Papp Arnie: ,,Paolo Diana féle LADA Proto”
A PSZA Motorsportos Arnieval sztoriztunk egy kicsit, aki a Rallye2 absz. 5./ Lada Kupa 3. helyén ért célba Salgón, érdemes lesz rá odafigyelni a jövőben. 🙂
Hogyan készültetek a versenyre és mik voltak az előzetes célok?
Sok munkával! Viccet félretéve, a saját autómat elvittük a LR gálára és azóta csak várta, hogy az egyik versenyen végre tudjak vele indulni. Jó lett az új motor és költségek szempontjából ez a Salgó Rallye tűnt elérhetőnek. Idén sikerült kipróbálnom egy első kerekes c2r2-t, amivel a top 5-ben végeztem, ezt szerettük volna a Ladával is megismételni. Aszfalton idén most mentem először, de a tarjáni pályák kedveztek az én stílusomnak és az autómnak.
Melyik gyorsaságit kedvelted meg a legjobban?
Ceredet imádtam: igazi tökös pálya. Szerettem volna ott szakaszt nyerni, de pokoli gyorsan mentek rajta a többiek. Sámsonházán viszont sikerült még technikai gonddal is szakaszt nyerni, ennek nagyon örültem. Kazár viszont nem lett a szívem csücske, ott csak lekocsiztunk biztonsággal.
Hosszú idő után milyen volt újra időre autózni?
Furcsa, de jó érzés volt. Szeretek gyorsan menni és a Ladával (szerintem) ha gyorsan mész már látványos is tud lenni. Próbáltam látványosabban fordulni a nézői pontokon, az egyikből még egy kis ugratás is összejött. Mondjuk azt nem úgy akartam…
Mi a terv az autóval, hogyhogy eladó a motorja?
Most úgy gondolom tipp- topp minden rajta! Vannak terveim, szeretnék egy Paolo Diana féle proto Ladát a jövőben. A fejemben már megszületett. Ez a kocsi egy kísérleti bárány, tudom, hogy nem a legszebb, de céleszköz. Mindent kipróbálok rajta, nem sajnáljuk ha valami nem jön össze. A motor pedig megmarad, de ha valaki szeretné megvenni, akkor elviheti. A kovácsolt dugón kívül minden benne van, egy nagyon jó rallye motor 4000-9000ig mindenhol megy. Kasza Zoli csodát művelt vele.
Jó helyén zártátok a versenyt, elégedett vagy-e magaddal és az eredménnyel?
Elégedett vagyok, mert mentettük a menthetőt. Egész sokáig meccsben voltunk az abszolút első helyért is és a kategóriában is vérre menő küzdelem volt, nagyon élveztem. Sajnos a weber fojtószelep szenzorom elromlott, és durván két gyors volt mire rájöttem, mi lehet a hiba. Nagyon sok időt vesztettünk és az utolsó körön is csak 3/4 gázt tudtam adni az autónak, ott még működött valahogy az autó. Bosszantó hiba, de már orvosoltuk is a hibát. Technikai sport. Ha most nyert volna a kocsi biztosan azt nyilatkoztam volna, hogy innentől csak téli gumi és nézőknek megyünk, de tudom, kell még mennem a Ladával időre!
Hol szeretnél még rajthoz állni az idén és mik a távolabbi tervek?
Nyíregyháza Rallye-n nagyon gondolkodunk, de a támogatókkal is kell egyeztetni. A Lada biztosan meg fog maradni, de a jövőben biztosan el fogok kezdeni egy nagyon proto kocsit építeni. A kaszni marad a többi pedig még maradjon az én titkom.
Ezúton is köszönet szponzorainknak: Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Henci Group Kft., H-D Innovatrans Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft., FoliaZ.hu., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., Matricakell.hu – matrica webáruház., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft.
Fotók: Norbi, Nagy Richárd, Csepala Richárd