ORC dobogó a szórakozás jegyében!



Örömautózásra készültek, és az is lett belőle!

I.Nyíregyháza Rally 2018

Egészen a dobogóig terelte a „nullaötöst” a Nyíregyháza Rallyn a Parkánszki Balázs – Csáthy Miklós duó akik  magabiztos autózással az ORC 2Wd kategória harmadik helyén végeztek! Balázst kérdeztük a verseny után!

Mielőtt rátérnénk a legutóbbi történésekre, összefoglalnád pár szóval az idei éveteket?

Már az év elején tudtam hogy nem fogok teljes évet menni, csak pár versenyt terveztem az idén, kizárólag a kikapcsolódás és szórakozás jegyében!

Milyen célokkal vágtatok neki az év „utolsó” versenyének Nyíregyházán?

A cél nem volt más mint máskor, menjünk az autóval és jól érezzük magunkat, ebben kiváló partnerre leltem Csáthy Miki „Májki” személyében! A több versenykilométer miatt az ORC-t választottuk, sőt még a shake down-on is gurultunk pár km-t. ?

Hogy tetszettek a pályák a bejárások után?

A pályák nagyon tetszettek, nem feszítettük túl a felírást, volt olyan szakasz amit kizárólag sötétben írtunk, de volt olyan is amelyen csak egyszer jártunk, volt itt minden, gyors lobogós, szűk erdei, murvás, saras, betonos, egyszóval változatos. Nagyon élveztük !!! ?

Milyen volt a szuper speciál, hogy indult a verseny?

Minden rendben volt az autóval, sajnos a városra köd ereszkedett estére ami nehezítette a látást (fogjuk erre ? ), tapogatózósra sikeredett az első szakasz, és még egy apró malőr is hátráltatott minket, de ezt majd személyesen árulom el!! ?

Mennyire nehezítette meg a dolgotokat a köd a későbbiek folyamán, alaposan vissza kellett venni?

Természetesen nehezített, amúgy is sok mindenben bizonytalan vagyok úgyhogy a köd nem segített ebben, volt gyorsasági ahol az út szélét nézve kerestük a kereszteződést ahol el kellet fordulni, a lámpákat kapcsolgattuk ahol a köd és a tiszta szakaszok szinte 500 méterenként váltogatták egymást, hogy valamit lássunk! De azért nem ez jellemezte a versenyt, de ez is izgalmas része volt !

Masszív szakaszok voltak szombaton, oda kellett figyelni! Sikerült probléma mentesen terelgetni a kockát? Mi volt a szombati nap tanulsága?

Hosszú gyorsok, köd, sötét, sok km, sok etap, maximális koncentrációt igényelt  volna ?, de mint mondtam nem feszültünk rajta, jókat autóztunk, próbáltam egyre gyorsabban autózni de maximális biztonságban. Az autóval minden rendben volt továbbra is, egy szavunk nem lehetett !

Vasárnap reggel jött a folytatás, mesélj milyen volt a reggeli „borház”?

Nagyon szép tiszta időre érkeztünk az e napi első gyorsra, amit a felírás során kiemeltünk abból nem igazán sikerült megvalósítani semmit, ennek az eredménye egy defekt lett, de akár kettő is lehetett volna, sőt még a futómű is kapott akkorát hogy csodálkoztam is hogy a helyén maradt !

Meggyűlt a bajotok a gumikkal ezen a napon. Túl sok volt a levág?

A levág sok volt, de szerintem Én a defekteket nem ott szereztem, szám szerint kettőt. Az egyik az említett borház szakaszon a felnit ütöttem meg, a másikat a Telkibánya murvás részén az erdőben találtam el egy követ ami szintén a felnit ütötte szét és így a gumi leeresztett

12 gyorsasági után kategória második helyen álltatok, nem rossz ahhoz képest hogy csak hobbiból mentetek! ?

Nem rossz ? ! Az érdem az autóé és azoké akik felkészítették ? , nekünk csak el kellet kormányozni eddig. Nem néztük az eredményeket, reálisan nézve ebben a kategóriában nem volt esélyünk a dobogóra, a többiek műszaki hibái hozták nekünk ezt az eredményt .

Végül harmadik hely lett belőle, de azt hiszem nem vagytok csalódottak. Összességében hogyan értékeled a hétvégét?

Szenzációs hétvége, nagyon jó versenypályák! Jó hangulat! Az eredmény csak hab a tortán!

Te nem szoktad félteni az autót ha ó emlékszek, idén is ott leszel a lőtéren?

Igen, szerepel a tervbe , remélem idén is sikerül elindulni !!!

Mik a tervek a jövő évre?

Jövőre Historic HobbyCar kupában szeretnék pár versenyen indulni, de biztosat még nem tudok!

Kiknek szeretnéd megköszönni a segítséget?

Feleségemnek és a Családomnak elsősorban!!! FAIRIUM KFT. Fazekas Attila és lelkes csapata, rengeteg segítsége nélkül nem lett volna lehetőség ennyi versenyre eljutni!!! Katona Kornél áldozatos munkája a motor és az autó felkészítésében, versenyről versenyre! Vas Jani bá aki újfent tökéletes váltót csinált nekem az év elején, Poczang Valér, és Danis Tibi akik a szerviz feladatokat látták el, önzetlen segítségük nélkül szintén nehéz helyzetben lettem volna!! Ne hagyjuk szó nélkül a fotósokat és médiásokat akik segítségével közelebb kerülhet ez a sport is a rajongókhoz, nézőkhöz, érdeklődőkhöz!! Mindenkinek aki valamivel is hozzájárult!!! A sor valószínű nagyon hosszú lenne! ?

Képek: KGB Gyula – duen.hu, Hajóka – hajoka.hu, Norbi – Ladaracing.hu