Honda S2000 motoros Ladával fog visszatérni JANA!



Mint azt sokan észrevettétek idén nem sokat láthattuk autózni az ország kedvenc előfutóját. Nincs azonban ok pánikra!

A már-már ikonikus, hófehér kocka Ladával versenyző, a legfőbb kalácsos, a színezős mester, a Ladaracing All Star Gála győztes JANA azaz Márta János, nekünk, és minden bizonnyal nektek is eléggé hiányzott a versenyekről. Folyamatosan tartottuk azonban a kontaktot vele, és végre sikerült rávennünk, hogy a nyilvánossággal is megossza, formálódó terveit!

Nos hát még mielőtt rátérnénk a tárgyra, mikor volt az utolsó komolyabb megmérettetés?

Utoljára a 2016-os Salgó Rallyn indultunk a Ladával. Mecsek Rally-ra is be voltunk nevezve, de sajnos az ezt megelőző revíziónál felrobbant a motorunk. 🙁 Valamint egy Mitsubishivel indultunk a 2016-os Mikulás Rallyn, majd egy év teljes kihagyás után szintén Mitsubishivel az idei Miku VB-n.

Hogyan viseled, milyen módszerekkel vezeted el a felgyülemlő adrenalint?

Nagyon nehezen viselem, irtóra hiányzik. Ezt az érzést, amit a Ladával való autózás nyújt nagyon nehéz pótolni bármi mással. A legtöbb szabadidőmet családdal illetve barátokkal töltöm. Heti négy edzéssel próbálok formában maradni, hogy maximálisan fitten térhessek vissza.

Nagyon hirtelen eltűntél és hát ott maradt egy betöltetlen űr az előfutók között, gondolom azért sokan rád csörögtek hogy „Mi van már?” ?

Igen, rendszeresen jönnek a kérdések, ami természetesen jólesik, úgy látszik valamit jól csináltunk, mert tényleg sokan várnak minket vissza! 🙂 A betöltetlen űr azért erős túlzás! Nagyon örülök neki hogy mindig jönnek új arcok, akik rendületlenül próbálják kiszolgálni a közönséget, és látványosan autóznak. És persze ott van a megszokott kemény mag akik szintén nem adják fel.

Nagy a csend, halljunk szót mit tudhat meg a nagyközönség, mi az oka annak hogy szögre akasztottad a bukósisakot?

Tulajdonképpen nem akasztottam szögre, de tavaly az Eger Rallyn vasárnap reggel elhatároztam, ha még egyszer szétugrik a motor, nem fogom megcsináltatni többé. Tomitól (Kálmán – a szerk) mindig nagyon jó motorokat kaptunk, de ahhoz hogy megfelelően erős és tartós motorunk legyen, nagyon komoly fejlesztésekre lett volna szükség. Ezért úgy döntöttem hogy kipróbálok valami újat, olyat ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem volt…

Mi is lesz ez egészen pontosan, megtudhatunk-e már valamit a dologról?

Természetesen. Egy Honda S2000 motorját kapja meg az autó, egy hozzá való szekvenciális váltóval. Valamint szeretnék izmosabb nagyobb fékeket is, mert azt remélem komolyabb tempóval fogunk a kanyarokhoz érkezni!

Miért pont egy Honda motor? Láttál már hasonló erőforrással valakit úgy autózni ami megmaradt a fejedben vagy honnan az ihlet?

A megbízhatóságot szem előtt tartva, mindenképpen egy 2000 cm³-es széria motort szerettem volna, és ebből ez a legerősebb, illetve a skandináv országokban elég sokféle autóba építik be és jól muzsikál… 9000-es fordulat, 240 LE, brutális hang, mi kellhet még? 😀

Fotó: Krizsanyik Zoltán

Hogy haladnak a munkálatok mikorra tervezitek a rajtot és hol?

Sajnos – és ez csak az én hibám – nagyon az elején tartunk még. Nyár elején kicsit elfogyott a lendület, de januártól újra foglalkozom a témával, és próbálom minél gyorsabban összehozni a projektet.

Szólsz majd nekünk róla ugye?

Konkrét időpontot nem tudok mondani, de mindenképpen ott lesztek az első métereknél! 

Mi a véleményed az idei évről, gondolom azért követted az eseményeket!

Idén picit nosztalgiáztam, ellátogattunk egy két versenyre nézőként. Biztosan én is megöregedtem az elmúlt 15 évben, amióta nem néztem ilyet, de ez már nem ugyanaz a Rally mint ami akkoriban volt… Minden tiszteletem azoké a versenyzőké, akik minden nehézség, és a sokszor kiszámíthatatlan és kaotikus szabályváltozások ellenére is kitartanak, autót építenek, fejlesztenek. De legfőképpen a pálya mellett szurkoló nézőké, akik nélkül -legalábbis számomra -nincs Rally. 
Azt gondolom, hogy nem ezek a magyar Rally arany évei, de bízom benne hogy lesz ez még sokkal jobb. Remélem hogy olyan vezetők fogják irányítani ezt a sportágat, egy jól átgondolt és egységes irányvonal mentén, akik mindent megtesznek azért, hogy a nézők és a versenyzők is élvezhető és élhető versenyeken vehessenek részt. Személy szerint nekem az a vágyam, hogy népes, és sokszínű mezőny részeként több tízezres nézősereg előtt autózzak.

Mit üzensz a népes Ladaracing-es Jana rajongó tábornak?

Mindenekelőtt kellemes ünnepeket, látványban és akcióban gazdag új Rally-évet! Köszönjük az eddigi támogatást, jövőre visszatérünk!

Köszönöm a válaszokat, és izgatottan várjuk az első teszteket! Természetesen ott leszünk és beszámolunk majd róla nektek is! Addig is Hajrá JANA! 

Képek: BenceRallyFeeling.hu, Krizsanyik Zoltán