ifj. Bihari Péter – 19 év után vége! INTERJÚ



Az Eger rally után hallani lehetett pletykákat, hogy a legendás HYD Ladával versenyző Bihari Péter – Számel Péter kettős úgy határozott visszavonulnak. Nemrégiben fel is kerestük Petit, hogy meséljen a dologról, miért is döntöttek így.

– Kezdjük az elején, milyen volt az Eger Rally, addig a bizonyos pontig?
– Hát végül is az utolsó gyorsunkig, addig jó volt, igazából már kezdett fáradni kicsit a technika, a második körre lett igazán jó, mikor már elkezdtük 3 bar-ra fújni a kereket ott már még jobban csúszott de ennek sajnos és az én kis okoskodásomnak, hogy én azt tudom, meg is lett az eredménye. 🙂 De egyébként jó volt.
Hús sem értette, hogy akartam ott elfordulni meg igazából én sem de úgy gondoltam, hogy ott 4.ben elfér…bajunk nem lett, csak annyi pánik volt, hogy elkezdett folyni a benzin és gyorsan „menekülni” kellett. Annyi szerencsénk volt, hogy tudtunk lassulni a domboldalban és hogy rajtunk volt a HANS így az oldalirányú lassulást tompította.

– Eredetileg egész évet terveztetek a bajnokságban?
– Igen, úgy terveztük, hogy egész évet megyünk, a murvákat kivéve mert a Mikulás Rallyn eldöntöttük, hogy ott többet nem megyünk. Kész volt már elvileg teljesen az új motor és a nagy szívfájdalmam, hogy úgy terveztük végre kijutunk a Rally Legendre ősszel. De ez most kicsit arrébb tolódott pár életnyit. 🙂

– És akkor amiért itt vagyunk, úgy döntöttél, hogy most már végleg befejezed, mindentől megszabadultál?
– Hát még a két sisak meg a ruhám van meg de alapvetően ennyi maradt, abszolút nincs meg semmi.
Igazából az Atis dolog rakta fel az i-re a pontot ilyen szempontból, mert én is végig gondoltam, azóta is sokan mondták, hogy ez eddig is benne volt, ez így is van, de ez most egy kicsit közelebb történt az emberhez! Mi is estünk, nekünk azért szerencsénk volt, Ati egy nagyon régi barát volt és végiggondoltam, hogy a család is itt van, még van az életben dolgunk, akkor nem biztos hogy ez kell. Mi is elkezdtünk már eszetlenkedni sokszor, aminek meg is lett most az eredménye. De ez csak a pont volt az i-re.
Nem titok, hogy nézegettünk másik autót, hogy ki kéne próbálni valami másik autót, MK jellegű Fordot vagy Opelt.
A másik dolog, hogy nekem az MNASZ-el már nagyon tele volt a hócipőm. Az, hogy minden évben görcsöljek velük, mindenbe belekötnek és nem segítő szándékkal vannak, hanem, hogy te vagy az utolsó senki ebben a történetben..ettől is kimered az ember, mert minket azért elég sokat hátráltattak.

A másik fő probléma, hogy látod hogy mennyi szponzor van az autón és a gépátvételeken én már agyvérzést akartam sokszor kapni, mibe akarnak megint belekötni. Nem tudtál nekik olyan dolgot oda vinni ami jó lett volna és egy idő után az ember már rosszul van ettől, hogy nem azért vannak, hogy a „játékunkat” szervezzék, amiért egyébként fizetést kapnak.

– Meetingen se láthatunk, kölcsön autó esetleg? 🙂
– Nincs mivel menni, Isten ments a kölcsönautótól, nem akarom hirtelen megvenni senki autóját, ha ott összecsukom. 🙂 Tervezzük, hogy lemegyünk a széria kockámmal és kicsit jobban el is engedhetjük magunkat, így, hogy nem kell versenyezni! 🙂

– Akkor ez a visszavonulás most akkor úgy néz ki, hogy végleges, így 19 év versenyzés után.
– Igen, ’97-ben kezdtem azóta minden évben mentem, van hogy foghíjas volt a szezon de mindig mentünk azóta. De ez a 19 év jó dolog mert az ember sok mindent megtanul, szervezni, szállást intézni, kocsit intézni és pont ezen mosolyogtunk Hússal, hogy mostanra végül is minden összeállt mert minden megvolt saját tréler, szervizbusz, szerszámok és pakolni se kellett mert minden a buszban volt, régen pedig ebből álltunk ki.
De azt mondom, most ezek a dolgok hogy most is a két gyermekem ide jött hozzánk, fontosabb és az ember átgondolja, van aki ezt már nem tudja megtenni.

Itt az esés után ott voltunk, hogy honnan hozzunk kasznit rá, mert a Mikulás után úgyis kasznit akartunk cserélni és ahogy Födőék átpakoltak mindent az autóból ugyanúgy mi is megcsináltuk volna, úgyhogy végül is nem az esés miatt döntöttünk így, sajnos ez a tragédia kellett, hogy átértékeljük és elgondolkozzunk, mi is, hogy mi van ha ott van a fa.
Hússal nem is kellett leülnünk megbeszélni a döntést, mind a ketten tudtuk, hogy ennek itt a vége.

A részünkről köszönjük a mindig pozitív hozzáállást és sok sikert kívánunk a továbbiakban a srácoknak, visszavárjuk őket a pályára!

Ti pedig készítsétek az aláírásra váró ereklyéket, hiszen a Ladaracing All Star Gálán a Lada Szépségverseny idei zsűrije nem más mint BIHARI PÉTER!