Idén is jó élményekkel tért haza a Horváth – Ovcsák páros az Astrian Rally Legendsről

Ötödik alkalommal állt rajthoz  az Austrian Rallye Legends versenyen a Horváth András – Ovcsák Tamás páros a GXF-el, amit a szervezők egy tortával köszöntek meg a srácoknak! (Igen ilyen is van!) A srácok dolgát kicsit megnehezítette az időjárás, de a nézők, a táj és a szívélyes fogadtatás mindig kárpótolja őket!

 

Austrian Rally Legends 2024

Hogyan jellemeznétek az idei Austrian Rally Legends versenyt? Milyen élményekkel gazdagodtatok?

Először is köszönöm Zoli az érdeklődésedet. Az idei 2024-es Austrian Rally Legend az előző évekhez hasonlóan fantasztikus volt mint pályák és mint szervezés tekintetében. Idén 103 nevező volt, ebből csak mi voltunk magyarok, Lada-ból 2 indult. Sok régi historic Lancia Delta HF Integrale, BMW M3, Audi Quatttro, Ford Escort MK1- 2, Opel, Mitsubishi Lancer álltak rajthoz. Sajnos az időjárás nem kedvezett, a legtöbb gyorsaságit esőben kellett megtennünk. Az idei verseny 10. jubileumát ünnepelte, azaz 10 éve hozták létre a Austrian Rally Legendet. Az idei évben 13 gyorsasági volt kiírva,ebből csak az utolsó Wengi gyors lett törölve.(Az elől és a középen induló versenyzők túl sokszor parádéztak a kanyarokban, így a rajtsor végén indulókat már nem rajtoltatták el, köztünk minket sem)

Melyek voltak a legizgalmasabb vagy legnehezebb pillanatok a pályán?

Őszintén, mindegyik gyorsasági nagyon izgalmas volt, próbáltunk tempósan de a nézőket kiszolgálva csúszkálva menni de számunkra legnehezebbnek mondható a pénteki Kippau és a szombati Kaiserau Nord gyorsaságik, mert az elsőnél esős időben a gyors tempót kellett (slick-téli gumikkal) megszokni, a másodiknál egy teljesen új gyorsaságin mentünk ahol szintén több száz méter szintkülönbség volt esős időben.

Hogyan készültetek fel erre a versenyre? Volt valami különleges edzésetek vagy felkészülési szakaszotok?

Én és a navigátorom Ovcsák Tamás-Ofi nem túlzottan készültünk fel, mivel nekünk ez csak hobby és magunk élvezetére megyünk (persze nézőket kiszolgálva ) anyagi határokon belül, mivel a 2023 Szilveszter rally elmaradt, ezért 2024-ben csak FRT Kalocsa sprinten és a Ladaracing Gálán csúszkáltunk a Legend előtt össz-vissz. A piros GXF-330-at viszont jól felkészítettem a legend előtt, kapott egy teljes diffi, váltó és motor revíziót Rákosi Lacinak köszönhetően. Kapott új 304/316-os tengelyt és himbákat és újból fokolásra került a motor ami plusz lóerőket eredményezett.

Van valamilyen különleges történet vagy emlékezetes esemény, ami idén történt veletek a verseny alatt?

Idén 5. alkalommal vettünk részt a 2024 Austrian Rally Legenden, a verseny végén a díjátadón egy tortát kaptunk a szervezőktől, amelyben megköszönték hogy már 5 éve részt veszünk ezen a versenyen és hogy nézőket kiszolgálva látványosan versenyeztünk, ez nagyon meglepő volt de nagyon jól esett számunkra!

Mennyire könnyű vagy nehéz egy Ladával versenyezni egy ilyen megmérettetésen? Hogyan áll helyt a Lada?

Ahogy tapasztaljuk szeretik kint a Lada gyártmányt mindegy hogy zsiguli vagy kocka vagy vfts típusúak, csak hátsó hajtással menjen keresztbe. Idén is az azonos gyártmányokat egymás mögött indították, így mi is az Osztrák Lechner Johan -Kofler Mario Lada páros mögött indultunk. Az utolsó HALL-i gyorson lehetőségünk volt a 82 -es rajtszámú AUDI Quattro (1984-es San-Marino Rallyn indult) mögött indulnunk, akkor éreztük igazán milyen híres legendás versenyautók között versenyezhetünk!

Mik voltak a legnagyobb kihívások az autóval kapcsolatban a verseny során?

A hegyi gyorsaságik (Kaiser Nord, Weng, St Gallen ) minden versenymotort igénybe vettek-köztük a mi versenymotorunkat is, hiszen 4-7 km gyorsaságik között több száz méter szintkülönbség volt és minden gyors felfelé haladt. A legnagyobb kihívás ezeken a pályákon a kuplungot érte, mert alapból nagy terhelés van a kuplungon-váltón az indulások alkalmával, nemhogy még meredek emelkedőn indulva (szerencsére jól üzemelt végig a verseny alatt).

Van valamilyen speciális beállítás vagy módosítás, amit kifejezetten erre a versenyre alkalmaztatok az autón?

Őszintén nincs semmi extra beállítás, a GXF-330 nem egy „Űr” technikás jármű(régi Homológ Szabályok szerint építve), nálam a szempont hogy versenyek előtt legyen jól felkészítve és üzembiztos legyen.

Hogyan működött a csapatmunka köztetek a pályán? Hogyan támogatjátok egymást egy-egy kihívásokkal teli szakaszon? Van olyan rutinotok vagy rituálétok, amit minden verseny előtt elvégeztek?

Ofi-val már 1 éve autózunk együtt, nagyon felkészült és ritmusosan diktál, hát., rituálé?! a beöltözés közben Ofi beadja nekem a sisakot bekapcsolja a kamerát, pár kanyar előre diktálása, felkészülés a rajtra jó hangulatban, ha ő vagy én bakizunk gyorson próbáljuk korrigálni a dolgokat, feszkó nélkül.

 

Mi motivál benneteket, hogy évről évre részt vegyetek az Austrian Rally Legends versenyen?

Az Austrian Legenden való indulás fő motiválása a szép osztrák alpoki táj, jó minőségű útburkolatok etapon és a gyorsaságikon, jó szervezés, időterv és a barátságos légkör a verseny teljes ideje alatt. Mikor kint vagyunk az ember stressz mentessé válik, nem idegeskedünk, élvezzük milyen helyen és milyen gyönyörű versenyautókkal mehetünk a versenyen.

Sikeresen célba értetek?

Igen sikeresen teljesítettük mind a 2 napot, műszaki hiba nélkül! A GXF tökéletesen üzemelt!

Milyen terveitek vannak a következő szezonra?

A 2025-ös évben szeretnénk tavasszal az osztrák amatőr bajnokság versenyén részt venni, nyáron az általatok szervezett Ladaracing Feszten, és persze a 11. Austrian Rally Legenden, több verseny még nincs egyelőre tervben.

Hogyan tudják követni a rajongók az utatokat, és van-e bármi, amit szívesen megosztanátok velük?

Hát én nem vagyok egy nagy Insta és Tiktok fun, a belső kamerás felvételek a cégünk webáruházának weboldalán a videó menüpontban megtekinhetőek és az AVC.HU Youtube csatornáján.

Köszönet: Ofinak, Mónikámnak-a catering kiszolgálást, Zsobesznak a szervizelést, Marcinak a lakatos munkákat a kisebb fejlesztésekben, Öcsinek a mindig szép carbon munkákat és persze a SCAR UNGERIA Sport Egyesületnek

Köszönet a támogatóknak: