Ennél szebben nem tudtunk volna bemutatkozni!
Papp Arniról ezidáig nem sokat tudtunk, leszámítva néhány látványos Szilveszter Ralis szereplést, illetve hogy a PSZA Motorsportnál kamatoztatja tudását a szakmában.
Ahogy néztük azonban az Aquaprofit Eger Rally2 gyorsasági idő eredményeit, rá kellett jöjjünk, ebben a gyerekben bizony bőven van potenciál, s érdemes lesz figyelni a fiúra a jövőben! Arnival beszélgettünk a verseny után.
Tudom hogy a PSZA-nál mindig zajlanak a fejlesztések, hogyan készítetted fel a kockát az Eger Rallyra?
Sziasztok, először is, igen-igen járműmérnökként mindig valami fejlesztésen töröm a fejem, hogyan tudnánk az autóinkat gyorsabbá faragni. Födő Iminek már bekerült Budapest Rallye idejére a teljesen átdolgozott első futómű, aminek most volt az első éles tesztje. Sokan kérdezték tőlem, nem-e akarok egy kicsit élhetőbb dolgot is kitalálni, ne kelljen mindent módosítani, így Eger Rallye előtt a saját autómat is szétkaptuk és felfejlesztettük a fogasléces kormányművet. Most már tudom, jó döntésnek bizonyult, mert fantasztikus lett tőle az autó. 🙂
Ha jól tudom te talán gymkhanázol, illetve talán néhány Lacháza rémlik még nekem, de mesélj inkább te milyen volt az idei éved?
Hát a csúszkálás nem áll messze tőlem, többet volt utcai gumi a kocsin, mint versenygumi. Két évet FRT-ztem Kiskunlacházán, illetve különböző libakergetőkön próbáltunk felkészülni az első komoly rallye futamunkra. Idén a PSZA Motorsport volt a fontos, megalapítottuk tavaly Szabó Árpival, és szerettük volna idén megerősíteni a mezőnyben magunkat. Próbáltuk egyengeti versenyzőink életét kisebb nagyobb sikerrel, úgy gondolom sikerült. 🙂 A saját versenyzés az idei évben teljesen másodlagos volt, de mindenképp szerettem volna még idén mezőnyben futni egyet.
Mi a helyzet veled és az eger környéki szakaszokkal? Indultál már valaha Eger Rallyn? Sőt én még mintha rally2-es versenyen se láttam volna a nevedet! Debütálás volt?
Tavaly Pethő Tyutyu mellett navigáltam Egerben, akkor is már nagyon tetszettek az itteni pályák. Baloldalról most mentem először mezőnyben,(kétszer előfutottam ORB-be 2015-ben) így igen csak nagy volt az izgalom, hol is tartunk a mezőnyben. 🙂
Az első gyorson tartani lehetett a késő őszi kora téli időjárás végett a pályától, de az idődből kiderült téged nem nagyon zavart a dolog, hiszen abszolút 4. helyre érkeztetek az R2-esek közè! Meglepett téged hogy ilyen jól sikerült a kezdés?
Meglepett, nem gondoltam volna, hogy ilyen erősen tudunk kezdeni. Használt gumikat sikerült venni a versenyre Szabó Atsi rallye2-es pilótánktól, így a csapattal megbeszéltem reggel bekezdek, ahogy tudunk, amíg még viszonylag új a gumi. Kockáztattam, de szerencsére bejött az első körben.
Sokan panaszkodtak a Gy2-n a ködre és itt már azért Bodogánék is csak 2 mp-t kaptak a kategóriában. Milyen volt Terpes belülről?
Nem szerettem, szerintem egy két lassítót kihagyott belőle a rendező, ami miatt rettenetesen sokat mentünk magas fordulaton. Egész versenyre azt tűztem ki célul, hogy ezt elspóroljuk és a két technikásabb pályára koncentrálunk. A köd engem nem zavart, viszonylag jó itinert sikerült írni, a nagy kihordások jobban zavartak engem. Sose mentem még ekkora töveken, látva a többieket hogy mentek át rajtuk, én nagyon óvatos voltam hozzájuk képest. 🙂 Tanulni kell még.
Féltávnál négy gyorsasági után még abszolút harmadik helyen álltatok, egészen kiváló teljesítmény!
Igen nagyon boldogok is voltunk, hogy tudjuk tartani itt elsőre a tempót a nagyokkal, álmunkba nem gondoltuk volna, ilyen erős rally2-es mezőnyben itt tudunk autózni.
A későbbiekre is kitartott a tempó, azonban a GY6 előtt kaptatok egy perc büntetést, mégpedig késésért. Mi történt?
Igen az 5-ös terpesi gyorsot nagyon elspóroltam, és próbáltam a gumikat kímélni, hogy az utolsó körre meg tudjuk tartani az előnyünket Bodogán Feriék előtt. A 6-os gyors előtt viszont sajnos a megállt az önindítónk, (egy kábelsaru eltört), így nem indult be az autó. Próbáltuk betolni a gépet, de ketten egy pici emelkedőn felfele esélytelen volt. Nagyon nagy köszönet a mögöttünk indulóknak, hogy megálltak és segítettek betolni, így már akkor is késében voltunk, majd a mai napig nem tudom 4 éve megy az autó ezzel a kábelköteggel, de az üzemanyagpumpa biztosítéka kiesett. A rajt előtt 400m-rel ismét megállt az autó. Kb 4perc volt mire megtaláltam a hibát, hogy miért is álltunk meg. Utána még emelkedőn lefele egy jó 400m gurultam mire be tudtuk indítani tolatva, így pontosan 6 percet kikéstem. Dühből utána jöttünk egy abszolút 2. időt.
Az utolsó gyorson ismét nem stimmelt valami, ha jól olvastam a rallylive-on motor problémátok volt?
Sajnos a nagy kedvenc Egerbakta etap lett, így a terpesi gyorson múlott az eredmény. Az 1 perc büntetéssel Csigoly kb 10 másodpercre volt előttünk, mögöttünk meg 10 másodpercre Pethőék. Így sokat gondolkodtam a rajtba mi legyen, végül amellett döntöttem, ahol tudom ott hagyom a lábam a gázon. Sokan nem tudják, de nekem Mahle dugattyús a motor, így végig aggódtam, hogy csak ne legyen baja. Az egyik féktáv előtt 8800-on utazva háromhengeres lett az autó. Jöttünk tovább, nem volt semmi rendellenes hangja, de onnantól már elspóroltuk a gyorsot és lecsúsztunk a dobogóról. Hála Istennek, a motornak semmi baja él és virul, egy szelephimba törésünk lett az eredménye. Új innovációban lekapcsoltuk a 3-as hengert, ennél nagyobb bajom sose legyen. 😀
Végül is bravúros autózás után lecsúsztatok a kupákról. Csalódottak vagytok?
Egyáltalán nem, túl szép lett volna mindenfajta technikai probléma nélkül bemutatkozni. Ez volt az első éles autózásunk, úgy gondolom ennél szebben nem tudtunk volna bemutatkozni. Nagyon boldogok vagyunk, hiszen az autó futóműve fantasztikus és tudjuk, merre van még fejleszteni való. 🙂
Összességében hogyan értékeled a hétvégét?
Elégedett vagyok, hiszen a másik autónk, amiért felelek és a szívem csücske (Födő VFTS) ORC P/12 bajnok lett, így elégedetten zárhattuk az idei évet.
Mik a tervek még az idei évre?
Miután nincs nagy gond az autóval lemossuk és szerintem egy Szilveszter Rallye-n még utcai gumival tombolunk egyet a nézőknek, remélem idén is sokan eljönnek.
Az egri sikereken felbuzdulva esetleg jövőre még többet rally2-ztek majd?
Ez még a jövő zenéje, szeretnénk mindenképpen menni, de hallottam sokaktól, hogy inkább ORC-ben mennének. Meglátjuk mire lesz keret, szeretnénk népes, erős mezőnyben versenyezni.
Kiknek szeretnél köszönetet mondani?
Mindenkinek, aki az elmúlt két évben segített megvalósítani az álmom. A PSZA Motorsportnak, hogy egy ilyen kiváló csapatnak lehetek az egyik vezetője, Kasza Zolinak, Zombori Lacának a brutális motort, Ferenc Atinak, hogy megépítettük közösen a fogasléces kormányművet, a Multi Garage összes munkatársának, Szabó Atsinak a szerviz buszt, Kormos Ádinak, MatricaKell Fazinak,, Dénes Mikinek, a Peters Gumiklinikának és az összes támogatónknak, akik most már egy éve kitartanak mellettünk.
Kasza Motorsport, LADA Auto Hungary, Chairpro Magyarország Kft., Vendrey és Társa Kft.,Laguna autókozmetika, Pelixír Centrum Kft., Attalus Securty Kft, Pánczél Kft., Ten-Line Kft., VirtechLabs Kft., Robitlág Bt., Dolphio Technologies Kft., KHF.hu, Ruhan Kft., SolarPro-Tech Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Vegyél.hu, Multi Garage Kft., FoliaZ.hu, RS Felni.hu, Zöldautó, Extrémélmények.com, Maksiauto.hu, Kántor-Trans, Szakál-Metál Kft., Petersgumi.hu, Matricakell.hu
Képek: Norbi – Ladaracing.hu, Hajóka – hajoka.hu, Salánki Gábor – rally2.hu