• Czékmány Norbi ceredi beszámoló+belső | Ladaracing.hu - Őrület ez!

    Czékmány Norbi ceredi beszámoló+belső

    Norbi megpuszilta ugyan a korlátot, de élvezték a versenyt Cereden..

    A prológot nagyon lefűzted 😀 A szombati nap hogyan sikerült?

    Sziasztok!

    Úgy éreztem én is, hogy jól elkaptam prológon az ütemet, és az eredményt nézve egész jól sikerült. Pedig nem volt sínen autózás, belülről tempósnak és látványosnak éreztem, mentem rajta ahogy tudtam. MARB abszolút 4. időre volt elég, és 4-es kategóriában is csak Foczkó Ákosék végeztek előttünk. Úgyhogy természetesen másnapra is aláírtam volna erre az eredményre – szép is lett volna 😀 –, de az a nap már nem volt ennyire fényes. Szombaton jól kezdtünk, az első gyorson nyertük az A-kategóriát, és az autóval is elégedett voltam. A gyűjtőben még jó volt a hangulatunk, a másodikon szakaszon viszont már jöttek a gondok. Egész évben szívok a váltóval, (persze lehet hogy a kezemmel van a baj) így most is össze tudtam akasztani úgy két kilométerrel a rajt után. Ezzel össze is zavartam magam annyira, hogy egy kanyarral később teljesen kiesve a ritmusból megtámasztottunk egy szalagkorlátot. De tekintettel voltam Zolira, és az én oldalammal intéztem. 😀 Innen lecsorogtunk 4-be ragadva, és bár annyira nem is kaptunk sokat mint amire számítottam, visszaestünk A-kategória 3. helyre. Jött a szerviz, és amíg lement az ORB-ORC, addig volt időnk bőven kalapálni meg a váltót helyrerakni. 3. gyorson megint semmi gond, ezt is be tudtuk húzni A-ban, és 4-es kategóriában is jöttünk egy 4. időt, ami tetszett. Aztán jött az utolsó szakasz, és megint nem volt szerencsénk. A gyors első felén kiszakadt a porlasztóból a fittingezett üzemanyagcső, amit bent a szakaszon kellett megcsinálnunk. A rally-szalag most is csodákra volt képes de kétszer is meg kellett állnunk, és összesen 6 percbe fájt a művelet. Úgyhogy leértünk lábon, de visszaestünk kategória utolsó helyére. Egy egész pont járt így a teljesítményünkért cserébe.

    Melyik irányba tetszett jobban a szakasz?

    Zagyvarónáról indulva, úgy kicsit többet mentünk (volna) tempósan lefelé. Kár, hogy mindkétszer azon az irányon voltak gondjaink. Ettől függetlenül hihetetlen jó pálya bármelyik irányból is megyünk rajta, nálam kedvenc lett. Örülni fogok, ha újra mehetünk rajta.

    Gy 1.👇👇👇

    Hogy viselkedett az autó, elégedett vagy-e vele?

    Amikor jó, akkor nagyon jó. Idén minden szakaszt megnyertünk A-kategóriában, amikor nem volt technikai problémánk. De ugye ez a sport sem a részeredményekről szól, a versenyeknek a célban van vége. Ebben még fejlődnünk kell, és ezt a sok apró hibát mind kijavítani, megelőzni. Tanulunk ezekből folyamatosan, és így egyre jobb az autó.

    Mik a célok/ tervek még az idei évre?

    Mivel Cereden meg lett igazítva az autó teljes bal oldala, most kasztnizás alatt áll éppen. Még az sem kizárt, hogy hétvégére elkészül, és akkor egy kunmadarasi csúszkálást bevállalok, bízva abban, hogy nem lesznek a friss elemek elhajlítgatva rajta. De ami lényegesebb, hogy van még hátra két északi régiós MARB futam, és 4. helyen állunk a kategóriában. Így azokon mindenképpen megyünk. Fogunk még repterezni is kicsit, meg egy Szilveszter Rallye a bal oldalról már régóta kívánság-listán szerepel nálam, idén talán végre összeáll.

    Mesélj kicsit az autóról és a csapatról!

    A CMT-ASE Kft-nél versenyzem, az autót pedig a Corner Rallyecross SE csapattal készítjük fel a versenyekre, már évek óta együtt megyünk. Nagyon jó csapat, sőt sokkal inkább baráti társaság, és mindenki megteszi a tőle telhető legtöbbet a sikerek érdekében. Elég márkahűek vagyunk mert van még csapaton belül 2 másik Zsiguli, ebből az egyikkel Kalóczkai Szabi MARB-on, a másikkal pedig Patu indul Rallyecross OB-ban. A motorokat Laca építi és állítja Patunak és nekem is. Ebből a sorból Szabi barátom még kicsit kilóg, de már nem sokáig, neki is készül majd egy Laca System erőforrás.

    Az autóm egyébként az észak régiós MARB A-kategória szabályainak megfelelően épült újra most tavasszal, nagyjából ugyanazt tudja mint a kategória top-autói. Annál viszont még biztosan többet, mint amit én ki tudok most hozni belőle. De dolgozom az ügyön!

    Ha körülmények lehetővé teszik terveztek esetleg H-s Zsigulit csinálni, vagy az A-s feeling a tuti? 😛

    Több oka is van annak, hogy ezt a kategóriát választottam. Egyrészt még egy komolyabb A-s Ladát is olcsóbb megépíteni és fenntartani, mint egy versenyképes H-s autót. (Bár, ezt konkrétan simán meg tudtam már néhányszor cáfolni, még azért győzködöm magam… 😀 ) A másik pedig, hogy az Északi Régiós A-kategória tavaly óta elég népes és erős, mindenki siet és nyerni akar. Eddig idén 19 páros állt rajthoz, és az első 4 versenyt 4 különböző páros nyerte, ami elég izgalmassá teszi az egészet. Viszont volt már szerencsém jó H-s autóban ülni, azért az más világ. A csapatban lévő másik két autó H-kategóriás, és mindkettőnél nagyon tetszik, hogy az építésnél gyakorlatilag technikai megkötések nélkül élheti ki magát az ember, és ki tudja hozni belőlük teljesítményben a maximumot, versenysúlyban a minimumot. Nagyon szeretnék egy ilyen vasat a közeljövőben, amivel a tétversenyeken kívül a nézőket is könnyebb lenne szórakoztatni. Persze az anyagi lehetőségek nálunk is nagyban befolyásolják a reális terveket, de az elszántság meg a kitartás megvan, tehát előbb-utóbb össze fog jönni az előrelépés.

    Köszönjük az érdeklődéseteket, és innen is üdvözlök minden Ladaracing-es márka-rajongót!

    képek: Pánya Fotó, KGB Gyula