Takács Márk és az AHY-ka hamar összeszoktak



Takács Márkkal beszélgettünk a 2. MARB versenye után, aki Cereden megnyerte a kategóriáját, Bózsván pedig a 2. helyre hozta be a kockát…

Mesélj kicsit a múltadról hogyan jött ez a Ladázás, mióta épült az autó?

Mióta eszemet tudom érdekel a Lada és a rally, ebből kifolyólag hamarabb volt meg az első benzin/gázos Ladám mint a jogosítványom. Annyira megszerettem hogy egyszerűen nem tudok elszakadni a típustól jelenleg ez a negyedik Ladám és az egyedüli ami egy igazi verseny autó bár előtte is volt egy komolyabb utcai cső nélkül de nem ért fel ehhez. Az autó egyébként nem Most készült el AHY-kát sokan ismerik ezzel versenyzett Fekete Milán tőle vettem meg már leharcolt állapotban kb egy éve és azóta dolgozunk rajta keményen. Nehezen de célba értünk tejesen felújítottuk finomítottunk a technikán, mondhatom jobb lett mint régen. Nagy segítség volt hogy Baitner Ottó és Mikola László elvállaltak az autót hiszen anno Ottó építette és Laci végig ott volt mellette tehát ismerték már az utolsó csavart is a gépen.

Milyen volt a bózsvai verseny, melyik irányba tetszett jobban, és hogy ereztetek magatokat?

Nagyon jól éreztük magunkat Bózsván elsőre a pálya nem annyira tetszett jobban kedvelem a kanyargósabb technikásabb szakaszokat pl. Cered vagy egy Bükkszentkereszt de a verseny napján megkedveltem jók voltak a lobogós tempós részek. Végig Czékmány Norbival küzdöttünk emiatt még izgalmasabb volt. Mért idők alapján meg is nyertük de sajnos a baleset miatt egy kedvezőtlen átlag időt kaptunk és 0,2masodpercel lecsúsztunk a második helyre de úgy gondolom így is nagyon jó eredménnyel zártuk a hétvégét mindketten nagyon elől mentünk a mezőnyben Vftseket is beértünk az a-s Zsigulikkal. A pálya egyébként mindkét irányba feküdt nekünk úgy gondolom bárhonnan indultunk, mi csak mentünk előre a legjobb időért. 😀

Mik a tervek még az idei évre, illetve a jövőt nézve?

Az idei éven ha megtartják az utolsó MARB versenyt természetesen megyünk küzdünk tovább és gyakorlunk illetve már be terveztük a szilveszter rallyt utána pedig ha anyagilag engedi szeretnénk még fejleszteni az autót mert erősen gondolkozunk jövőre a rallye2-be indulni de ez meg csak egy terv aztán meglátjuk mit hoz a tél.

Mesélj kicsit a csapatról és az autóról!

A csapat a legjobb legprofibb természetesen mint az autó. Mellettem Skroby (Skrobák István ) navigál neki már van jó pár éves tapasztalata hiszem nem ma kezdte ezért is választottam, el kell nekem még a segítség. A szervizelést/felkészítést autóval kapcsolatos tapasztalatok megbeszélést pedig Baitner Ottóval és Mikola Lacival végezzük nélkülük nagyon nehéz dolgom lenne. Nagy segítség hogy első osztályba ifjabb Kiss Lászlónak az autóját is szerelik rengeteget, ezáltal a szakmai tapasztalatuk amit még egy Ladába is át lehet ültetni egy r5 Fordból és próbáljuk is megtenni ?. Tulajdonképpen így alkotunk egy csapatot mi. Természetesen a család is támogat minket és ott vannak velünk a versenyeken.

2 MARB-ot ment a kocsi, minden rendben volt vele a versenyeken?

Az autó összességeben tökéletes volt Cereden igaz elszállt az ékszíjunk az első gyorson kicsit meg is főztük a motort illetve rossz beállítás miatt nem ment úgy ahogy vártuk de beértünk vele az első helyre és ez a legfontosabb. Bózsván megint elszállt a szíj a célba de a szervizbe megoldották a fiúk a problémát gyorsan így nem lett nagyobb baj belőle a motor mostmár 100 százalékosan üzemelt sikerült jól beszabályozni és mi nekünk is sikerült lehozni karc nélkül a célba az autót. Nagy köszönet Bodnár Attilának, hogy szívét/lelkét belerakta a motorépítésbe, és megalkotta a mostani legerősebb A-s motort!!!

fotók: Pánya, DuEn