Fábián Racing Team: Túl az első két versenyen



Idén külön bajnokságokban indulnak a Fábián Racing Team versenyzői, mivel a Fábián Donát – Bencsik István páros a Rallye2-ben, a Fábián Dániel – Bodogán Balázs kettős pedig az ORC mezőnyében állt rajthoz az elmúlt két versenyen. Közös azonban bennük, hogy nem lehetnek maradéktalanul elégedettek, mivel idén sem kerülik el a technikai problémák az LLRacing-es fiúkat. 
Legújabb cikkünkben mindkét Fábián fiút megkérdeztük, hogy élték meg eddig az idei évet.

Kezdjük a sort Fábián Danival!

– Kezdjük az Eger Rallyval. Sajnos már az első gyors után kiestetek, mi történt pontosan?
– Sziasztok! Igen rövidre sikerült az Eger Rallynk pedig nagyon készültünk rá.
Sajnos a második gyorson a bükkszéki elág után 5. padlón elszállt a lendkerekünk, így ott befejeztük a versenyt. Egyébként se voltunk túl boldogok főleg hogy a srácok 23 óra után tudtak értünk bejönni.

– Mennyire viselt meg titeket a korai kiesés?
– Miután a gyors kárfelmérést megtettük egyből elkezdtük tervezgetni a Miskolc Rallyt. Így utólag azt mondom, hogy kisebb kárral számoltunk.

– Miskolcra milyen tervekkel indultatok el, ismét elég komoly mezőny gyűlt össze a rajtra? Az autón változtattatok-e valamit?
– Mi tavaly nagyon keveset mentünk így az elsődleges cél a tapasztalatgyűjtés és a célba érkezés volt. Mi mindig örülünk, ha sokan vagyunk a kategóriánkban, van kivel versenyezni és kihez hasonlítani az időket.
A motorunkat szét kellett szedni így az alját megfrissítettük. Nagyon jó kis mottent sikerült kihozni belőle, köszönjük Húsinak.

– Milyen volt a versenyetek, hogy viselte az autó a két napos küzdelmet, volt-e bármi kalandotok?
– A második körben a Hernádvécse gyorson eltört a gázvisszahúzó rugónk és padlón beesett a gázpedál, szerencsére sikerült leáramtalanítani. Megálltunk a gyorson és megcsináltuk. Mentünk tovább, kb. 1 kilométer múlva eltört a hátsó futóműbe egy gl-szem. Ebben a körben a maradék két gyorsot nagyon takarékon teljesítettük mert be akartunk érni a vele a szervizbe. Itt gyakorlatilag megpecsételődött a sorsunk, mert elég sokat kaptunk ezeken a gyorsokon.
Aztán a második napon az első Mályinka gyors elején kaptunk egy defektet, megint megálltunk, kicseréltük. Köszönjük a nézőknek a segítséget.
Nagyon hosszú és fárasztó verseny volt, szombaton éjfélkor még a szerviz felé tartottunk. Mi összességében nagyon élveztük, számítottunk rá mikor belevágtunk ebbe az évbe.

– Folyamatosan tudtatok gyorsulni és meglett a kategória 3. hely is. Elégedettek vagytok?
– Nagyon örültünk, hogy célba értünk, nekünk már ez is felért egy győzelemmel.
Az első nap felétől már próbáltuk a saját tempónkat autózni. Magunkhoz képest végig tudtunk gyorsulni. Jól mutatja a verseny nehézségét hogy a 12 Ladából a végére hárman maradtunk, a többiek mind szuper rallyztak. Örülünk a 3. helynek egy ilyen verseny után, bár Gabóék az utolsó gyorson estek ki előlünk, így örököltük tőlük meg ezt.

– Folytatás Szombathelyen?
– Tervbe van, nekünk Debrecenből ez az egyik legmesszebbi és legnagyobb költségvetésű verseny a szezonban. Nagyon szeretnénk menni a murvás versenyeken is, de ha Szombathely nem jön össze akkor biztosan kimarad Veszprém is.

Most pedig Fábián Donát mesél az idei évükről!

– Nem indult szerencsésen a szezonotok, Eger előtt a teszten kicsit fénysérült lett a kocsi, aztán a versenyen sem láthattunk titeket. Mi történt?
– Sziasztok!
Igen, sajnos nekünk nem volt túl jó a szezon kezdésünk, Telkibányai teszten elcsúsztunk egy picit a vizen és az árokban kötöttünk ki. Szerencsére nem volt nagy a baj, egy sárvédő cserével megoldódott a problémánk. Az autó készen is volt Egerre, viszont nem készült el az SP rendszámunk, így nem tudtunk rajthoz állni a szezonnyitó futamon.

– Miskolcon már végül ott voltatok, és elég népes mezőny gyűlt össze a kategóriában. Volt-e valami kitűzött célotok a verseny előtt?
– Egyetlen célunk volt a verseny előtt, mégpedig a célba érkezés. Régen ültünk versenyautóban, ráadásul egy full új kocsival megyünk. Vissza akartunk szokni a tempóba.

– Hogy sikerült a versenyetek, volt-e valami kaland?
– Kalandunk az volt sajnos. A második gyorson eltört egy GE szem a hátsó stabilizátorban, ami ott elkezdett szépen szétverni mindent. A harmadik gyorson csak átgurultunk, mert nagyon instabil volt a kocsi. Leszakadt a hídról a fűl, a gátló, minden. Alig értünk be a szervízbe, ahol a srácok meg tudták csinálni a kocsit. Itt szeretném megköszönni nekik! Ha ők nincsenek, nekünk ott van vége a versenynek!

– Folyamatosan tudtatok gyorsulni, az utolsó előtti gyorsot leszámítva, mennyire vagytok elégedettek magatokkal és az autóval?
– Az autó fantasztikus! Elképesztő menni vele. Sajnos az első kör nekünk nem sikerült jól a technikai gondok miatt, viszont a másodikban tudtunk gyorsulni. Éreztük is magunkon. Nagyon jól éreztük magunkat bent a kabinban, picit kezdett visszajönni az a feeling, amit két évvel ezelőtt éreztünk. Én személy szerint részben elégedett vagyok a teljesítményünkkel, a borulást leszámítva. Az sem volt egy nagy esés csak annyira szétszakította a futóművünket a traktorgumi, hogy nem tudtuk folytatni.

– Következő verseny Szombathely, készültök a murvára?
– Szerettünk volna igen. Így hogy van némi kasznis munka a kocsin, kérdésessé vált. Meglátjuk, hogy összetudjuk-e rakni.
Szeretném megköszönni az eddigi segítséget az egész csapatnak! Azt, hogy bár nagy meccs volt, de készen lett a kocsi a versenyre.

 

A csapat támogatói: LLRacing, HÚS System, Mobil Credit, Optimus 92 Kft., Shell Helix Ultra, Technoline Kft.

 

Képek: Tóth Dávid – RallyeDreamBlog || Farkas Tamás – RallyFeeling.hu || Salánki Gábor – Rallye2.hu