Nem volt egyszerű menet!



A Mikulás Rally egyébként sem a legkönnyebb versenyek közé tartozik, de idén a Vass Károly – Szabó Lajos kettős számára még nagyobb megpróbáltatásokat tartogatott.

Vass „IRON MAN” Károlyt kérdeztük a verseny után!

Rég beszéltünk, milyen évetek volt? 🙂

Nos az idei évben a komoly MARB szabályváltozások, és a sok elmaradt verseny miatt összesen kétszer tudtunk rajthoz állni… Van egy szép eredményünk, a nyáron Oroszlányban kategória harmadikok lettünk, jól sikerült verseny volt!

Gondolom akkor megvolt a kilométer hiány, így idén is képbe került a Miku VB! Hogyan készültetek rá?

Pontosan, a Mikulás Rallyt semmiképp nem akartuk kihagyni, hiszen élvezetes murvás buli, így év végén. A verseny előtt sajnos a váltónk megadta magát, és gyors felújításon esett át..(köszi Májki).. valamint még vennünk kellett néhány abroncsot is. Szerettünk volna jól szerepelni, hiszen kedveljük a murvás változatos pályákat!
A szombati tréning után, ami elég sáros mély talajt ígért, a vasárnapi versenynapon jelentősen jobb minőségű gyorsasági szakaszok vártak.. napsütés, kis szél, ideális volt ez számunkra!

Igen volt az utóbbi években embert próbáló verseny is korábban, olyan sáros volt, de idén szerencsés körülmények vártak a mezőnyre! Ennek ellenére ha jól tudom nektek mégsem volt ez egy sima verseny!

Valóban, jól indult de ezután jött a fekete leves… A hat gyorsasági szakaszból mindösszesen 3 volt tisztán értékelhető… Az utóbbi öt évben nem volt ennyi műszaki problémánk! A második jutaspusztai gyorson egy relé megmakacsolta magát és megállt az autó. Mintegy két perces gyors szervizzel megoldottuk és átértünk a következő szakaszra. A 14.6km-es kislőtéri gyors felénél többször éreztem hogy kitör a kocsi popsija, és nehezen kezelhető az autó.. a célban már a bal hátsó gumi teljesen leszakadt a felniről… Szervizpark, javítás, pici kaja, tankolás és mehetünk. Ezek után szerencsére a két következő szakasz már jó volt, de nem volt még vége. Az utolsó szintén kislőtéri hosszú gyors előtt, erős benzinszagot éreztünk. Kiderült a gyári Weber T-elágazó elrepedt és mintegy 20 liter benzint locsoltunk a motortérbe. Ennek ellenére a stop állomásig eljutottunk és legalább egy 5. helyezéssel sikeresen teljesítettük a versenyt!

Akkor ez az szezonvégi kapartatás feltette az i-re a pontot számotokra. Mi lesz jövőre hogy látjátok, bíztok valami változásban?

Reméljük jövőre több versenyen tudunk rajthoz állni és teljesíteni. Jó volna, ha kialakulna egy egységes MARB bajnokság, és sok társunk visszatérne..
 
Szerintem sokan osztják a véleményedet! Üzentek valamit a szurkolóknak?
 
Kellemes karácsonyt és benzingőzös új évet kívánunk mindeninek!
Üdvözlettel
VASS KÁROLY – SZABÓ LAJOS LADA 21013
 
 Képek: Babor – rallyfans.hu, STOM – RallyFeeling.hu, Béres Gábor – Ladaracing.hu, 3P