Millers Oils

Milyen motorolaj javasolt a Ladádba? Segítünk!



Lukács Róberttel, a Millers Oils magyarországi értékesítési vezetőjével beszélgettünk, aki elkalauzolt minket a motorolajok világába. Bemutatja a márkát, és kiemelten ismerteti a specifikusan Ladásoknak ajánlott termékeket, amelyek már olyan hazai szakembereknél és csapatoknál is bizonyítottak mint Havassy Péter motorépítő, vagy a PSZA Motorsportos Ladák!

Millers Oils logó

Szponzorált tartalom

Millers Oils motorolajok

Nos először is azok számára akiknek teljesen új a márka, mit kell tudnunk magáról a  Millers Oilsról, illetve rólatok mint magyarországi forgalmazókról?

A kérdésed második felét venném előre, mert a cégünk múltja, illetve korábbi tapasztalatai nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a MILLERS OILS mellett tettük le a voksunk. Bő két évtizede dolgozunk ugyanis az ipari kenőanyagok piacán, ahol egy múltjában, működésében a Millershez nagyon hasonló német márkát, a PETROFERT-t képviseljük hazánkban. A hasonlóságok alatt gondolunk az emberöltőkön átívelő múltra, szakmaiságra, mely alapja, hogy mindkét cég főprofilként foglalkozik az ipari, illetve a Millers a közlekedési kenőanyagok fejlesztésével, saját gyárral, mérnökgárdával, laborral. A MILLERS OILS termékei ma is ugyanott, Yorkshire-ben készülnek, ahol az 1800-as évek végén útjára indult a vállalkozás. Ezek olyan tényezők, amik garantálják a minőséget, a megbízhatóságot és ipari tapasztalataink szerint hosszútávon ez mindig elégedettséggel tölti el az ügyfeleket. Így lett mára a Petrofer meghatározó márka a fémmegmunkálás területén Magyarországon is. A MILLERS OILS termékeinek is hasonló utat szánunk és a visszajelzések alapján a portfólió választéka és tulajdonságai éppúgy bizonyítanak és biztosítják népszerűségüket, ahogy az iparban a Petrofer tette az elmúlt években. 

Nem egy újkeletű márka tehát, 130 éves tapasztalat áll a Millers Oils mögött. Mi az ami mégis különlegessé teszi a Millerst a többi motorolajjal szemben? Gondolok itt például a Nanodrive technológiára, mi is ez pontosan és miben mutatkozik meg?

Valóban nem újkeletű, sok mérföldkőnél volt jelen a márka az autózás történetét tekintve. Elsőként gyártott például hosszúcsereperiódusú, kimondottan a diesel teherautók számára fejlesztett motorolajokat annak idején. A NANODRIVE technológia igazolja, hogy a hagyomány és a kiváló alapanyagok mellett az innovációra is nagy hangsúlyt fektet a cég. Bemutatkozásának évében, a F1-ben debütáló KERS technológia előtt nyert innovációs díjat a fejlesztés. A módszer lényegéről részletes szakmai leírás található a weboldalunkon is, ezzel nem untatnék hosszasan senkit, felhasználóként a lényege, hogy nagyon erős filmréteg alakul ki, így jelentősen csökkentve a súrlódást. Laboreredmények alapján ez esetenként eléri az 50-60 százalékos csökkenést is. Természetesen ez nagyban védi a motort, halkabb üzemet biztosít, csökkenti a fogyasztást és ami a versenytechnológiában fontos, szélsőséges helyzetben visszafogottabb a melegedés is. Kiemelt az előnye például a Start-Stop rendszerek esetén is, hiszen nem ül rá fém a fémre a rövid leállások során.

A visszajelzések alapján az egyik legnagyobb erénye a Millers kenőanyagoknak, hogy rendkívül kitartóan viselik a „megpróbáltatásokat”, több ügyfelünk számol be arról, hogy a legszélsőségesebb használat mellett sem tapasztalja azt, hogy elfáradna, pláne megégne az olaj, illetve a kritikus pillanatokban is kiemelkedő marad az olajnyomás.
A NANODRIVE technológia minden versenytermékben megtalálható és itt érdemes egy szót a váltóolajokról is ejteni, hiszen maga a technológia éppen bennük mutatkozott be. Verseny váltóolajok között elérhető 75w90, 75w110 és 75w140-es viszkozitás, s természetesen mindezek LS változatai a sperr-hez. A sportosabb lelkületű vevőink kedvence az utcai EE Performance sorozat, mely úgy tartalmazza a NANODRIVE technológiát, hogy emellett megfelel a gyártói specifikációknak és biztosítja ugyanazt a csereperiódust is. Sztártermékünk például egy 5w30-as változat, mely a megfelelő FORD specifikáció okán már rengeteg Focus ST-be került be és utcai volta ellenére több visszajelzést kaptunk, hogy 10e km, és több beiktatott pályanap használata után is kiválóan működik. Az EE olajok technikai leírásában hivatalosan is szerepel a „Track day ready” meghatározás.

Motorolaj Ladába? Attól is függ hogy használod!

Ha már így belemerültünk az autósport terén szóba jöhető termékekről, térjünk rá kicsit specifikusabban is a Ladákra, hiszen ha jól tudom külön termékcsaláddal rendelkeztek, klasszikus autókra, utcai autókra vagy akár verseny célú használatra is! Melyik termékfajta lehet a jó választás, egy utcai Ladás számára, egy tréningezős esetenként megszólítós használatra, illetve mondjuk egy komolyan megépített verseny Lada motor esetén? 

Eddig sem voltam szűkszavú, de itt igazán el tudnék időzni. Ennek az az oka, hogy felhasználás szempontjából rengeteg az alternatíva. Ha a Millers olajkeresőjében kiszűrjük a Ladát, akkor a Trident Professional kollekciónk 10w40-es, részszintetikus olajára bukkanunk. Kiemelkedően megbízható termék, a Trident kollekciót szervizek, autókereskedések kedvelik, mert egy-egy változata sok specifikációt biztosít. Ha valaki emellett dönt, akkor is nagyon jól választott.

Lada motorolaj család

Ha megragadta a NANODRIVE technológia leírása, akkor választhatja az EE 10w40-es, utcai Nanodrive olajat is. Amennyiben az autót klasszikusként kezeljük, akkor a Classic Pistoneeze sorozat is kínál 10w40-es, gyönyörű fém díszdobozos motorolajat, kimondottan az idősebb autók számára optimalizált ZDDP tartalommal. Classic vonalon rendkívül kiemelkedő a Millers kínálata, számos 20w50-es motorolaj, külön a közös olajzású MINI számára, parafatömítést megóvó váltóolajok, monograde bejáratós olajok, ez egy külön beszélgetés témája is lehetne.
S akkor innen indulhatunk a – hogy is mondtad?  – „megszólítós” írányba. 🙂
Millers Oils LadaA Millersnek két teljes versenykollekciója van. Az NT+ „sárga csíkos” mely a csúcs versenykategória, itt Ladák tekintetében nyilván 10-től felfelé 10w40, 10w50, 10w60 lehet érdekes, de információként említem, hogy 4 órás Nürburgring-i versenyen fut partnerünk GT86 volánja mögött a 0w30-as változattal is. Itt minden termék tripla észter és tartalmazza a Nanodrive technológiát. Emellett elérhető a „piros csíkos” kollekció, amit mi magunk között „Boyracernek” hívunk. 🙂
Hatalmas választékkal a 20w50-es verseny MINI olajtól kezdődően. 10w40-es viszkozitással elérhető tripla észter és részszint változat egyaránt, tripla észter 15w60 és részszint 20w60.
Ezek vérmérséklet, hitvallás, motorépítés függvényében mind izgalmas alternatívák lehetnek.
Apropó motorépítés. Nagy elismerést vív ki szakmai körökben az Assembly Lubricant szerelőanyagunk, mely amellett, hogy nagy védelmet nyújt az első beindítás során, nagyban megkönnyíti magát a munkát is. Hasznos és egyre több partner figyelmét kelti fel a CRO 10w40-es bejáratós olaj is, mely ásványi tartalommal és 5 óra, vagy 800 km időtartammal biztosítja a motor optimális beüzemelését.
Lada VFTSEgy mondatot ejtenék az adalékokról is, mert a benzin gyakori vitatéma a közösségi felületeken nálunk is. 🙂 A Millers motorolaj adalékot egyáltalán nem gyárt külön, hiszen bízik a saját fejlesztéseiben, azonban rendkívül széles az üzemanyagadalék kínálata. A Diesel adalék úgy vesszük észre szinte függőséget okoz 🙂 , de ha Lada, akkor a Classic VSPe Power adalék lenne kiemelt utcai használatra, mely emel némi oktánszámot is, de E10-es összetételig óv az etanoltól, illetve az ólom pótlására sincs mellette szükség.
Ha „megszólítunk”, akkor a CVL Turbo lehet érdekes, mely egy Motosport termék, 4 oktánszámot igér (500 ml/20 liter), s több visszajelzés érkezett, hogy nagyobb előgyújtást enged egy-egy autó a használata során. Van olyan ügyfelünk, aki már eleve a programozáshoz megvásárolja az anyagot.

A 9.Total Wagon Ladaracing All Star Gála győztese, Zákányi Janika, 5L Millers Oils verseny motorolajjal térhetett haza nektek köszönhetően, mit lehet tudni arról az olajról?

Először is gratulálunk a győztesnek! Itt visszautalnék kicsit a fenti válaszra, ez az olaj a csúcs versenykollekció 10w60-as változata. A viszkozitásban megoszlanak az igények, jellemzően 5w40, 10w50, 10w60 közül választanak partnereink. Ezt a kollekciót használják R5-ös Rally autók is, Lengyelországban Jari Huttunen az 5w40-es típussal lett bajnok 2020-ban az i20-al!

AllStar Gála győztes 2021

Bizonyíték, nem ígéret! Hazai és nemzetközi visszajelzések

Tudom hogy nem csak a levegőbe beszélsz amikor a Millers Oils-t ajánlod hiszen komoly hazai motorépítők és csapatok is jó szívvel adják a nevüket a márkához! Megemlítenél nekünk párat akik mondjuk biztos nem ismeretlenek a Ladások számára?

Igen, számunkra nagyon fontosak a visszajelzések, gyakran csodálkoznak a vevőink, hogy visszakérdezünk egy-egy motorolaj, vagy adalék kapcsán a tapasztalatokra. S motorsportban, sőt veterán vonalon is rendkívül hasznos a hiteles szakmai vélemény. A kezdetektől büszkeség számunkra Havassy Péter ajánlása, többen is érkeztek friss Havassy motorral hozzánk.
A tavalyi évben nagyon korrekt szakmai kapcsolat alakult ki a Szabó Árpi és Papp Arnie vezette PSZA Motorsporttal, ami szintén öröm számunkra, hiszen ismeretlenül, kimondottan a termékek tesztelése során szerzett tapasztalatoknak köszönhetően kezdtünk el együtt dolgozni.

Millers Oils – Havassy Péter ajánlásával!

Harmadik éve szállítunk be a Swift Cup Europe sorozatba, ami egy igen látványos és izgalmas nemzetközi turné. A kupában versenyeznek Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz barátaink is, akik évek óta minden autójuk kenését ránk bízzák 🙂 , érdekességként említem, hogy a GT86-os – mellyel a járvány éppen aktuális állásának függvényében Nürburgringi 4 órás versenyeken vesznek részt a fiúk – a 0w30-as versenyolajunkkal fut. 
Ahogy utaltam rá, nagyon fontos számunkra a veterán szegmens is érzelmi és szakmai alapon egyaránt. Hűséges partnerünk mára Kosdon a Classic Service Kft. ahol a Tóth család egészen különleges autócsodákat állít talpra a Lamborghini Espada-tól az Austin Healey-ig, de veterán fronton hosszan tudnám már szerencsére folytatni a sort.

Van-e lehetőség az érdeklődőknek személyesen is meginterjúvolni mondjuk téged a termékeitekről, akár valamelyik versenyen kitelepülve találkozni veletek vagy akár a székhelyeteken?

Épp augusztus 1-től születik újjá a weboldalunk, természetesen minden elérhetőségünkön örömmel vesszük a megkereséseket, s mindenki előtt nyitott az ajtónk, aki szívesen tekinti meg ennek a tradicionális angol cégnek a kínálatát. A személyes kalauzolás is biztosított, élőben még többet tudunk beszélni a MILLERS-ről , nálunk ez egy kicsit szerelem.
A közeljövőben részt veszünk a Hungaroring Classicon, illetve jelen állás szerint az AMTS-en mind sport, mind veterán helyszínen lehet majd találkozni a MILLERS OILS márkanévvel.

Ha felkeltette érdeklődéseteket a Millers Oils motorolaj termékei, a topmotorolaj.hu-n találhattok még több információt a márkával kapcsolatban!

Millers Oils Lada VFTS