Czékmány Norbi: Most már csak használni kell majd megtanulnom!

Véglegesen elkészült, és napvilágot látott a Czékmány Rally Team féle VFTS! Lassan éledezik a rally világ is, így hasznosnak láttuk megtudni hol láthatjátok majd először az autót, na meg hogy miket is rejt a karosszéria! Czékmány Norbival beszélgettünk!

Először is, hogy viselitek a hosszú szünetet? Adrenalin hiány tünetei jelentkeznek?

Jobban, mint arra számítottam, de az adrenalin hiány a négy fal között viszonylag nehezen kezelhető probléma, erre gyorsan rájöttem. Mint sokan mások, én is beszereztem egy szimulátor szettet még márciusban, és ha nem a műhelyben voltam, akkor online játszottam. Pár hétig le is kötött, de most már azért nagyon mennénk, főleg hogy az autó is összeállt végre. Szerencsésre vannak most már jó hírek is, így nem sokat kell várnunk, hogy tovább gyűjthessük az élményeket.

A minap az új autóról készült képek elég jól bejárták az internetet, igazán ütősre sikerült a dekor is, a VFTS impozáns. Ha jól láttam szétkaptátok nullára a régi kockát és onnan indult a projekt. Milyen munkálatok zajlottak le a kasznival, milyen új dolgokkal “upgrade”-eltétek az autót fel?

Köszönjük, nagyon pozitívak a visszajelzések! Szerettünk volna valami mutatósat összehozni, még akkor is, ha a műszaki tartalom tökéletessége volt végig az elsődleges szempont.
Egyébként jók az infóid, valóban az A-s autót építettük át. Gyakorlatilag csak a karosszéria maradt a régi, minden más kicserélődött. Tavaly decemberben szedtük üresre és kezdtük lakatolni, majd múlt héten fejeztük be – másodjára. 🙂 Az Eger Rally halasztása előtt már elég közel voltunk az első verziós kész állapothoz. De annyira sok apró kompromisszumot kötöttünk annak érdekében, hogy összeálljon az autó a szezonnyitóra, hogy amikor bejelentették a futam törlését, inkább újra szétborítottuk az egészet. Azóta eltelt két hónap, és jóval nyugodtabb tempóban, mint előtte, de végre úgy fejeztük be az építést, hogy bátran adom mellé a nevemet a részletek esetében is.
LADA VFTSA P-csoportos szabályok nyújtotta lehetőségeket az anyagi korlátaink szabta határokon belül azért próbáltuk maximális kihasználni az építés során, így egyedi széles lengőkarokat, nagyobb fékeket, Mitsubishi hidat, 6 sebességes váltót és egy új, nagy sűrítési viszonyú kovácsolt motort is kapott az autó. Szűk fél év alatt értünk a projekt végére, ami közben elég sok baráti segítséget kaptunk, de a munka túlnyomó részét Tiba Ádámmal közösen végeztük az egri műhelyünkben. Így visszatekintve azt gondolom, hogy ebbe az autóba most szívünk-lelkünk, összes szabadidőnk és a pénztárcánk szabta határokon belül a legjobb tudásunk belekerült. Most már csak használni kell majd megtanulnom.

Milyen lett a motor, mit tudhatunk meg róla? Hivatalos teljesítmény adatok vannak-e már?

Laca motor1.6-os kovácsolt motor 45-ös Weber porlasztókkal, nagyszelepes hengerfejjel és az új Havassy vezérműtengellyel – nagyon röviden. Teljesítményadatokkal nem tudok szolgálni, nem padoltuk. Mivel az ideje nagy részét az autó bakon töltötte az utóbbi hónapokban, így nincs is még készre állítva a motor. Mielőtt ez megtörténne, a járatásra szánnom kell tehát még néhány kilométert – ez mondjuk nem fog nehezemre esni. 🙂 Szabó Laca építette egyébként az erőforrást, nagyon elégedett vagyok a munkájával. Már az A-s autóba is ő faragta a motorunkat, amivel a mezőny elején tudtunk autózni és komoly gondjaink sem voltak soha. Szóval egyértelmű volt, hogy ennek a motornak az építését is rá fogom bízni.

A dekorra mint azt mi is közzé tettük pályázatot írtatok ki, számos nagyszerű tervezet érkezett, mennyire volt nehéz a döntés? Elégedettek vagytok-e a megvalósult projekttel?

Kezdem akkor a közhelyes megállapítással: nagyon nehéz volt a döntés. De tényleg. 🙂 Több, mint húsz terv érkezett, amiből három-négy annyira jól sikerült, hogy gondolkodás nélkül fel is rakhattuk volna az autóra. Ezek közül végül Karmanoczki Máté dekorjára esett a választás, amit aztán Richie Design varázsolt fel a kocsira. Nagyon tetszett az ötlete egyedisége, amikor megláttuk, nem ugrott be egyetlen másik autó sem, ami nagyon hasonló lenne. Így készen nézegetve az autót azt gondolom, hogy jól döntöttünk.

LADA VFTS

Volt-e már bármi “nem hivatalos” teszt ahol megjárattátok a “téest”, mik az eddigi tapasztalatok?

Százötven óvatos kilométert mehettem eddig vele, még egy jó százas hátravan, mielőtt készre lehetne állítani a motort. Lábon vittük futómű-állításra Egerből Miskolcra a Bükkön át – a téli sportok szerelmeseinek nem kell bemutatni ezt a szakaszt. 🙂 Ennyi is bőven elég volt hozzá, hogy érezzem, ezt az autót jóval mókásabb lesz megülni, mint az elődjét. De hát, kihívás elfogadva! Jelen állapotában egyébként nagyon „nyers” még, viszont biztos vagyok benne, hogy be fogjuk tudni jól állítani, és onnantól használható lesz sietésre vagy élményosztásra, igény szerint.

Most már körvonalazódnak az új versenynaptárak, hol lesz az első bevetés, és mik a tervek az idei évre?

Rallye3-ban fogunk idén is menni, az északi régiós versenyeken mindenképp, ami mellé néhány Rallye2-es versenyt is szeretnénk besűríteni, ha nincs ütközés, valamint össze tudjuk hozni az anyagi hátterét. Ezek előtt viszont jó lenne kicsit nyúzni az autót, hogy előjöjjenek az esetleges gyerekbetegségek, úgyhogy adtam le nevezést a májusvégi Kunmadarasi tesztre, illetve egy héttel később Mezőkövesdre is szerveződik egy edzés, ezért szeretnék ott is menni, mozogni kicsit. Régen volt már tavaly november…

Jobb oldali pozícióban ki foglal majd helyet?

Tiba Ádám. Együtt építettük az autót és a további fejlesztéseket is együtt szeretnénk majd véghezvinni, ezért úgy gondoltam fontos, hogy első kézből kapjon visszajelzést az autó viselkedéséről. A baráti viszony miatt az összhangtól nem tartok, de hamarosan kiderül, hogyan is tudunk együtt „dolgozni” élesben. Ha pedig lesz esetleg olyan futam, ahol Ádám nem tud beülni, akkor Zoli bármikor beugrik, ezt meg is beszéltük vele.

Kik azok az emberek akiknek szeretnéd megköszönni a segítséget, akik hozzájárultak a VFTS projekt megvalósításához?

Első sorban a barátaimnak, lelkes kis csapatunk tagjainak és a barátnőmnek, hogy ebben a néhány húzós hónapban is mellettünk voltak, és amit csak tudtak hozzátettek az építéshez, legyen szó időről, energiáról vagy hamburgersütésről! 🙂

LADA VFTSMit üzensz a szurkolóknak?

Nagyon örülök, hogy a hosszúra nyúlt off-szezon alatt is aktívak maradtatok, és nem távolodtak el az autósporttól! Már túl vagyunk a nehezén, hamarosan újra együtt hódolhatunk a szenvedélyünknek. Alig várom, hogy találkozzunk, és lássalak végre titeket a pálya szélén is, a versenyek alatt! 🙂

Köszönöm szépen a válaszokat, és sok jó élményt kívánunk az új autóval nektek! 

Ti pedig srácok akkor ne feledjétek május 30-án Kunmadarason személyesen is megnézhetitek az autót, és az is kiderül kapar-e! 

Ne felejtsétek el lájkolni a Czékmány Rally Team facebook oldalát!