• Szityu: Munka, idő, pénz, idegeskedés, de megérte! | Ladaracing.hu - Őrület ez!

    Szityu: Munka, idő, pénz, idegeskedés, de megérte!

    Beszélgetés Kubovics István “Szityu”-val, a Hídépítő Rally Sprint a Build IT kupáért MARB futam után!

    Egy remek év után élete legnagyobb sikerét érte el idén Kubovics István azaz “Szityu” aki mind a kategória mind az országos MARB bajnokságban dobogóra terelte a kockát, Gerendás Ádámmal az oldalán! Úgy gondoltuk hát ideje jobban megismerni a nemcsak magabiztosan, de gyorsan is autózó pilótát!

    Tekintve hogy szerintem nem készült még veletek cikk az oldalon bemutatnád nekünk és az olvasóknak a gépet egy kicsit. Mit tud a technika?

    Sziasztok!

    Az autó egy 2107 bódé, 1.9-es wéberes motorral amit Szabó László (Laca) épített és állítja időnként. Széria első futómű széria fékekkel. (persze szilentek, fékbetétek cserélve, de semmi extra) Hátsó futómű egy Pajero híd 4.7- áttétellel dobfékkel.

    És mit tudhatunk arról aki vezeti és aki diktál?

    Jó magam a sofőr volnék Kubovics István (Szityu) 1988.09.22 születtem Esztergomban és itt is élek. 10 évvel ezelőtt vettem meg az első Ladámat amit még aznap ki is pakoltunk mert hogy ezzel valahol versenyezni szeretnék! Iskola, gyakorlat mellett kis pénzből el is indultam ezen az úton mint mindenki. 2008-ban szereztem meg az első kupámat a Komi nevezetű amatőr kupasorozatban Vasadon. Ahogy telt múlt az idő jöttek a szlalom versenyek, majd az Ezerjó kupa, talán a végére még odaértem 1 vagy 2 verseny erejéig.
    Ugorjunk egy nagyot az időben mert ebben a 10 évben történt pár dolog és az olvasók más kérdésre is kíváncsiak szerintem! 🙂
    2015-re megépítettem egy olyan Ladát amivel már eltudtam komolyabb versenyeken is indulni mint például a hozzánk közelebbi nyugati régió 1-2 versenyére. Ebben az időben ismertük meg egymást Gerendás Ádámmal aki mára egy elég komoly navigátor pozíciót tölt be nálam elsősorban, de mások szerint is hiszen idén Rally2-ben is navigált! Szabad idejében ami ahogy nekem neki sincs sok, kisebb amatőr versenyekre jár a saját Ladájával ugyanis nem csak jó navigátor hanem ügyes pilóta is!

    Hogyan alakult 2018 számotokra ezidáig?

    Az év elején Ádámmal elhatároztuk hogy mivel 2017-ben bele kóstoltunk az Északi régió 1-2 versenyébe, csináljuk végig a 2018-as északi bajnokságot. Pár verseny után szóltak az egyesületből hogy fiúk, el kéne indulnotok a déli régióban is mert még az országos dobogón is lehettek a végén. Azt sem tudtuk mi az hogy országos Marb nem hogy a dobogón lenni! 🙉😄
    Végül ha jól számolom 8 versenyen vettünk részt ahol mindig célba értünk leginkább pontokkal, szóval úgy néz ki hogy dobogóra tudunk állni az országos díjátadón mint kategória mint abszolút értékelésben, aminek nagyon örülünk mert brutál sok munka, idő, pénz, idegeskedés van ez mögött, de megérte!

    Ugye a cikkünk apropója a hétvégi hídépítő Rallysprint milyen célokkal, készültetek az orfűi sprintre?

    Ahogy említettem sok versenyen vagyunk túl, de ennek csak mi örülünk az autó annyira nem sajnos, sok élményt, győzelmet adott nekünk ez az autó a 8 versenyből egyszer állt meg üzemanyag pumpa meghibásodás miatt. A hétvégi versenyre úgy készültünk mint a többire általában, itt sem voltunk soha, megyünk ahogy szoktunk vigyázunk a kocsira mert nekünk a pontok miatt mindenféleképpen célba kellett érnünk és még véletlenül se legyen műszaki vagy emberi hiba!

    Reggel elég ködös időben kezdődött a verseny, milyen volt az első 2 gyors?

    Igen. Elég ramaty reggel fogadott minket. Az első gyorson rögtön kaptunk 10 másodperc büntetést mert kicsit meg gurult az autó és a sportbírók ezt korai rajtnak minősítették. Az első gyorson a köddel illetve az ablakon folyó vízzel kellett küzdeni mert nem kapcsolt be az ablaktörlő. A második gyors már sokkal jobb volt hiszen láttunk a szélvédőn túl is, így kezdődhetett a másodpercek faragása! 🙂

     

    Milyen volt a folytatás volt-e bármi probléma, incidens bármi esemény?

    Probléma, esemény.. nálunk mindig van valami! 😁 Erre a versenyre azokkal a gumikkal érkeztünk amikkel az évben mentünk így minden kör a túlélésről szólt körülbelül egész az 5. gyorsig ugyanis ott már muszáj volt kérnem gumit itt is szeretném meg köszönni Foczkó Ákosnak a segítséget.🙏 A kerékcsere során szembesültünk vele hogy a jobb első kerék lassan kiesik így egy gyors kormányösszekötő csere is volt az utolsó szervizben.

    Mi volt a legnagyobb kihívás a hétvégén számotokra?

    A legnagyobb kihívás az volt hogy érjünk célba minél jobb helyen, de hiba nélkül és még véletlenül se essen szét a kocsi! 🙂

    Elég szoros volt az eleje, sikerült remek időket autóznotok. Az utolsó két gyorsaságin aztán már kicsit több másodperc került a puttonyba. Tudatosan vettetek vissza a biztonságra törekedve, vagy elfáradtatok inkább?

    Imádom mikor harcolunk egymással szerintem az a legjobb verseny amikor tizedek, másodpercek döntenek. Az elején hajtott a büntetés lefaragása, de igazából az utolsó 2 versenyen már nagyon nagy volt a nyomás rajtunk hogy csak érjünk célba legyünk ott az országos Marbon így ez a verseny is a biztonságról szólt inkább mint hogy bele menjünk be vállaljunk olyan helyzeteket ami veszélyeztetné az értékes pontjainkat, hiszen az előttünk végző 2 ügyes páros, 2 komoly autóval érkezett a versenyre, itt is gratulálok nekik ügyesek voltak!

    Meglett a dobogó, elégedettek vagytok?

    Meglett a dobogó igen, nekünk ennyi elég is volt.

    Van még terv az idei évre?

    Idén ez volt az utolsó versenyünk.

    Most hogy ilyen sikeresen zártátok ezt az évet, terveztek-e feljebb lèpni bele kóstolni a rally2-be,  avagy maradtok a sprintben?

    Mi szeretnénk a rally 2-be is beleszagolni még is milyen lehet ott menni, de ez támogatók nélkül sajnos nem fog össze jönni, ahogy a 2019-es évi sprintbe való részvétel is kérdéses mert nagyon sokba volt nekünk az idei év! Annyit tudok mondani hogy az egyesülettel azon vagyunk hogy a jövő év legalább ilyen sikeres legyen mint az idei, az hogy ehhez találunk-e segítséget, partnereket az még a jövő titka.

    Középen

    Kiknek szeretnéd megköszönni a segítséget és a támogatást?

    Egyesületemnek a Full Auto Se legénységének szeretném meg köszönni a segítséget és innen is kiemelnék személyeket mint;

    Doleschall István
    Hollósi Endre
    Sipos István
    Szabó György
    Marton Zoltán

     

    Köszönöm az interjút, gratulálunk és bízunk benne hogy jövőre is láthatjuk a bordó kockát akár már a rally2-ben is!

    Képek: Pánya fotó – facebook, Duen.hu, facebook