Idén már versenyeken is bizonyított a 18 milliós VFTS! Interjú Tárkányi Sándorral!
Bizonyára rengetegen láttátok már a YouTube csatornánkon az idei év legnézettebb Ladaracinges videóját a 18 milliós Lada VFTS-ről, amely nem sokkal azután hogy felvettük az adást, gazdára is talált. Az autó Tárkányi Sándorhoz került és a Tárkányi Motorsport berobbant a köztudatba! Idén már jópár versenyt teljesítettek, sőt mi több már csatasorba állították a második VFTS-t is!
Tárkányi Motorsport – LADA VFTS
A csapatvezetőt és pilótát, Tárkányi Sándort kérdeztem:
Eseménydús volt az idei év, aktívan becsatlakoztatok a Magyar Rally vérkeringésébe! Azonban ezt sokan bizonyára nem tudják neked jelentős múltad van a sportban Szabó Norbert navigátoraként ha jól tudom, nem mondanánk újoncnak! Vagy igen?
Jelentősnek nem nevezném, de 2-3 szezonban navigáltam Norbi barátomnak és nagyon sokat tanultam tőle! Mindenképp újoncnak gondolom magam, mert egy új felállásban pilótaként, új csapattal a régi csapatunk segítségével kezdtük el az idei évet!
A híres általunk is bemutatott űr Lada VFTS-el kezdted el mondhatni a versenyzői karriered, nem gondoltad úgy, hogy nagy fába vágod a fejszédet így a legelején egy ilyen autóval?
Az autóba szerelmes lettem első látásra, nem mondom, hogy nem féltem attól, hogy kissé komoly autó lesz elkezdeni a versenyzést, de szerencsésen túl vagyunk néhány versenyen és kezdjük belakni! Belülről teljesen olyan érzés szinte, mintha egy gyári versenyautóban ülnék!
Bár mondhatni az egy rajtkész autó volt, azért bizonyára össze kellett vele szokni, be kellett állítgatni, előjöttek technikai gondok is, miket változtattál rajta? Úgy érzed mostanra minden összeállt az “aszfalt” kocsiban?
Ez egy teljesen nyers 0 km-es autó volt amikor meg vettem! Gyakorlatilag minden porcikájával volt tenni való, hogy az én igényeimnek megfeleljen, ezért teljesen darabokra szedtük, még a motort is, aztán újból összeraktuk, mint egy puzzle-t néhány alkatrész módosítással egybekötve…Mostmár ütőképes a vas!
Azért hívtam “aszfalt” autónak hiszen a murvára egy másik VFTS áll rendelkezésedre, ennek láthattuk a debütálását a Mikulás Rallyn. Bár ennek a “murva” autónak első és eddig egyetlen bevetése volt ám igen jól helytállt a gépezet! Azon kell-e még, szeretnél-e még fejleszteni vagy az úgy látod egy jól eltalált PSZA konstrukció és egy revízió után készen áll az újabb bevetésre?
Az ég világon nem akarok a simogatáson kívűl hozzá nyúlni a múrvás VFTS-hez, mert úgy jó ahogy van! A PSZA-s srácok tudják, hogyan kell VFTS-t építeni!
Számos igazán nagy versenyen sikerült rajthoz állnotok már így a legelején, beszélhetünk itt akár a Rali Európa bajnoki futamról, milyen tapasztalatokat tudtatok meríteni ezekből a komoly megmérettetésekből?
Mindenképp megtanultuk Marcival, hogy egy ilyen verseny milyen komoly felkészülést és alázatot igényel! Az EB futam hossza nagyon tetszett, hogy láttuk gyorsról-gyorsra, hogy hol és mit kell változtatnunk, hogy gyorsabbak tudjunk lenni!
Melyik verseny volt a legnehezebb, és miért?
Mindenképp a Rally Hungary EB futamot emelném ki, mert alapvetően is bakancs listás verseny volt! A nehézségi foka igen magas volt, mert itt találkoztunk minden körülménnyel; Mentünk sötétben, esőben slick gumival, murván, szóval egy verseny alatt mindent kipróbáltunk! Az érzést nem igazán lehet elmesélni, csak átélni, hogy mekkora élmény egy ilyen hosszú technikás versenyen helyt állni ennyi néző előtt!
Az időeredmények több versenyen is bizakodásra adhatnak okot a jövőt illetően akár aszfalt, akár murva futamról legyen szó! Mondhatjuk hogy kezdesz “belejönni”? Miben látsz még fejlődési lehetőséget, amivel esetleg még tovább gyorsulnál 2024-ben?
Igen, úgy látjuk, hogy meg fogunk tudni tanulni versenyautóval közlekedni! Leginkább az élmények miatt csináljuk, de ha van mellette jó időeredmény is akkor még nagyobb élmény! Úgy gondolom, hogy az alap szabály itt is érvényes, minél többet megyünk annál többet fogunk fejlődni! Sokszor nem tudom elhinni az autó képességeit, ezt még szoknom kell és a tempós részeket is!
A navigátorodról mit tudhatunk meg? Hogyan kerültetek egymás mellé?
Marcival baráti társaságon keresztül,Rally-n ismerkedtünk meg és nagyon tetszett, az autókról mutatott lexikális tudása és hogy nagy érdeklődést mutatott mindig amikor emlegettem, hogy egyszer én is szeretnék Rally versenyen indulni de navigátorra is szükség lesz! Aztán vette a bátorságot és ki is próbálta!
Mi volt a legjobb pillanat számotokra 2023-ban?
A legjobb pillanat talán a Rally Hungary Mádi gyors volt ahol mind ketten azt láttuk, hogy végre ráéreztünk a Rally ízére! A másik legjobb pillanat amikor a Mikulás Rally-n nem tudtuk kiszedni az autót egy túlcsúszásunk után! 27 perc alatt sokszor megfordult a fejünkben, hogy ennyi volt, de egyszerűen nem voltam képes feladni, aztán végül sikerült kiszedni a kocsit és tudtuk folytatni! A következő gyorson kategória első időt mentünk! Ez a küzdelem jó érzés volt és láttuk, hogy van miért csinálnunk!
Mi a terv 2024-ben melyik sorozatban láthatunk majd titeket?
Szeretnénk egy teljes szezont végig menni 2024-ben az ORB/ORC -ben már csak a murvás EB miatt is!
Mit üzensz a szurkolóknak, szeretnéd-e megköszönni valakinek a segítséget?
Nagyon köszönjük a kedves szurkolóinknak a belénk vetett bizalmat és szurkolást! Higyjétek el óriási löketet ad amikor oda jöttök hozzánk és biztattok! Ölelünk benneteket és tartsatok velünk jövőre is! A lehető legnagyobb köszönetet a feleségemnek mondanék, mert nélküle az ő megértése és támogatása nélkül most nem lennénk itt! Köszönjük a Tisza Rally Team-nek a sok önzetlen segítséget, szervizeseinknek; Szabó Norbi, Tóth Kornél, Tóthnè Tarjányi Réka, Kutasy Csaba illetve Tóth Kornél szüleinek is!!
Köszönjük szakmai partnerünk az AEROPLEX Légijármű Karbantartó Kft.-nek továbbá támogatóinknak a Tisztítószeres Kft.-nek, és az Extra Palett Kft.-nek!
Köszönöm a válaszokat, és sok sikert kívánok a Tárkányi Motorsportnak 2024-ben!