Bodogán – Molnár: Nem vagyunk elégedettek! | Interjú + belső!



Idén a Bodogán Ferenc – Molnár Tamás kettős is feljebb lépett az ORC-be és az első két verseny után két negyedik helyet tudhatnak magukénak. A srácok azonban mégsem teljesen elégedettek.
Bodogán Ferit kérdeztük az idei évükről!

– Új év, új bajnokság. Milyen tervekkel vágtatok neki az ORC küzdelmeinek, tudtatok-e valamit a várható ellenfelekről?
– Régóta szerettük volna magunkat kipróbálni már az első osztályban! 2017-ben már beneveztünk a Mecsek rallyra, de pont akkor született meg harmadik gyermekem Dávid, így sajnos ki kellett, hogy hagyjuk a versenyt! Idén viszont a támogatóinknak és a csapatunknak köszönhetően az ORC-be adtuk le a nevezésünket! Láttuk tavaly is, hogy jó csaták vannak és bíztunk benne, hogy még jobb mezőny alakulhat ki az idei évre. Vizelli Karcsi barátommal szerettem volna mindenképpen versenyezni, ezért úgy döntöttünk, hogy mi is neki vágunk az első osztálynak! Fenyvesiék, Gurigáék már rutinosak az ORC-ben, de úgy gondoltuk, hogy sokan mások is esélyesek lehetnek még, többek között Kálmánczi Balázsék akik a Mecsekben a győzelemre is esélyesek, továbbá Fábián Dani a testvéremmel, Hódosiék és Verébék is képesek lehetnek odaérni a dobogóra!

– Hogy sikerült az egri verseny, kapott-e valami fejlesztést az autó a téli pihenő során?
– Nagyon sokat gondolkodtam rajta, de végül úgy döntöttem, hogy injektorossá alakítjuk át a motorunkat. Eleinte nagyon tartottam tőle, de így utólag már örömmel mondhatom, hogy nem bántam meg, sőt most már biztos, hogy nem cserélném vissza! Elvileg egy pici teljesítményt azért veszítettünk vele, viszont most alacsonyabb fordulaton is ruganyosabb és érzésre sokkal jobbnak tűnik! Reméljük, hogy ez hamarosan az időeredményekben is meglátszik majd! Ezúton is szeretném megköszönni Orbán Norbinak, hogy beinjektorozta és persze azt is, hogy Miskolcon szombat este meghengerfejezte, hogy vasárnap még vissza tudjunk állni és értékes pontokat gyűjthessünk! Továbbá szeretném megköszönni Csipesznek az injektorhoz szükséges új üzemanyag rendszerünket és az új első futóművünket is! Az új kormánymű is nagyon tetszik sokkal vezethetőbbé vált tőle az autó, viszont még tanulnom kell, ami látszott a salakon, a prológon is, hogy egy picit még bátortalanul fordultam vele! Szokni kell meg kellenek a kilométerek és jó lesz!

– Miskolcon aztán, ahogy a nyilatkozatokból is kiderül, a technika ördöge is beült mellétek pár gyors erejéig. Kalandos verseny volt?
– Sajnos hengerfejes lett a picike, így a szombati napunk elég rövidre sikerült most! Vasárnap pedig a váltó makacsolta meg magát, sokszor nem vette be jól a sebességi fokozatokat, a parasznyai gyors nagy részét pedig már csak egy sebességi fokozatban tudtuk teljesíteni!

– Két verseny és két negyedik helyezés a kategóriában. Elégedettek vagytok?
– Nem! Egerben 2 másodperccel maradtunk le a dobogóról. Miskolcon szintén 2 másodpercen múlt, hogy megnyerjük a második napot és a power staget is! Természetesen mind a kétszer Vizelli Karcsi barátommal csatáztunk nagyot, így nem vagyok annyira csalódott, mert azt gondolom, hogy Tőle nem szégyen kikapni és ezúton is üzenem Neki, hogy legközelebb elkapjuk, ígérem! 🙂

– Túl vagyunk az első két versenyen, eddig hogy tetszik az új bajnokság, mennyire kell máshogy felkészülni egy ilyen hosszú hétvégére?
– Nagyon komoly, nagyon tetszik, viszont sokkal nehezebb is! Majdnem olyan mintha két rallye2-es versenyt mennénk egy hétvégén, de ennek megfelelően persze nagyon élvezzük is! Az autó felkészítésén még van mit javítani, mert sajnos a fejlesztéseknek köszönhetően mostanság mindig az utolsó pillanatokban készültünk el vele, viszont nagyon dolgozunk rajta, hogy a következő versenyen már tényleg csak a vezetésre kelljen koncentrálnom. Fizikálisan is sokat készültünk a télen és folyamatosan edzek Tomi barátommal, aki nagyon eltökélt és segít, hogy a legjobbat tudjuk kihozni magunkból a versenyeken! Összességében nagyon komoly kihívás az egész csapatnak, de folyamatosan azon agyalunk, hogy hogyan próbáljuk megoldani ezt az örömteli feladatot!

– Következő verseny Szombathelyen. Teljes szezont terveztek vagy a murvát kihagyjátok?
– Teljes szezont tervezünk és reméljük, hogy a költségvetésünk is elegendő lesz majd az évre. A szombathelyi versenyt nagyon szeretjük, és mindig nagyon várjuk minden évben, mint ahogy most is! A murva nagyon más és fejben teljesen át kell rá állni, de nagyon jó csúszkálni kanyarról kanyarra és keresztbe menni néha még az egyenesben is! Nyugodtan mondhatom, hogy ez az igazi rallye! Aki teheti az egyszer próbálja ki és ígérem, hogy nem fogja megbánni!

– Kinek szeretnétek köszönetet mondani, mit üzentek a szurkolóknak?
– Nagyon szépen köszönjük mindenkinek a segítséget! A családtagjainknak a türelmet és a sok-sok megértést meg, hogy folyamatosan mellettünk állnak! Orbán Norbinak a jó motort! Csipesznek az év végi fejlesztéseket! A csapatunknak a rengeteg munkát! Köszi Adri, Laci, Csabi, Peti, Ottó, Fercsávó!

Köszönjük a támogatást a szponzorainknak!

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft., ragacs.com

IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.                     

A szurkolóknak pedig azt üzenjük, hogy gyertek minél többen a pályákra, mert annyira jó érzés az, amikor ott vagytok és csápoltok, hogy az itt nem lehet szavakkal leírni! Nélkületek nem verseny a verseny és nincs is igazi RALLYE! Amikor pedig ott vagyunk a gyorsaságin, akkor abban a pár percben olyan különleges élményben van részünk, ami tényleg elmondhatatlan! 🙂

A fiúkat az alábbi oldalakon tudjátok követni!

Facebook   YouTube  Blog

Végezetül pedig kaptunk egy belső felvételt a PowerStage-ről ahol, a fiúk 0,2 mp-el maradtak le Vizelli Karcsi mögött az első helyről! 

„Gyertek és utazzatok velünk a miskolci utolsó gyorsaságinkon! Sajnos a verseny végére egy picit elfáradtunk már, de azért reméljük, hogy így is tetszeni fog! Köszönjük a sok biztatást és találkozzunk Szombathelyen a murván!”

 

Képek: Domonkos Zsolt || Jordan – Rallyheart.hu || Béres Gábor, Norbi – Ladaracing.hu