Tudtak bátran autózni!



25. HELL Miskolc Rally a Mento kupáért
Bravúros teljesítményt láthattunk eddig az idei évben Tóth Ottó – Magyar Péter kettőstől. A srácok Eger után Miskolcot is behúzták, annak ellenére hogy Ottó nemigazán tud rápihenni egy-egy verseny hétvégére!

Bemutatnád nekünk a jelenlegi autót! Mit tudhatunk a VFTS-ről?

A Ladámat 2007-ben vásároltam és már lassan 13 éve van a szárnyaim alatt. Szolgált az egyetemi évek közben is aztán az utcai tuning autóból versenyautó lett 2013-ban. Azóta sok változáson esett keresztül. A motorunkat Kronome Ákos készítette, ami egy 1,6-os dupla Wéberes Lada motor, amin Havassy Péter 148 lóerőt állapított meg. Igaz, 7000-es fordulaton, de maximum így is csak 160 lóerős lehet, ami kevésnek mondható a 190 lóerős kategória társakéhoz képest, pláne, hogy mindegyik ügyes kezű pilóta. A váltónk a Béres József által készített normál helyén 1-es toló kerekes váltó. Elől a széles futómű hátul, pedig egy Mitsubishi híd, segít az autó stabilitásában. A kocsi fékrendszeréhez nem nyúltunk, Ferodo verseny fékbetétekkel, maradt a gyári, hátul is a dobfék a bowdenes kézifékkel együtt.

Egerben kezdtétek meg a szezont, ami rögtön elég jól sikerült, megnyernetek a kategóriát! Milyen volt az a hétvége számotokra?

Őszintén megmondva egy álomszerű hétvége volt, nem számítottunk ilyen nyitásra az ORC-ben. Az előbb említett technikai hátrány miatt, fentebb, a 2 literes kategóriában neveztünk, ahol úgy véltük reálisabb esélyeink vannak a küzdelmekre még kis motor ellenére is. Arra végképp nem számítottunk a Vajnai Danival, hogy az apró technikai gond miatt az első este kis büntetést beszedve utolsó helyről a verseny végére sikerült mind a két kategóriát megnyerünk, ami tényleg álom…

Miskolc mondhatni hazai pálya nektek? Hogyan készültetek a versenyre? Melyik szakaszt vártátok leginkább?

Érdekes ez a hazai pálya dolog. Az valóban igaz, hogy Miskolcon születtem és éltem 19 éves koromig, de már közel 10 éve Londonban élek és a verseny előtt mondhatni pár órával érkezek és ez most sem volt máshogy. A mentális felkészülésen túl semmi időm nincs gyakorolni, Angliában sem vezetek. A VFTS-t Csima Károly a CAR-CSI Trade kft. vezetője készíti fel, amit köszönök neki! Nem menne az ő segítsége nélkül! Tulajdonképpen vártuk az egész versenyt, de titkon a Mályikát vártam, mert szerettünk volna rajta még jobb időt menni és ez a tavalyihoz képest sikerült is. A kocsin változás nem esett így fontos visszacsatolás volt, hogy mennyit tudtunk fejlődni.

Milyen volt a prológ?

A prológnak megvan a varázsa és igazán egyedi az országban, gyerekkoromban is mindig lázban égtem mikor hallgattam az ordító autókat. Mivel 4 órát aludtam keddtől a prológig így féltem is, hogy nehogy palánkra tegyük Magyar Petivel a VFTS-t és őszintén megmondva messze nem mentünk olyan szépen, mint a Stepán Árpi, bár igyekeztünk lóbálni mi is és bíztunk benne tetszett a közönségnek!

Hosszú nap volt a szombat ott kellett lenni fejben végig. Mennyire tartod magad „esőembernek?”

A barátok azt mondják, nekünk jöhet a víz, mert nagyon fekszik. Az egyik Szilveszter Rallyn sikerült abszolút 40. időt futni a közel 200 autóból, így ezek jó előjelek voltak, de azt hiszem Miskolcon is sikerült egész jó időket mennünk a vízen. Pedig londoniként a hátam közepére sem kívánom, de versenyen nagyon tetszik! Soha nem tudtam hó kocsizni így nagyon szeretek vízen menni!

Hirdetés

Hogy sikerült ez a nap volt-e technikai probléma, bármi kaland, izgalom, megpróbáltatás?

A nap összességében jól sikerült, volt izgalom bőven. A 2. gyors végére olyan jól bepárásodott az ablakunk, hogy nem tudtam eldönteni Peti vagy én lepődtem meg jobban egy-egy kanyarban… 3. gyorson egy defekttel érkeztünk meg a beíróba aztán az önindító gondolta azt nem fontos működnie a hétvégén, így tologattuk a kocsit lépten-nyomon és próbáltuk nem leállítani, vagy lejtőn parkolni. Az utolsó szervizen pedig a hűtőnk durrant el… de sikerült beérkezni és megtartani az első helyet a kategóriában. Köszönöm a szervizünknek, Papp Lalinak, Mohácsi Ádámnak és Dornai Tibor kategória ellenfél készséges baráti segítségét… aki megmentette a helyezésünket… erre nincsenek szavak! Köszönöm!

Ismét kategória győzelem, 2/2! Pedig ez egy elég ütős kis mezőny volt még a kezdéskor, szóval bravó! Mennyire volt ez meglepetés számotokra, vagy bíztál azért benne, hogy meg tudjátok ismételni ezt a remek teljesítményt?

A mezőny nagyon erős és itt nem nagyon lehet hibázni, időt bent hagyni, mert mindenki jó és gyors pilóta. A Bútor Róberttel egy kategóriában menni, már eleve nagy élmény volt és ezzel együtt biztosan zártuk ki magunkban a dobogó felső fokát. Csak arra gondoltunk, ha tudunk bátran autózni a Magyar Petivel, akkor akár lehetünk dobogósak is, de nem számítottunk ekkora meglepetésre… ilyen sporttársias versenyre, köszönjük… az utolsó gyors rajtja előtt esett le, hogy lehetünk elsők megint, ha befejezzük a versenyt!

Teljes szezont mentek? Hogy állsz a murvával?

A külföldi munkám miatt a teljes szezon kizárt, most megy a matek és az egyeztetés a főnökséggel, hogy tudok hazarepülni de, bízok benne, hogy odaérünk a Székesfehérvár Rallyra. A murván nem akarom kínozni a Ladát, így maradunk az aszfalt versenyeken és megragadom az alkalmat, hogy megköszönjük Bütösi Zsoltnak is a segítségét!

Mit üzentek a szurkolóknak?

Továbbra is legyen meg bennük a verseny, rally iránti tűz olyannyira, ahogy bennünk is megvan a versenyzés iránti szerelem, illetve, hogy kiszolgáljuk a pálya szélére érkező nézőket! Furcsa lenne egy Olimpia nézők nélkül. Elengedhetetlenül fontos nekünk is a csápoló kezek, a lobogó lepedők és zászlók!!! Látjuk őket bentről és leírhatatlanul jó érzés! Köszönjük, a kitartásukat nélkülük nem lenne ez a sport, mindenkinek további élmény dús versenyeket kívánok! Köszönöm!

Mi köszönjük a cikket és további sok sikert kívánunk!

Képek: DuEn – due.hu, Béres Gábor – RD