás. Szerettük volna visszaállítani eredeti állapotába. Maradt a keskeny futómű és a zöld szín, mert ez már hozzánk nőtt. A motor teljesen újra lett építve szinte alkatrész csere nélkül. Ezt Sárosi Soma nagyon jó barátom, autógépész mérnök és csapatvezetőm csinálta, amit ezúton is nagyon szépen köszönök neki! Hajtáslánc maradt a régi, hatsebességes váltó és Mitsubishi hátsó híd Májki váltó keze alól. Teljesen homológ az autó és fél év intézkedés után most már SP-rendszámos is az autó, nagyon nagy örömömre!

Túl sokat nem beszéltünk veled idén, milyen volt az idei éved?

Fotó: Herr Doctor Motrosport

A tavalyi baki miatt csak nyáron tudtunk először rajthoz állni Porrogszentkirályon. Az utcai gumikat akkor először elhagytuk és 7éves használt slickeket tettünk fel a kocsira, így nem volt nagy változás az utcaihoz képest. :D. Abszolút 4. helyre értünk be itt, amin nagyon meglepődtünk, nem várt eredmény volt. Nagyon jó volt újra autóba ülni, főleg hogy ezen a versenyen először Andival, a barátnőmmel indultam. Ügyes volt nagyon, hamar belerázódott. Azóta is vele megyek.
Következő verseny Bajna-Lábatlan sprint volt. Ezt a versenyt is nagyon élveztük. Az ötödik gyorsaságin abszolút 1. időt jöttünk a sprint mezőnyben. Az abszolút 3. helyről a hardy tárcsa szétszakadása miatt az utolsó gyorsaságin bent hagytunk nagyon sokat, így lecsúsztunk a dobogóról. Ismét lakatolni kellett, bejött az Andi lábánál a hardy gumija… 😀 És ugye aztán megint jött Orfű.

Ugye annak apropóján beszélünk, hogy visszatértél a tett helyszínére nemrég. Levontad a következtetéseket kielemezted mi volt akkor a hiba?

A múlt évben kicsit figyelmetlenségből, kicsit tapasztalatlanságból összehoztuk ezt a bukást. Teljesen máshogy állok azóta a versenyzéshez, komolyabban veszem. Ez az esés megtanított arra, hogy még alázatosabb legyek a sport iránt. Orfű volt az idei év egyik legjobb versenye, nagyon élveztük.

Remek eredménnyel zártál, elégedett vagy?

Igen, nagyon örültünk az abszolút 2. helynek a sprint mezőnyben. Főleg amellett, hogy életemben először igazi slick gumikkal mentünk. Természetesen használt abroncsok, de így is egy világ választja el azoktól, amikkel eddig indultunk. Nagy lépés volt ez nekem, hiszen múlt évben estünk itt egy igazán nagyot és úgy érzem sikerült ezen túl lépni. Mindemellett rengeteg motivációt kaptam a csapattól és az ellenfelektől is egyaránt.

Összességében hogyan értékeled az idei évet?

Nézd. Rengeteg munka, ráfordítás és küzdelem van abban, hogy idáig eljuthattunk idén. A csapat és én is elképesztően sok energiát fektetett a 2017-es évbe, amivel tökéletesen elégedett vagyok és rettenetesen hálás is!

Kiknek szeretnéd megköszönni a segítséget?

Köszönöm a családomnak, hogy átsegített a tavalyi törésen! Köszönöm a barátnőmnnek Andinak, hogy szó nélkül tűri a késő estig tartó szerelgetéseket. Hálás vagyok még a csapatomnak, Sárosi Somának, Márton Balázsnak, Ternovics Istvánnak és Csáthy Miklósnak az egész éves segítségért!

Év végén tervbe van a szilveszteri kapartatás?

Természetesen! Itt végre megint utcai gumin fogunk indulni, úgyhogy csak a látvány és a nézők szórakoztatása. Így próbáljuk megköszönni nekik az egész évi szurkolást!

Jövő évi tervek?

Teljes MARB szezont szeretnénk menni és talán még egy kis technikai fejlesztést is beütemezünk ha minden jól megy ?

Fotók: Gyenis Csaba – Gyenis CS. Canon Sportfotó, Herr Doctor Motorsport – facebook, Gy. Niki Photography