Nem felejtjük el, amit a szurkolóktól kaptunk!

A Komjáti Ákos – Komjáti Balázs autóversenyző testvérpárossal beszélgettünk a szezonzáró Eger Rally után.

A Mecsek Rally-t követően nem sokat nyilatkoztatok azon kívül, hogy szétpukkant a motor, de Egerben ott lesztek akárhogy is! Mik történtek Pécs után, Eger előtt?

Pécs után még reménykedtünk, hogy a motor menthető lesz. Bontás után, viszont kiderült, hogy nincs értelme foglalkozni vele, mert szinte minden sérült. Dugó, henger, hengerfej….. Így ettől a motortól sajnos el kellett búcsúzni. Na de csak ez után jött az igazi probléma, hogy honnan kerítünk 1.3-as A-s motort. 2 hét alatt megbízható és leinformálható motort találni, főleg a szóban forgó köbcentiben, egy lehetetlen küldetés volt. Nem maradt más lehetőség, így kerítenünk kellett egy bontatlan kevés kilométeres megbízható, ám de széria motort. Pár nap alatt sikerült is, ami kapott egy gyors generált és egy combosabb karbit a gyárinál. Majd az idő szűkössége miatt pár száz métert tudtuk csak ’tesztelni’ az autót, ami igen csak szomszédbarát lett. Utána trailerre fel és csak Egerben került le az autó.

Ennek fényében mik voltak a célkitűzések a verseny előtt?

Nyilván az ember tele van elképzelésekkel, de tudatában annak, hogy nem ezzel a motorral fogjuk megváltani a világot, így célként a verseny épségben való teljesítése maradt.

Az Eger Rally mindig a legnagyobb buli, (legalábbis nekünk mindig elég jól sül el) Hogyan álltok ti a borvidékkel?

Borsodi gyerekek révén nem áll tőlünk messze semmi sem, ami a borvidékkel kapcsolatos és úgy gondolom, hogy ez így is van rendjén. ? A másik dolog, hogy szem előtt kellett tartani azt is, hogy másnap reggel nekünk frissen és üdén ott kell állnunk a rajtban, így nem engedhettük meg azt, hogy a borvidék bedaráljon minket. Így szigorúan csak az íze miatt rendeztek a szervizes srácok rögtönzött házon belüli pálinka és bórkóstolót.

Ceremónia a főtéren, népes emberfal előtt. Milyen érzés ez egy Ladában?

Hogy milyen érzés? Ez az a dolog, ami leírhatatlan. Hiába próbálnám szavakba foglalni. Esélytelen visszaadni azt, amit ilyenkor az autóban érez az ember és köszönhető ez az érzés azoknak az embereknek, akik kilátogattak a versenyre. ? Amit viszont sajnálok, hogy a motorunk és a slick gumik nem egy jó párosítás volt ahhoz, hogy a nézőknek törleszteni tudjunk abból, amit kaptunk tőlük. De nem felejtünk. ?

Kivételes módon nem szezonnyitó, hanem záró verseny volt ez, így az időjárási körülmények is zordabbak voltak a megszokottnál. Tartottatok a pályától azért?

Az időjárás miatt nem tartottunk, befolyásolni sajnos nem tudjuk a dolgot, így vártunk arra, hogy mit dob a gép. Ami a pályákat illeti, egyedül a hosszú lobogós egyeneseken mosolyogtunk és jegyeztük meg, hogy lesz a pályáknak több olyan pontja, ahol egész biztosan ki fogjuk tudni autózni a széria motort. Így utólag visszagondolva, elég sok ilyen szakasza volt a versenynek, ahol nem rajtunk múlt a dolog. ? Próbáltunk lendületből autózni és a kanyarokba behozni azt, amit a hosszú egyenesekben vesztettünk, viszont ezzel a stratégiával felfele menet nem sokra mentünk, de ilyenkor legalább volt időnk gyönyörködni a tájban. Viccet félre téve, szerintem hibátlan pályák voltak.

Kilenc gyorsasági a szombati napon, Egerbakta, Sirok, Egerbocs. Mit hozott a szombat számotokra?

Mind a ketten vártuk a szombati napot, nyilván azért is, mert ez volt az első Eger Rally, amin versenyzőként indultunk. Az autó szombat reggel egy kis noszogatás után hajlandó volt beindulni, de utána már megállíthatatlan volt és neki tudtunk vágni a gyorsasági szakaszoknak. Nyilván már papíron tudta az ember, hogy ki után és ki előtt fogunk rajtolni, de amikor az első gyorsasági rajtjánál beálltunk egy Audi Coupé Quattro után és egy Subaru Legacy elé, nem maradt más, csak hogy felszívjuk Magunkat és a legkevesebb fejtörést okozzunk Fábiánéknak (Subaru Legacy), ha esetleg, valamelyik szakasz utolsó részében találkoznánk a pályán. ?

Hirdetés

Ugye nagyot menni nem kellett a kategóriában, de azért a kis szérialáz szépen tette a dolgát! Öröm, boldogság estére?

Az autó előtt le a kalappal, ahogy Te is fogalmaztál, tette a dolgát, legalábbis amit tőle el lehetett várni, azt maximálisan hozta. Kategóriában pont annyi előnyünk volt, mint amennyi a két autó teljesítménye között van és ez a különbség a verseny végéig változatlan maradt. A nap folyamán viszont voltak kisebb műszaki problémánk, de ezt a szervizparkban a Srácok gyorsan orvosolták, így a nap végére maximálisan elégedettek voltunk a közösen elért teljesítményünkkel.

Vasárnap új nap, új verseny a Historic mezőny számára. Milyen izgalmakat hozott nektek ez a nap?

A szombati naphoz képest a vasárnap egy picivel könnyebbnek bizonyult, gondolok itt a gyorsasági szakaszok számára, amit rövidített egy sajnálatos baleset is. Innen is mielőbbi felépülést kívánunk az érintetteknek.
Vasárnap a mezőny tiszta lappal indult és sikerült a szombati formánkat hozni, így összességében nagyobb hiba és extra kalandok nélkül tudtuk teljesíteni a napot.

Ki hogy bírta a hideget? Gondolok itt rátok az autóra és a szerviz csapatra!

A hideggel nem volt gond, leszámítva azt, hogy az autó reggel csak győzködések árán volt hajlandó beindulni, de tanulva a szombat reggeli hibából, ezt már vasárnapra a Srácok egy frappáns megoldással orvosolták, így a vasárnapi reggeli hidegben lényegesen kevesebb időt töltöttünk az autó életre keltésével. A szervizcsapat és a hideg…. hát ettől az egy dologtól szerintem nem kellett félteni őket, mivel sajátos megoldással védekeztek a hideg ellen, így nem kellett attól tartanunk, hogy két szakasz között bárkit is kihűlve találnánk a szervizparkban.

Végeredmény?

A végeredménnyel maximálisan elégedettek vagyunk. Ezzel a motorral ennyit tudtunk kihozni a történetből, de a lényeg, hogy végig tudtunk menni. E1 kategóriában, a helyezésünk papírforma szerinti utat járta be, így mind a két nap meg lett az első hely, viszont ha összetett helyezést nézzük, akkor azon a bizonyos képzeletbeli létrán, már tovább nem tudtunk mászni, mert a következő fok az aktuális technikával elérhetetlen volt és így végeztünk, a 8.helyen.

Hogyan tovább? Idén még kapartattok, vagy elkezditek a felkészülést a jövő évre?

Eger volt az idei utolsó verseny, viszont nincs kizárva, hogy pár falukört még fogunk menni a hóban. Az év hátralévő részét és a következő év elejét felkészüléssel és pár kopó alkatrész cseréjével fogjuk tölteni, valamint már úton az új motor, ami Kronome Ákos keze munkáját fogja dicsérni.

És ha már itt tartunk mi lesz jövőre? Autó, bajnokság, kategória illetve veletek, továbbra is váltott kézben?

Jövőre változatlanul szeretnénk erősíteni a Historic mezőny E1-es kategóriáját. Reményeim szerint az autó is erősebb lesz, mi meg egy picivel tapasztaltabbak és próbáljuk majd előnyünkre fordítani azt a tudást, amit az idén sikerült magunkba szívni. Amíg nem érezzük azt, hogy már nem tudunk tovább fejlődni és megragadtunk egy ponton, addig nem látjuk értelmét más kategóriába való átlépésre. 2018-ra is marad a váltott felállás, ha a technika már kész és tudtuk tesztelni is, utána majd ráérünk ezen gondolkozni. Ami biztos, hogy jövőre nem ez lesz a szűk keresztmetszet. ?

Összességében hogyan értékelitek az évet, milyen tapasztalatokat szereztetek, ha egy mondatban kéne összefoglalni mi lenne az?

Nem panaszkodhatunk. Amit sajnálunk, az a Budapest rally, valamint, hogy Pécsen számunkra nem repedt a perec. Ezeket leszámítva rengeteg élménnyel és tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak. Ha egy mondatban kéne összefoglalnom, akkor ez a következő lenne: 2017 számunkra a tapasztalatszerzés éve volt versenyzés terén.

Mire vagytok a legbüszkébbek az idén, mi a legnagyobb elkönyvelt siker, és itt akár nemcsak egy kupára gondolok, lehet az bármi!

Nyilván a kupáknak is örült az ember, de ha reálisan gondolkozunk, akkor tudjuk, hogy az összetett eredmény tükrözi az ide teljesítményünket. Büszke vagyok, hogy elég jó helyen sikerült zárni az évet és Magunk mögött tudhatunk 4-ből 3 befejezett versenyt.

Mi szeretnénk nektek megköszönni a megtiszteltetést hogy a Ladaracinget ilyen kiemelt helyen viseltétek egész évben az autón! Amíg vannak ilyen srácok a mezőnyben mint ti, addig nekünk is nyomni kell tovább!

Számunkra volt megtisztelő az, hogy megkerestél minket és ezek után úgy gondolom, ez a legkevesebb, amit tehetünk, hogy egész évben büszkén viseljük a Ladaracing-et. Ez a következő évben sem lesz másképp! ? fordítva is igaz, hogy amíg ilyen emberek vannak és szurkolók, nincs más lehetőség, csakis előre.

Ha már itt tartunk ti kiknek mondanátok köszönetet az egész éves supportért?

Szervizcsapatnak: Borbély Nándor, Harangi András, Nagy István, Pucsok Gábor, Szálkai László, Horváth Dániel, Tucsa József és Huszág Márknak, valamint a támogatást és megértést Családunknak, Fazekas Attilának (Insertus Hr Kft, Fairium Kft), Csabának (akire mindig számíthattunk), Kronome Ákosnak, Pucsok Gábornak (Pucsok Gumiszervíz),Vinkovits Bélának, Valkai Janinak (Mamut), Parkánszki Balázséknak, Juhász Istvánnak (East Motorsport), Pauleczki Péternek, Bukulya Istvánnak (Buksi), valamint a Molnár testvéreknek és végül Hunyadi Zoltánnak, a Ladaracing.hu főszerkesztőjének, aki minden verseny után lehetőséget biztosított számunkra, hogy kiírjuk magunkból, az élményeinket. ?
Köszönjük Mindenkinek, mert nélkületek ez az év nem sikerült volna! Reméljük, hogy 2018-ra, a csapat változatlan felállásban marad.

Mit üzentek a ralis társadalomnak, szurkolóknak?

Első sorban hálásak vagyunk a sorsnak, hogy egy ilyen jó mezőnybe csöppenhettünk, mint a Historic, ezáltal lehetőségünk volt nagyszerű emberekkel való megismerkedésre.
A szurkolóknak hálásak vagyunk, amiért minden versenyen biztatnak és ahogy már fent említettem, nem felejtjük el azt, amit folyamatosan kapunk Tőlük.

LÁJKOLJÁTOK A KOMJÁTI RALLY TEAM-ET A FACEBOOKON IS!

Képek: Bence – RallyFeeling.hu, Hajóka – hajoka.hu