• ORC dobogó a szórakozás jegyében! – Ladaracing.hu – Őrület ez!

    ORC dobogó a szórakozás jegyében!

    Örömautózásra készültek, és az is lett belőle!

    I.Nyíregyháza Rally 2018

    Egészen a dobogóig terelte a “nullaötöst” a Nyíregyháza Rallyn a Parkánszki Balázs – Csáthy Miklós duó akik  magabiztos autózással az ORC 2Wd kategória harmadik helyén végeztek! Balázst kérdeztük a verseny után!

    Mielőtt rátérnénk a legutóbbi történésekre, összefoglalnád pár szóval az idei éveteket?

    Már az év elején tudtam hogy nem fogok teljes évet menni, csak pár versenyt terveztem az idén, kizárólag a kikapcsolódás és szórakozás jegyében!

    Milyen célokkal vágtatok neki az év “utolsó” versenyének Nyíregyházán?

    A cél nem volt más mint máskor, menjünk az autóval és jól érezzük magunkat, ebben kiváló partnerre leltem Csáthy Miki “Májki” személyében! A több versenykilométer miatt az ORC-t választottuk, sőt még a shake down-on is gurultunk pár km-t. 🙂

    Hogy tetszettek a pályák a bejárások után?

    A pályák nagyon tetszettek, nem feszítettük túl a felírást, volt olyan szakasz amit kizárólag sötétben írtunk, de volt olyan is amelyen csak egyszer jártunk, volt itt minden, gyors lobogós, szűk erdei, murvás, saras, betonos, egyszóval változatos. Nagyon élveztük !!! 🙂

    Milyen volt a szuper speciál, hogy indult a verseny?

    Minden rendben volt az autóval, sajnos a városra köd ereszkedett estére ami nehezítette a látást (fogjuk erre 🙂 ), tapogatózósra sikeredett az első szakasz, és még egy apró malőr is hátráltatott minket, de ezt majd személyesen árulom el!! 🙂

    Mennyire nehezítette meg a dolgotokat a köd a későbbiek folyamán, alaposan vissza kellett venni?

    Természetesen nehezített, amúgy is sok mindenben bizonytalan vagyok úgyhogy a köd nem segített ebben, volt gyorsasági ahol az út szélét nézve kerestük a kereszteződést ahol el kellet fordulni, a lámpákat kapcsolgattuk ahol a köd és a tiszta szakaszok szinte 500 méterenként váltogatták egymást, hogy valamit lássunk! De azért nem ez jellemezte a versenyt, de ez is izgalmas része volt !

    Masszív szakaszok voltak szombaton, oda kellett figyelni! Sikerült probléma mentesen terelgetni a kockát? Mi volt a szombati nap tanulsága?

    Hosszú gyorsok, köd, sötét, sok km, sok etap, maximális koncentrációt igényelt  volna 🙂, de mint mondtam nem feszültünk rajta, jókat autóztunk, próbáltam egyre gyorsabban autózni de maximális biztonságban. Az autóval minden rendben volt továbbra is, egy szavunk nem lehetett !

    Vasárnap reggel jött a folytatás, mesélj milyen volt a reggeli “borház”?

    Nagyon szép tiszta időre érkeztünk az e napi első gyorsra, amit a felírás során kiemeltünk abból nem igazán sikerült megvalósítani semmit, ennek az eredménye egy defekt lett, de akár kettő is lehetett volna, sőt még a futómű is kapott akkorát hogy csodálkoztam is hogy a helyén maradt !

    Meggyűlt a bajotok a gumikkal ezen a napon. Túl sok volt a levág?

    A levág sok volt, de szerintem Én a defekteket nem ott szereztem, szám szerint kettőt. Az egyik az említett borház szakaszon a felnit ütöttem meg, a másikat a Telkibánya murvás részén az erdőben találtam el egy követ ami szintén a felnit ütötte szét és így a gumi leeresztett

    12 gyorsasági után kategória második helyen álltatok, nem rossz ahhoz képest hogy csak hobbiból mentetek! 🙂

    Nem rossz 🙂 ! Az érdem az autóé és azoké akik felkészítették 🙂 , nekünk csak el kellet kormányozni eddig. Nem néztük az eredményeket, reálisan nézve ebben a kategóriában nem volt esélyünk a dobogóra, a többiek műszaki hibái hozták nekünk ezt az eredményt .

    Végül harmadik hely lett belőle, de azt hiszem nem vagytok csalódottak. Összességében hogyan értékeled a hétvégét?

    Szenzációs hétvége, nagyon jó versenypályák! Jó hangulat! Az eredmény csak hab a tortán!

    Te nem szoktad félteni az autót ha ó emlékszek, idén is ott leszel a lőtéren?

    Igen, szerepel a tervbe , remélem idén is sikerül elindulni !!!

    Mik a tervek a jövő évre?

    Jövőre Historic HobbyCar kupában szeretnék pár versenyen indulni, de biztosat még nem tudok!

    Kiknek szeretnéd megköszönni a segítséget?

    Feleségemnek és a Családomnak elsősorban!!! FAIRIUM KFT. Fazekas Attila és lelkes csapata, rengeteg segítsége nélkül nem lett volna lehetőség ennyi versenyre eljutni!!! Katona Kornél áldozatos munkája a motor és az autó felkészítésében, versenyről versenyre! Vas Jani bá aki újfent tökéletes váltót csinált nekem az év elején, Poczang Valér, és Danis Tibi akik a szerviz feladatokat látták el, önzetlen segítségük nélkül szintén nehéz helyzetben lettem volna!! Ne hagyjuk szó nélkül a fotósokat és médiásokat akik segítségével közelebb kerülhet ez a sport is a rajongókhoz, nézőkhöz, érdeklődőkhöz!! Mindenkinek aki valamivel is hozzájárult!!! A sor valószínű nagyon hosszú lenne! 🙂

    Képek: KGB Gyula – duen.hu, Hajóka – hajoka.hu, Norbi – Ladaracing.hu