Szőnyi: Ez az évünk ment a levesbe.



Szőnyi Andris a Mecsekben folytatta a rossz szériáját és ezúttal sem álltak céldobogóra. Sovány vigasz, de legalább a tető épségben maradt. Andrással beszélgettünk az 52. Mecsek Rally után.

Először is beszéljük az autóról, hogyan készítették fel a mecseki túrára a gombszeműt? ha jól hallottam elég nagyot hajráztatok a csapattal!

Jól hallottad. Lett egy kis fénysérülés az autón Fehérvár előtt, így elég sok lakatolni való lett rajta. Egy új tetőt, és új hátsó részt kapott a karosszéria. A fő szempont az eredeti állapot visszaállítása volt, így mivel nem fejlesztettünk semmit, nagy munkával ugyan, de Berente Gáborral és Horváth Zolival 4 nap alatt raktuk össze a lefényezett karosszériát készre.

Sikerült azért valamit tesztelni is vagy meghúztátok az utolsó csavart és indultatok Pécsre? 

Szerencsére azért egy kicsit tudtunk tesztelni, Kiskunlacházán jártunk a gombszeművel. Sok kilométert beletettünk az autóba, állítgattunk kicsit a futóművön, és próbáltam visszaszokni.


Te magad hogy állsz a mecseki szakaszokkal? Van valami korábbi nagyon jó vagy nagyon rossz élményed?

Mecsek Rallyról csak annak lehet rossz tapasztalata, aki nagyot esett itt. Szerencsére velem ez még nem történt meg, sőt, a legpozitívabb élményem is itt történt meg, egy tavalyi Alsómocsolád – Mecsekpölöskét igen csak jó időeredménnyel zártunk, még Historic autóval EVO IX-es időt autóztunk. Természetesen bármelyik másik mecseki pályát imádom, amelyiken nem túl rossz az útminőség. Orfűn még nem jártam, azt nagyon vártam, Édesapámtól is mindig hallottam, hogy az milyen jó gyorsasági.

Hogy került melléd az Ákos? Nem tartottál az előéletétől? ? Mint tudjuk mostanság elég jó odd-sot adnak a bukik arra hogy ha ő beül valakihez akkor tetőn fejezik be a versenyt!

Szombathelyen Szabó Attilának navigált csapaton belül Ákos, innen jött az ötlet, hogy megkeressem. Az idei évben az állandó navigátorom Balázs Kornél szerencsére eltudott indulni Mecsek rallyn a Trabanttal, így rá nem számíthattam. Az oddsok ellenünk szóltak, ketten együtt 4 legutóbbi versenyből 4 tetőnél jártunk, de ha versenyző ettől tart, hogy vajon tetőn végzi-e, akkor inkább ne üljön versenyautóba. Azért legszívesebben mindkettőnk nevét az oldalablakra fejjel lefelé raktam volna fel, de édesapám lebeszélt róla…

Nemigazán sikerült jól a debütálás az ORC-ben, ennek alapján milyen célokkal utaztatok a versenyre?

A debütálás sehogy sem sikerült. Ez az évünk ment a levesbe, folyamatos műszaki és vezetői hibák miatt. Semmi más célunk nem volt, minthogy célba érjünk. A lényeg a versenykilométer volt, hogy visszaszokjak. Tudtam hogy nagyon sokat fogok kapni az elejétől, ezen a versenyen kilométerben többet mentem volna, mint egész évben.

Hogy ízlett a prológ?

Első Pécs plázás prológom. Összességében pozitívan értékelem, csak egy két hibát látok a szervezésben, hogy miért kellett ilyen késői időpontra tenni.

Szombaton nyolc gyorsasági négy külön szakaszon kemény nap elé néztetek. Milyen volt a napotok hogy éreztétek magatokat, volt e bármi incidens?

Incidens a farönkökkel szerencsére nem volt. Habár volt pár meleg helyzetünk, voltak közel rönkök, de megúsztuk. Mivel akkor ültünk először együtt Ákossal, így még közben össze is kellett szokni. Tudtam, hogy a rossz minőségű erdei pályákon nem leszek ellenfél a többiekkel, mert még mindig 13 colos kerekekkel megyek, míg mindenki más 15-ösökkel. Örültünk, hogy az első napot befejeztük, és várva vártam az Orfűi körgyorsot vasárnap.

Tanúi voltatok a Kálmáncziék esésének is valamikor a történtek után röviddel értetek oda. Mit láttatok?

A Kálmáncziék esetének még szombat este voltunk tanúi, mögöttük jövő első autó voltunk Mi. Megálltunk, kérdeztük a sportbírót, hogy minden OK velük? Igen, minden rendben, jött a válasz. Beértünk a gyorsasági után a szervízparkba, jött a telefon, hogy azonnal menjünk a versenyirodára, az sem számít ha kikésünk parc ferméből. Bementünk, és közölték, hogy se GPS jel nem mutatja, se sportbíró nem jelezte, hogy mi megálltunk. Ha nincs belsőkamerás felvételem, nem tudtam volna igazolni, hogy megálltunk, és két versenyre eltiltottak volna. Kérdem én, hogy akkor minek a GPS, és miért nem hozzáértő sportbíró van a pálya szélén? A felügyelő testület csak akkor hitte el, hogy tényleg megálltunk, mikor megmutattam nekik a belső felvételünket.

Vasárnap folytatás, Golgota és Orfű gyorsaságikon. Hogy indult a reggel?

A vasárnap teljesen jól indult. Az első gyorsaságin már kezdtem visszatalálni magamhoz és a kocsihoz. Kicsit már elfogyott a hátsó gumink, így csúszott a hátulja, de legalább élveztük a haladást. Második körre raktunk fel hátra két új gumit, és mentünk ki. Úgy látszik annyira megtette a hatását a jó tapadás, hogy etapon gumimelegítés közben lefogazott a diffim, így kiestünk.

Legközelebb Nyíregyháza Rally. Ott lesztek?

Mindenképp ott leszünk, az autó felkészítése hamarosan kész is. Érdekes szervezés, „érdekes” logisztikai kihívásnak mondanám. Szervizzel, Külső szervizzel, és több tankolózónával lesz tarkítva. A gyorsoknak csak a kezdőbetűi vannak meg, így youtube-on sem tudom megnézni milyen típusú pályák lesznek.

Tervek még az idei évre?

Nyíregyháza után egy nagyobb volumenű fejlesztést fogunk eszközölni a kocsin, hogy még egyszer ez a diffis lefogazás ne történhessen meg. Egy biztos, érdekes lesz, de nincs más hátra, mint előre.

Kiknek szeretnéd megköszönni a segítséget?

Nagyon szeretném megköszönni az egész éves támogatást amit a Családom, a Párom, és a Csapatom ad. Nélkülük nem lennék sehol, és nekem van a világ legjobb szervizcsapata. Köszönöm Srácok, Köszönöm Kasza Motorsport!

> PSZA MOTORSPORT <<

Képek: Végh Krisztián, Farkas Tamás