Komjátiék: Izgalmas hétvége Ózdon!



Nemrégiben mutattuk be nektek a Komjáti fiúkat, Ákost és Balázst, akik a Miskolc Rallyn mutatkoztak be a Historic mezőnyben. Akkor Ákosra fektettük a hangsúlyt, hiszen ő volt a pilóta, az Ózd Rallyn viszont változott a felállás és Balázs terelgette a fehér kockát! Így most vele beszélgettünk az idei második versenyhétvégéről!

1. Miskolc után fordított felállásban indultatok az Ózd Rallyn. Testvériesen megosztoztatok a volánon, mindenben ilyen nagy az összhang köztetek?

Sziasztok, igen a versenyautóban és azon kívül is megvan az összhang, már kialakult, hogy ki mit csinál a versenyen és a felkészülés alatt is, jól össze tudjuk hangolni a dolgokat még annak ellenére is hogy Ákos Miskolcon él én pedig Pesten de napi szinten beszélünk, egyeztetünk a különböző dolgokról. Természetesen néha van, hogy más a véleményünk, másképp látunk bizonyos dolgokat, de ezeket meg tudjuk beszélni és gyorsan túllendülünk rajta.

2. Legutóbb már megismerhettük Ákost, mit tudhatunk rólad, ami a rallyt, és a Ladázást illeti?

Ahogy Ákos is mondta, anno még gyerekként jártunk ki rallyt nézni a Miskolc környéki pályákra és ott „fertőződtünk” meg. Ahogy megvettem a széria Ladát onnantól pedig már nem volt „vissza út”. Szépen lassan apránként állt össze az autó és amennyire a lehetőségeink engedték elindultunk pár futamon ahol szintén felváltva versenyeztünk.
Régebben indultunk pár RTE és sprint versenyen, majd jó pár év szünet után tavaly 2 MARB verseny volt és most a Historic.
Eredmény tekintetében az idei Historicos évünk eddig a legsikeresebb. 🙂

3. Hogyan készültetek a versenyre volt-e az autón javítani, fejleszteni való?

Az autón volt egy kis javítani való, a Miskolci kalandot követően, de szerencsére semmi komoly. Az autó új kormányösszekötőket kapott, majd ezt egy futómű beállítás követte. Ezeket tesóm ügyesen megoldotta és megfelelően felkészítette az autót a versenyre.
Fejleszteni nem fejlesztettünk semmit, csak a belső kamera felfogatás lett optimalizálva. 🙂
A felkészülés a pályák felírásával ért véget.

Hirdetés

4. Hogy tetszett a prológ hangulata?

Ami Engem illet, egy kicsit meg voltam illetődve, mivel ez volt az első salakos prológom és a pálya is nagyon csúszott, de azért sikerült szépen lassan kaland nélkül abszolválni.
Ahogy visszaemlékszem, amikor mi mentünk az elején, még jócskán volt szabad ülőhely a lelátón. 🙂

5. Első nap Ózd-Sáta, Borsodbóta-Királd-Ózd. Klasszikus hazai szakaszok! Milyen volt számotokra az első nap?

A szakaszok már ismerősek voltak számunkra, RTE és MARB futamon is mentünk már rajtuk ilyen olyan formában. Óvatos kezdés után terveztünk egy kicsit gyorsulni. Az első szakasz rendben volt nem volt semmi gondunk, a másodikon már szerettünk volna gyorsabbak lenni, ami sajnos nem tartott sokáig és egy jobbos kanyarban, ahol majdnem sikerült újragondolni a fizika törvényeit, de végül mégis az árokban kötöttünk ki. Szerencsére nem volt komoly az eset. A nézőknek köszönjük, hogy segítettek kitolni igaz kicsit kérlelni kellett Őket. 😀 Az autó nem sérült meg, de miután tovább mentünk pár méterre rá már egy hengerrel kevesebb volt, ami egy 1.3-as motornál igen nagy veszteség. 🙂 Közben kiderült, hogy az ékszíjat is ledobta, aminek köszönhetően a víz elkezdett melegedni, és hogy megelőzzük a komolyabb bajt egy kör után kimentünk a kör-gyorsról. Az időbüntetéssel tisztában voltunk, de a lényeg az volt, hogy ne tegyünk komolyabb kárt a motorban. Szervizparkba beérve először gyújtás problémára gyanakodtunk, de egyértelműen kiderült, hogy a problémát nem az okozta. Ahogy teltek múltak a percek, próbáltuk a kiesésnek még a gondolatát is elseperni a fejünkből, majd ahogy közeledtünk a szervizidőnk végéhez, kiderült a hiba valódi oka. Egy szelephimba fellazulása okozta a problémát. Szerencsére a hibát még szerviz időn belül sikerült orvosolni így büntetés nélkül tudtunk tovább menni. Ezek után már jóval óvatosabban közlekedtünk és a motort se mertük már úgy forgatni. Az utolsó kör előtti szervizben még egy töltés hibát kellett javítani, amit sajnos későn vettünk észre és ezért kikéstünk a szerviz időből 3 percet, amiért szintén kaptunk büntetést, de ez a helyezésünkön már nem változtatott semmit. A lényeg, hogy a napot be tudtuk fejezni és vártuk a másnapi salgói pályákat.

6. Nem ígérkezett könnyűnek a folytatás sem, hiszen vasárnap már három szakasz és 8 gyorsasági várt rátok! Mi volt a terv a nap elején és mit sikerült megvalósítani?

A ceredi szakasz volt némileg ismerős egy régi sprint futamról, a többi pálya viszont teljesen új volt számunkra.
A pályák jellege, és minősége eltért az ózdi pályáktól, de mivel nem akartuk úgy járni, mint előző nap ezért megtiszteltük a szakaszokat és próbáltunk vigyázni az autóra. Ez sikerült is és gond, valamint kaland mentesen célba értünk. Ezen a napon műszaki problémánk egyáltalán nem volt, ami köszönhető annak, hogy ismét egy felkészült szervizcsapat támogatott minket.

7. Összességében elégedettek vagytok a versennyel? Kiknek szeretnétek megköszönni a hétvégét?

Ahogy visszagondolunk, jó kis hétvége volt, volt benne minden, ami egy izgalmas rally versenyhez kell és szerencsére sikerült minden problémát megoldani. Elégedettek vagyunk a hétvégével és nagy örömünkre ismét kupákkal térhettünk haza.

Akik nélkül mind ez nem sikerült volna és ezúton is szeretnénk megköszönni Vinkovits Béla, Valkai Jani (Mamut) hogy megoldották a motor problémát, a Szervizcsapatnak: Borbély Nándor, Harangi András, Szálkai László és Horváth Dánielnek. Családunknak, hogy még mindig tolerálják a hobbinkat és elkísérnek a versenyekre és külön Édesapánknak, aki ismét nagy segítség volt az üzemanyag utánpótlásban. Csabának, Pucsok Gábornak (Pucsok Gumiszervíz), Juhász Istvánnak (East Motorsport) valamint Fazekas Attilának (Insertus Hr Kft, Fairium Kft) és ismét szeretnénk megköszönni Hunyadi Zoltánnak, a Ladaracing.hu főszerkesztőjének, az újabb lehetőségért.

8. Mindenki ült mindkét oldalon, hol a jobb? Hasonló váltásokban fog zajlani a folytatás is?

Sose húztunk sorsot, hogy következő versenyen ki vezet, vagy navigál. Valahogy ez mindig adta magát. 🙂
Mind a két oldalnak megvan a maga szépsége és amíg mind a ketten vigyorogva ülünk be és még nagyobb vigyorral szállunk ki az autóból, addig ez nem fog változni. 😀

Az idei évet hasonló váltásokban tervezzük végig csinálni. Ha minden jól alakul, akkor 1-2 futamon tervezünk még rajthoz állni. Tervbe van a Budapest rally és még lehet, a Mecsekbe is ellátogatunk, de ez még képlékeny.

9. Büszke a fater gondolom?

Igen büszke ránk, és az egész család is! 🙂 Nekünk is jólesik, hogy biztatnak, elkísérnek a versenyekre és elfogadják ezt a hobbinkat, valamint Faternak külön köszönet a versenyek során nyújtott segítségért. Az idei versenyeken neki köszönhetjük, hogy volt mindig benzin a tankba! 🙂

10. Ráviszitek a vasat a szombathelyi murvára?

Valószínű, hogy ez a verseny most ki fog maradni és az igazat megvallva, nincs szívünk rávinni az autót még a jobb minőségű szombathelyi murvára sem, bár tapasztalatszerzésnek nem lenne rossz.

11. Mit üzentek a szurkolóknak?

Jó érzés látni azt, hogy a rally még mindig rengeteg embert megmozgat, ott vannak és szurkolnak, valamint köszönjük nekik a segítséget, hogy Ózdon is kiszedtek az árokból és a helyes irányba állítottak. 🙂
A mögöttünk hagyott versenykilométerekből megpróbálunk a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjteni és remélhetőleg, a pályákon egyre gyorsabbak és látványosabbak leszünk, már amennyire az autó adottságai engedik. 😀

Képek: Hajoka.hu, rallyhunters.hu, Viszlai Róbert