Bodnár László: Az út számunkra egyelőre lezárult



Már éppen belekóstolt a Rally3 ízébe a Bodnár László – Marsalkó Máté kettős,  de aztán nehéz helyzetbe kerültek az MNASZ rendszám szabálya révén.

Ami biztos egyelőre mennek majd ahol tudnak, aztán később még az is lehet hogy ismét felbukkannak majd a harmadosztályban!

Először is pár szó rólad, és a navigátorodról hogy néz ki az eddigi versenyzői karrier?
Sziasztok!

Bodnár László vagyok a navigátorom pedig Marsalkó Máté. Az versenyzői karrierem, bár szerintem túlzás így nevezni hiszen csak amatőrök vagyunk, 2012-ben indult. Ekkor kért fel Filipcsin Gabi barátom, hogy navigáljak neki egy RallySprint futamon. Egy körlámpás Zsigulival indultunk a Sátai körversenyen, felejthetetlen élmény volt. ? 13-ban a Királdi körgyorson indultunk, majd következett egy szünet, mert Gabi eladta a versenyautót. Mivel nekem régi álmom volt egy saját versenyautó, így gyűjtögettem és 2017 tavaszán megvettem a mostani 2107-est. Mivel ez már versenyautó volt, csak pár dolgot változtattunk rajta és még ez évben elindultunk egy Kunmadarasi Sprint futamon, ami balszerencsésen sikerült, mert a kuplung „szétrobbant” az utolsó körön, és az autó pihenőre kényszerült. 2018-ban sikerült feltámasztani, és ismét pár változtatást eszközölni, ekkor ismét indultunk pár futamon Madarason, majd év végén elkezdődött egy nagyobb átalakítás. (Verseny villamosság, és üzemanyagrendszer) ’19-ben júniusban és júliusban indultunk Kunmadarason, illetve Októberben előfutottunk Mátéval a Sajókaza-Felsőnyárád Rally3 futamon. Idén pedig kipróbáltuk a Mezőkövesdi pályát a Februári edzés alkalmával. Sokat kell még tanulnunk így szeretnénk minél több versenykilométert megtenni, de sajnos ez a jelenlegi helyzet miatt csúszik. ?
Ezekután Máté barátom szavai:
Sziasztok!
Marsalkó Máté vagyok, Bodnár Lászlóval a munkahelyemen ismerkedtem meg így derült ki hogy van közös érdeklődési körünk és ez az autóverseny iránti szeretet.
Mindketten rajongunk a Ladákért 2016-ban hozzá jutottunk egy Zsigulhoz (2101) amit apával együtt kezdtünk el újra felépíteni és kezdtük egyre jobban megismerni a felépítését. Egyre többet jártam rally versenyre mint néző aztán azt vettem észre hogy már segítettem szerelni is. (Így Apám És O. János vette át a szerviz csapat feladatait ? )  2018 szeptemberében már szerelőként vettem rész (Kunmadarason) Laci mellett. Egyre jobban megismertük egymást így ki alakult egy kölcsönös bizalom és 2019. Októberében Laci felkért hogy, a Sajókaza-Felsőnyárád Rally3 MARB Szakaszon nem e vállalnám el a navigátor feladatát így egy-kettőre overál, ceruza és papír váltotta fel a villás kulcsot. ?
Örömmel vállaltam el ezt a nemes feladatot, és bízok benne hogy jók leszünk együtt egy kabinban ?
Szeretnénk minél több versenykilométert szerezni hogy a rally3-bam megálljuk a helyünket ha a vas is készen áll rá. ?

Most hogy titeket ismerünk, mit tudhatunk a jelenlegi kockáról milyen jóságok rejlenek benne?

Az autóban egy régebbi Protechnik Motorsport által készített 1,6-os motor van 40-es Dellorto karburátorokkal, valamint 5 sebességes tolókerekes váltó és 10/43-as áttételű lamellás sper van alatta. Erősített futómű Niva rugókkal, Bilstein gátlókkal és egy 60-as Szolnoki rendszerrel.

Milyen volt a tavalyi év számotokra, hol indultatok, milyen tapasztalatokkal eredményekkel, hogyan értékeled a szezont?

2019-ben két Kunmadarasi futamon tudtunk indulni, illetve Októberben teljesült egy régi vágyam, és a „Hazai” futamunkat tudtuk teljesíteni a Rally3 előfutójaként Sajókazán. Alapvetően az évet pozitívan zártuk, mert a korábbi technikai hibák elkerültek, és tudtuk gyűjteni a kilométereket, igaz jó lett volna kicsit többet menni, de hát ez így alakult. Mivel számunkra elsősorban nem az eredmények fontosak illetve saját kasszából versenyzünk a tanulás/tapasztalatszerzés a fő cél így kevesebb rizikót vállalva versenyzünk.

Örömmel láttuk az LR szélvédő csíkot a gépen. Hogyan jött az Őrület számodra?

Maga a versenyzés nekem is mint sokaknak gyermekkori álom volt, és apránként kerültem hozzá közelebb és közelebb. ’99-ben szereztem meg a jogosítványom, és viszonylag sokáig a családi autót használtuk felváltva. 2010-ben jutottam el odáig, hogy megvásároltam az első saját autómat, ami egy „papós” 07-es Lada volt. Ezt elkezdtük Gabi barátommal fejlesztgetni/alakítgatni, eközben szinte észrevétlenül „megfertőződtem” ? aztán hosszas gondolkozás után 4 év használat után eladtam az autót. De belül ekkorra már kialakult egy kötődés a márka iránt és addig-addig ment az őrlődés, hogy csak jó lenne ismét egy Lada míg sikerült ezúttal már egy versenyautót vásárolnom. A sztori további részét már ismeritek.

Az idei évet mint tudjuk nem a versenyzésről szólt eddig azonban ti tudtatok már autózni pár kilométert. Milyen volt Mezőkövesd?

Igazság szerint tartottam tőle, hogy nem fog nekem feküdni ez a gumikerülgetős kicsit gokartos dolog, ezért nem is voltunk itt korábban. Mivel ez az edzés egy remek alkalomnak tűnt az autó leporolására, és egy kis tapasztalatszerzésre valamint a pálya kipróbálására nekivágtunk és felkészítettük az autót. A nap végére pozitívan csalódtam szinte mindenben, a pálya is tetszett, illetve az autó is hiba nélkül kibírt egy újabb napot. Kb 8-10 kört sikerült mennünk, és a végére már egészen belemelegedtem. ? Reméljük idén lesz még alkalmunk ide visszatérni.

A tervezett Rally3-as változások titeket is komolyan érintenek hiszen a bevezetett etapokkal csak rendszámos autókkal lehet nevezni, így ti is gondba kerültetek. Mi a terv? Új autó?

Igen sajnos ez az út számunkra egyelőre lezárult, mert az autóban lévő bukócső bár papíros, de régi és nem felel meg a jelenlegi szabályoknak, így nem kaphat gépkönyvet. A módosításra a gyártó nem hajlandó ezért teljesen új csövet kellene beépíteni. Sajnos ez nem fér bele a költségvetésbe, és inkább a minél több versenykilométer szerzését tűztük ki célul az évre.
Új autó egyelőre nincs tervben, de a gondolattal azért már kacérkodtam. Az út viszont még homályba vész, lehet akár egy rendszámos versenyautó természetesen Lada, és akkor jöhet a Rally3, vagy egy komolyabb hobbiautó és marad az élményautózás a pályanapokon.

Hogyan alkalmazkodsz a jelenlegi szituációhoz?

Az elmúlt évek tekintetében sajnos ez az év első felének kihagyása már nem újdonság számomra, így türelmesen várjuk a helyzet mielőbbi végét. Kihasználva a lehetőségeinket belekezdtünk egy már esedékes revízióba, így az autót jelenleg szétkaptuk, és a motort váltót és difit átadtuk revízióra Attila barátomnak. Valamint nekiállunk egy komolyabb nagyobb motor építésének is, de ebben csak lépésről- lépésre haladunk.

Ha majd egyszer újra beszélhetünk autóversenyzésről itthon, akkor hol szeretnétek indulni a jelenlegi versenynaptárt tekintve, melyik versenyeken?

Reméljük az év második felére azért már túl leszünk ezen a helyzeten és lesz lehetőségünk az elmaradt eseményeket bőven bepótolni. Szeretnénk indulni a lehető legtöbb Mezőkövesdi eseményen illetve lehetséges, hogy Madarasra is visszatérünk, vagy akár egy-két Hegyi felfutó is szóba jöhet, ez még a jövő zenéje.

Kinek szeretnéd megköszönni a segítséget, mit üzensz a szurkolóknak?

Szeretnénk megköszönni a segítséget és a rengeteg támogatást a szüleinknek, testvéremnek és párjának, valamint a barátainknak és a segítőkész versenyzőtársaknak. Nélkülük nem működne ez a dolog.
Szeretném kiemelni a Fő szurkolónkat Szabikát, akinek kitartást és türelmet kívánunk az iskolamentes időszakra.
A többi szurkolónak pedig türelmet és kitartást kívánunk, reméljük mihamarabb találkozhatunk a versenypályákon és a szerviz parkban.

Köszönöm a válaszaid, reméljük mihamarabb ti is autóba ülhettek és sok sikert kívánunk!

Hunyadi

Borítókép: Bence Fotó – RallyFeeling.hu