Vizelli: Vágytunk egy kis fejlődésre!



Sok helyen láthattátok már, hogy a Ladás mezőny egyik közönségkedvence idén a VFTS-t egy R5-ös Skoda Fabiara cserélte. 
Voltak páran akik féltek hogy Karcsi végleg elengedte a Ladázást ,ezért elmentünk kicsit beszélgetni vele, hogy megnyugtasson mindenkit, fogjuk még hátul hajtósban látni. Plusz azért egy R5-ös autót mindig szívesen néz az ember, pláne ha a „szomszédban” van. 😀

Felemásra sikerült a tavalyi év, mennyire járult hozzá ez a váltáshoz vagy már tervben volt?

Igazából nem volt köze a váltáshoz hogy nem jöttek a sikerek tavaly, volt már próbálkozás 2017-ben két versenyen is, megfertőződtünk vele!
Kár lenne azt mondani, hogy azért váltottuk le a Ladát mert nem volt sikeres a tavalyi év, vágytunk egy kis fejlődésre, komolyabb autóra de ez egy nagyon nagy lépés lett amit most megléptünk. 

Először azért más tervek voltak, ha jól tudom.

Nagyon marcangoltuk magunkat, hogy milyen irányba mozduljunk, mert nagyon szerettünk volna váltani és mindenféleképpen közösen terveztünk a Bodogán Feri barátommal.
Elsősorban egy Ford Escort Mk II-esben gondolkoztunk. Úgy gondolom hogy egy nagyon jó lépés lett volna a Lada után. Nyilván az is hátsó kerekes, lehet vele látványosan autózni, sokkal komolyabb alkatrészekkel, mint a Lada, nagyon komoly fejlesztéseket raktak bele.
Lehetett volna, keresztben közlekedni egy ilyen autóval plusz eredményeket is lehetett volna vele hozni. Volt szerencsém kipróbálni, irgalmatlanul jó, csak sajnos olyan áron volt, mint egy R5-ös autó. Aztán innen jött a gondolat, hogy ha ilyen számokban gondolkodunk, ami addig meg se volt, akkor már miért ne egz R5? 

És így jött képbe a Skoda?

Amióta kipróbáltam nagyon megfertőzött és csak azon gondolkodtam, hogyan is lehetne megvalósítani. Ugye a Korda Racingnél versenyzünk lassan 5 éve, náluk is ilyen autó volt és úgy gondolom ez az egyik legmegbízhatóbb. Nagyon jó a szerviz és alkatrész ellátása, nem mellesleg a pályák szélén se sokat látsz műszaki hiba miatt megállni.
Az autó egyébként nagyon könnyen szerelhető, sőt talán jobban is mint a Zsiguli de továbbra is a Korda Racing fogja szervizelni, úgyhogy sajnos ritkán lesz itthon, hogy nézegessem a garázsban. 

Azért a Ladázást nem engedtétek el végleg ugye? Nyugtasd meg a szurkolókat.

Nem, szerencsére van itthon több kaszni is, van egy körlámpás abba igazából csak egy motor kell. Szerencsére maradt nagyon sok alkatrész a 10 év Ladázásból amiket fel tudunk majd használni. Viszont ez a mostani projekt nagyon sok pénzt elvitt, így lépésről lépésre haladunk.
Nem is akarjuk elengedni a Ladát mert ismeretlenül érkeztünk ebbe a sportba és azt is nagyban  a Ladázásnak köszönhetjük, hogy most ebben az autóban ülünk.

Beszéltük az All Star Gálát, vasárnap elképzelhető hogy pályanap lesz, úgy meg már esetleg neked is megérné lehozni a Skodát a Gálára megmutatni, beszélgetni a szurkolókkal, a pályanapon meg tudsz aszfaltra tesztelni. 

Ha nem ütközik semmivel és nem lesz akadálya akkor szívesen lemegyünk és csúszkálunk egyet az autóval bár annyira látványos biztos nem lesz mint a Zsigulival. 😀
Még csak azt nem tudom, hogy hó vagy murva gumival lenne-e a jobb menni.

Teszteltek-e valahol Eger előtt?

Mindenképpen szeretnénk még tesztelni az autóval Eger előtt, amennyiben lesz erre lehetőség. Aztán pedig teljes szezont tervezünk az ORB-ben.

Milyen tervek vannak az idei évre magatokkal szemben?

Igazából a tapasztalat és a kilométerek gyűjtése a cél, felelőtlenség lenne rögtön bekezdeni és hülyeséget csinálni. Lehet az autóval nagyon gyorsan menni de sokat kell tanulni róla, kaptam is egy 150 oldalas leírást az utolsó csavarig. 

Mi nagyon sok sikert kívánunk, reméljük olyan eredményes időszak lesz a Skodával is mint a Ladával volt! Aki pedig a látványt hiányolná, nem kell félnie, már a beszélgetés alatt nyilvánvalóvá vált hogy próbálják majd a fiúk a lendületes autózást előnyben részesíteni és ahol nagyon sok néző lesz ott a látvány is szempont lesz! 😉

Hajrá Karesz!

További képek az autóról a Facebookon!