Pataki András: Büszkeséggel tölti el a mi szívünket is, hogy az abszolút értékelésben is ott vannak a Ladák az élmezőnyben!



Pataki Andrással, a Lada Hungary cégvezetőjével beszélgettünk.

Régen volt már amikor közzé tettük mi is a nagy hírt, hivatalosan is vissza tér a Lada Magyarországra. A most zajló és általunk is támogatott nyereményjáték kapcsán, arra gondoltunk megkérdezzük hol tart a márka azóta, mik a legfrissebb hírek, várható-e az újkori Lada a hazai rally pályákra! 

Mindenkinek megvan a maga Ladás múltja, sztorija, elmesélné az Önét?

Az én sztorim „csupán” annyi, ami azért nagyon meghatározó volt, hogy egy 2105-ösön tanultam meg autót vezetni és elsőre, sikeresen letenni a gyakorlati vizsgámat!

Mi magunk is eleget tettünk anno a meghívásnak, és ott voltunk a 2015-ös sajtótájékoztatón, ahol megtekinthettük az első „fecskéket”, valamint ismertette célkitűzéseit a hazánkba hivatalosan is visszatérő márka. Eltelt azóta pár év, hol tart most a LADA Magyarországon?

Nyugodtan mondhatom, hogy az eltelt 3 év rendkívül sikeres volt, hiszen visszahoztuk a márkát, létrehoztunk egy korszerű importőri rendszert és kiépítettünk egy márkakereskedői és szerviz hálózatot, valamint eladtunk közel 3.000 új Ladát.

Hány szalonnal működik jelenleg a LADA Hungary hálózat, hol a legnagyobb az érdeklődés?

Jelenleg 22 márkakereskedéssel működünk együtt országszerte. Az ő segítségükkel több mint 3.000 új autót adtunk el, a legtöbbet a budapesti Duna Autó Zrt. közvetítésével.

Melyek a jelenleg elérhető típusok, s melyek a „sláger” autói az új korszaknak?

A LADA jelenleg négy modell – Vesta, Granta, Kalina, 4X4 (régi, ismertebb nevén Niva) – 13 típusát forgalmazza Magyarországon, amelyek közül a legnépszerűbb a Vesta Sedan.

Igen barátságos árakkal van jelen a piacon a LADA, mindenki számára elérhető egy új autó! Esetleg van-e jelenleg kiemelt ajánlatuk így karácsony előtt, ha valaki szeretné az öreg „ezerkettest” lecserélni?

Folytatjuk nagysikerű „készlet kisöprő” árkedvezmény akciónkat a LADA Vesta Sedan modellekre, amelynek keretében most 500.000 Ft árelőnnyel lehet hozzájutni a készleten lévő Vestákhoz.

Akár a régi mellé!

Az első vevőknek már bőven volt idejük beletenni pár kilométert az autókba, milyenek a visszajelzések?

Kifejezetten jók! A meghibásodások száma arányaiban megegyezik az európai márkákra jellemző számokkal, komolyabb műszaki problémával, amit ne tudtunk volna megoldani, nem is találkoztunk eddig. Nem véletlen, hogy a LADA vásárlói döntéseknél is az egyik legfontosabb szempont a megbízhatóság.

Van-e arról esetleg statisztikai adat, hogy hány régi és hogy hány új LADA szaladgál napjainkban az utakon, nyilván  az újakról bizonyosan tud nekünk egy hajszálpontos számot is mondani.

Ahogy már említettem is, a LADA magyarországi visszatérése óta, 2018 októberéig, több mint 3.000 új autót adtunk el, így annyi új modell biztosan rója a kilométereket az országban. Legjobb tudomásom szerint pedig nagyságrendileg 50.000 régi LADA fut még az utakon.

Azt hiszem, ha valaki, akkor mi igazán tudjuk, hogy a LADA egy olyan márka, amihez érzelmileg is kötődünk mi magyarok, s a mai napig imádjuk ezeket az autókat. Úgy olvastam Önök is azt vallják, hogy ez a LADA már nem az a LADA és azon vannak, hogy ezt kommunikálják az emberek felé. Mennyire sikerült megismertetni, megszerettetni az új típusokat a közönséggel, vigyázva arra, hogy közben őrizzék a márka régi értékeit is?

Ez egy nagyon fontos stratégiai elem az értékesítési és marketing politikánkban, hiszen a márka ismeretsége még mindig kiemelkedő és abszolút pozitív. Nem is titkoljuk a márka múltját, hanem tudatosan ki is használjuk az abban rejlő értékeket. Például a LADA 4×4 esetében, amelyet több mint 40 éve minimális átalakítással gyártanak ma is, és az egyik legkelendőbb modellünk az aktuális palettánkban.  

Lada Hungary-s Vesta a 2018-es Ladaracing All Star Gálán

Több alkalommal is kiderült már, hogy a cég jó kapcsolatra törekszik a LADA rajongókkal, rengeteg a nyereményjáték, részvétel LADA találkozókon, sőt hazai Ladás Rally csapatot is szponzorálnak. Ilyen téren a LADA még inkább kiemelkedik a hazai „mezőnyből”, mennyire fontos ez az anyavállalat számára?

Azt hiszem, az eddigiekből is kiderült, hogy a LADA egy különleges helyet foglal el a magyar autósok szívében. Ezért természetes, hogy a márka megközelítésének fontos része a szentimentalizmus, amit igyekszünk az említett eseményekkel, rendezvényekkel fenntartani, és ha lehet, tovább növelni. 

Jelen pillanatban is zajlik a LADA Szépségverseny a LADA Hungary szervezésében értékes nyereményekért. Mik a főbb tudnivalók, hogyan alakul a részvétel, hány autó nevezett ez idáig?

A www.lada.hu/szepsegverseny oldalunkon indítottuk el a LADA Szépségversenyt, november 15-én. Olyan játékosok jelentkezését vártuk, várjuk, akik büszke LADA/Zsiguli tulajdonosok, és ezt szívesen meg is mutatják a nagyközönségnek. A feladatuk mindössze annyi, hogy feltöltik a Ladájukról készült fotót a felületre a megfelelő kategóriába (retro – 20. században gyártott – vagy modernkori – 21. században gyártott), és leírják hozzá pár szóban, hogy milyen modell látható a képen, mióta van a tulajdonukban és miért kedvelik. Utána már csak a szavazatokat kell gyűjteni.

Fontos, hogy folyamatosan figyelünk a verseny tisztaságára, így akinél igazolható, hogy tisztességtelen úton (a promóciós oldal feltörésével, proxy szerverrel, robot- vagy spam játék használatával vagy egyéb más csalásra lehetőséget adó módon) szerzi szavazatait, kizárjuk a versenyből!

Eddig közel 200 nevezés érkezett már, de a játékra folyamatosan, december 14-éig lehet nevezni, illetve gyűjteni a szavazatokat.

Mikor ér véget a verseny, és mit tudhatunk a nyeremény autóról?

December 14-én éjfélkor zárjuk le a nevezést és a szavazást, 17-én pedig kihirdetjük a nyerteseket. Ugyanis kategóriánként nem csak a legtöbb szavazatokat gyűjtőket fogjuk díjazni. A „retro” kategória nyertese tartós használatra igénybe vehet egy Lada Vesta Sedant 2018. december 21. és 2019. január 2. között, míg a „modernkori” kategóriában a legtöbb szavazatot gyűjtő játékos 100 000 Ft értékben könnyűfém felni garnitúrát nyer Ladájához. A 2. helyezettek I love LADA horgászszéket, a 3. helyezettek pedig Ladaracing.hu pólóval gazdagodnak.

Lada szépségverseny részletek itt!

Nem tagadhatjuk meg magunkat, a Ladaracing név kötelez, hogy feltegyünk néhány egészen extrém kérdést is! Mint tudjuk, a Rally sport mindig is jelentős volt a márka életében, Brundza mester gyári támogatással fejleszthette ki a legendás VFTS-t is! Nem volt ez véletlen, hiszen egy-egy siker után jelentősen nőttek a LADA eladásai. Kezdetben a Vestát is a Túraautó-világbajnokságból ismerhettük meg, és bizony az oroszok már nyúzzák a Kalinákat is a Rally pályákon, nem-e gondoltak még rá, hogy ily módon népszerűsítsék itthon is a Ladákat?

Ez egy olyan döntés, amelyet az anyavállalattal (AVTOVAZ) közösen lehet meghozni. Ebben ez idáig nem születtett megállapodás.

Az oroszok már nyúzzák őket!

A jelenlegi kínálatban nem találtam a Kalina Sport változatát, mi lett a sorsa ennek a típusnak, várható-e vissza a kínálatba?

A LADA Kalina család idén szeptembertől összeolvadt a LADA Granta családdal és „új Granta” néven, némi „ráncfelvarrással” gyártják, de még csak az orosz piacra. A sport változat is kikerült ebből a szegmensből, viszont új típusként megjelent a Vesta családban. De sajnos, egyelőre nem került be az európai kínálatba.

A MARB bajnokok (Foczkó-Kiss Lada VFTS)

Tudta-e hogy idén a „MARB” bajnokság (Foczkó – Kiss), valamint a Rally2 bajnokság (Krehik-Madarász) trófeáit is Ladás párosok hódították el, ami igazán figyelemre méltó siker 2018-ban! Nyomon követi esetleg a Magyar Rally bajnoki futamokat, Ladás eredményeket?

Szeretünk mindent, ami az autóhoz, a Ladához köthető, így természetesen figyeljük a magyar rallybajnokság alakulását is. Régebben még egy-egy futamra is kilátogattunk, de manapság erre sajnos kevésbé van időnk. Pedig micsoda feelinget nyújt egy versenyhétvége…

Büszkeséggel tölti el a mi szívünket is, hogy nem csak az egyes kategóriákban, de az abszolút értékelésben is ott vannak a Ladák az élmezőnyben. Ez úton is gratulálunk a bajnokoknak!

Év végéhez közeledvén gondolom, már megvannak a márka célkitűzései a jövő évre, tudhatunk-e bármit a közeljövőre nézve, milyen új típusok érkezhetnek, mik a cég elképzelései 2019-ben?

Az egyre szigorodó európai standardok, előírások nagyon komoly kihívások elé állítanak bennünket, de ennek ellenére szeretnénk megismételni a 2018-as teljesítményünket a jövő évben is.

Köszönöm a válaszokat és reméljük a következő években is csak a sikerekről számolhatunk majd be!

Hunyadi Zoltán