Szőnyi: Jövőre elhagyjuk a Historicot…



Nem sok hiányzott egy remek eredményhez a Szőnyi András – Balázs Kornél Ladás párosnak a Historic mezőnyben a Mecsek Rally, azonban az utolsó gyorsaságit nem sikerült abszolválni a fiúknak. A srácok már az abszolútba is bele tudtak volna szólni, így egy bíztató év után jövőre szintet lépnek a srácok! Andrissal beszélgettünk!

A Mecsek Rali egy igazi kuriózumnak számít a hazai Rally sportban, ti milyen viszonyban voltatok a hétvége előtt a versennyel? Hogyan készültetek rá?

Sziasztok! Előzetesen nagyon készültünk a Mecsek Rallyra, mégis csak Magyarország leghíresebb rally versenyéről van szó. Ez volt az első, hogy Mecsek Rallyn indultunk, habár, nem az első, hogy Baranya megyében versenyzünk. Tavaly is, és idén is részt vettünk a Baranya kupán, ami közel azonos pályákon zajlott. Fejben kellett főleg készülni, szimulátoroztam otthon sokat, hogy ne zökkenjek ki, és nézegettem interneten a belső kamerás felvételeket. A Budapest Rally elmaradása minket nem befolyásolt, ugyanis az azelőtti tesztet nem mondtuk le. Sikerült annyit autóznunk a teszten, mintha kompletten végig mentünk volna egy kisebb versenyt. Ilyen hosszú teszt után újbóli felkészítés szükségeltetett az autónak, amit, mint mindig, a Kasza Motorsport műhelyében végeztünk. Új navigátorom lett, Balázs Kornél személyében. Előtte nem mentünk együtt, az összeszokás a tesztre és az első gyorsaságira maradt. Utólag elmondható, hogy nagyon jól sikerült, ugyanis nagyon jól navigál Kornél, és a hangulat is hibátlan.

Az autó is kapott némi ráncfelvarrást, amit ugye meg is mutattunk Facebookon, most azonban bővebben is kifejthetnéd nekünk mi a helyzet ezekkel a szélesítésekkel meg úgy általában milyen a gép mostanában?

Ezek a szélesítések, egy eredeti Brundza féle szélesítés. Pontosabban annak másolata. Az eredetit mégiscsak féltenénk felrakni. Sok utánajárás után Belgiumban sikerült ezekre ráakadni, ahol is csináltak egy Gr. 2-es kereklámpás replikát. Ők valahogy le tudták szedni az egyik utolsó szériás Brundza kocsiról a szélesítéseket. Ezeket lemásolták és azt rakták a kocsira. Innen sikerült megszerezni nem kis összegért a szettet, majd mi is lemásoltattuk, és készítünk eladásra is. Szóval, ha valaki szintén ilyet szeretne autójára, akkor keressen meg. Az autó összességében a Historic szabályok miatt már nem tud tovább fejlődni. Gondolok itt arra, hogy még mindig 4 sebességes szinkronos váltót tehetek fel. Elértük a technikai maximumot, amit ebből a szabályrendszerből ki lehet hozni. Maga az autó vezetés szempontjából álom, még így is, és ez Kasza Zoli munkáját dícséri.

Az alábbi e-mail címen tudtok érdeklődni a szélesítések felől! Szonyiandras8@gmail.com

Akkor szokás szerint napokra bontva összegeznéd a történéseket, milyen volt a hétvégétek?

1. nap nekünk 4 gyorsaságival kezdődött már pénteken, míg az ORB prológozott. Camping, Márévára, Camping, Márévára. Camping – Árpádtető volt a tempósabb, jobb minőségű gyors, míg Márévára – Pécsvárad az a gyors, amit a sok felhordás miatt, inkább csak túl kellett élni, még is, ha túlságosan lassú vagy, ott sokat veszíthetsz. Ehhez képest úgy nézett ki, hogy Campingen abszolút 3. Pécsváradon meg abszolút 2. időt jöttünk. Előttünk Wirtmann Ferit nem tudtuk megfogni, 280 LE ellen mégis csak kevés a mi 154 LE-nk, de Varga Petiékkel az E30-as BMW-vel, és Balogh Sanyival a 131-es Fiattal, folyamatosan nagyot meccseltünk, küzdöttünk a tizedekért. Első nap így ért véget, hármunk 10 másodpercen belül volt. 2. nap jött az igazi erőpróba, 7 gyorsaságit, de ez 5 különböző pályát jelentett. Első kettőn jöttünk egész jót, az időkben nagy változás nem történt. Következő 3 a Golgota, Gorica, Alsómocsolád jött. Golgotán, Goricán kaptunk egy keveset, de jött Alsómocsolád, amin már Baranya kupán is mentünk. Arra készültem, ugyanis az már akkor is nagyon feküdt nekem, jó időket mentünk. Sikerült is egy abszolút időt mennünk, nagyon jól letaláltunk. Wirtmann Feri ezen a gyorson kiesett, így a magyar értékelésben (két külföldi porsche nem számít bele) a BMW, Lada, Fiat triumvirátusunk maradt az élen. Utolsó két gyorsaságit csak túl kellett élni, és felállni a céldobogóra, de ez nekünk nem sikerült. Utolsó gyorsaságin leesett egy szelepünk, így a motor megadta magát. Keserű búcsú Mecsektől, de örömteli is egyben, hogy az élmezőnyben ott tudtunk végig lenni, a tempónk megvolt, még az erősebb kocsik ellen is.

Hogyan tovább, lassan közeledik a finish, de addig még lesz egy remek hétvége Eger környékén!

A motorunk teljesen megadta magát, így egy új motort kell összerakni. Ez sajnos nem lesz kész Eger rallyig, így az nekünk kimarad. Maximum nézőként leszünk lent a hibátlan szerelőcsapattal együtt.

Hogy álltok a kategóriában, mik a célok a hajrára?

Kategóriánkat, ha jól emlékszem Ózd/Salgó rallyn megnyertük. Ha ezen múlna, akkor akár utcai motorral is rajthoz állnék Egerben, és kinyomnám a szemét, de szerencsére nem vagyunk ponthiányban. Abszolútban, most így visszább fogunk csúszni, de mégis erőt meríthetünk ebből az évből, jövőre ugyanis elhagyjuk a Historicot, és egy tolókerekes váltóval ORB/ORC-ben támadunk. Megnézzük mire lesz elég a Historic technika a szekvenciális váltós űr-Ladák ellen.

Kiknek szeretnétek köszönetet mondani?

Elsősorban a családomnak, a rengeteg támogatásért. Nagy köszönet jár a gyors szervíz csapatnak, Tajti Bencének, Berente Gabinak, Horváth Zolinak, Kasza Zolinak, és a Kasza motorsporton belül a hibátlan felkészítésért Kasza Zolin kívül Zombori Lacának. A Multi-Garage-nak, akik felrakták a szép szélesítéseket, továbbá a PSZA Motorsportnak, hogy segít megszervezni egy-egy hétvégét.

Idén is a Ringen zárjátok az évet?

Igen, nagyon szeretnénk, hogy az új motorral hazai pályán, a Szilveszter Rallyn zárjunk. Hazai a pálya, mert a Ringtől 200 méterre, Mogyoródon van a székhelyünk. Attól függ, hogy a nézők szórakoztatása, vagy teszt gyanánt az idővel való verseny lesz belőle, hogy az új Kasza motor hogy készül el időben. Ha sikerül előtte tesztelni, kitapasztalni, akkor szeretnénk a nézőknek is kedvezni.

Mit üzentek a szurkolóknak?

Nagyon köszönöm, hogy egyre több támogatást, és bíztatást kapunk, mert talán kezdünk bekerülni a köztudatba az eredményeknek hála. De ezt helyén kell tudnom kezelni, még mindig nagyon sokat kell fejlődnünk, nem bízhatom el magamat. Ez az elsődleges cél mindig, hogy fejlődjünk, és célba érjünk. Így nincs más hátra, mint előre!

Fotók: Boros Gyula – rallyfeeling.hu, Krisz Végh Photo, Bigfootképek