Bodogán – Bodogán: Győzelem a szezonzárón!



Maratoni versenyre készültek a Bodogán testvérek az I. Rally Hungary-n és egy jó eredménnyel még a bajnokság első helye is elérhető lett volna az Ivanics Rallye SE párosának! 
Bodogán Ferit kérdeztük, hogy sikerült a szezonzáró versenyük.

– Hogyan készültetek az utolsó versenyre, kapott-e valami fejlesztést az autó?
– Tudtuk, hogy az év legnehezebb és leghosszabb versenyét fogják megrendezni Nyíregyházán, ezért igyekeztünk a lehető legjobban felkészíteni a Ladánkat.
A több mint 1000 versenytáv eléggé megterhelő minden technika számára, ezért is igyekeztünk beosztani a kocsit, hogy tudjuk teljesíteni a távot. Most fejlesztéseket nem kapott, csak a szokásos revíziókat és cseréket hajtottuk végre. A srácok odatették magukat, és sikerült mindennel időben elkészülni.

– Volt-e valami elvárás verseny előtt magatokkal szemben?
– Szerettünk volna helytállni az ERC mezőnyéhez képest is, amit úgy gondolunk, hogy meg is tettünk. llletve a szokásos, a cél a cél volt 🙂 
Valamint még volt esélyünk az ORC 2WD kupa éves értékelés 1. helyét megszereznünk, amihez az kellett, hogy maximális pontszámot gyűjtsünk a hétvégén. Ezek mellett szerettünk volna a P12-es géposztályban is előkelő helyezést elérni.

– Hogy tetszett a szuperspeciál szakasz, milyen érzés volt telt ház előtt autózni?
– Felejthetetlen érzés volt, hiszen mindamellett, hogy 15 évvel ezelőtt csak néztük az itt rallyzó versenyzőket, most minket néztek és átérezhettük nyírbátori születésűként, hogy milyen hazai pályán versenyezni és megmutatni magunkat.
Rengetegen gratuláltak és jöttek oda hozzánk fényképet csinálni, vagy csak pár kedves szóra. Nagyon jó volt így kezdeni a versenyt.

– Az első nap 6 gyorsasági került megrendezésre, volt-e valami kaland?
– Próbáltunk gyorsan és pontosan kezdeni a versenyt, tudtuk, hogy nagyon csúszósak és felhordásosak lesznek a pályák. Már ez a bejáráson is tisztán látszott, hogy óvatosan és ésszel kell mennünk.
Sajnos a generátor csavart hagytuk el és ékszíjat is kellett cserélnünk, de sikerült eljutni a szervizig. Mádon egy kicsit vissza is kellett venni a tempótól, mert az ékszíj elhagyása miatt 130 fokos vízzel értünk be a stopba. Szerencsére nem lett probléma a motorunkkal. Ezen problémák ellenére vezettük a kategóriát és a kupát is.
A második körben Füzéren a rajtban lefulladt az autó, ki kellett szállni és betolni, majd a murvás rész után egy defekt miatt 16 km-t mentünk meg felnin, ami megpecsételte a sorsunkat és lemondhattunk a bajnoki esélyekről mivel a nap végére a kupában visszacsúsztunk a második helyre és 1 pontot veszítettünk.
Amit nagyon fontos kiemelni és hatalmas élményt nyújtott, hogy kb 150-200 ember az Újhutai gyors közepén őrjöngve és görögtűzzel fogadott minket. 🙂


– Vasárnapra megjött az eső is, okozott-e valami problémát, hogy sikerült a zárónap?
– Problémánk a vasárnapi napon nem volt egy defektet leszámítva, de azt a Telkibánya-Újhuta utáni etapon vettük észre és kicseréltük.
Az eső miatt tudtuk, hogy még rosszabbak lesznek a gyorsaságik állapota, ráadásul sötétben és ködben is kellett versenyezni. Szerencsére nem volt probléma és az utolsó szakaszt, powerstaget is sikerült teljesíteni illetve megnyerni. 
Sajnáltuk, hogy a körülmények így alakultak és eltöröltek 3 szakaszt is, jó lett volna még 47-48 versenykilométert menni. Viszont azt is megértjük, hogy a pálya állapota miatt így döntöttek.

– Sokan panaszkodtak a sok murvára és a rengeteg defektre. Nektek mi a véleményetek ezekről?
– Sajnos ez a versennyel jár, viszont aszfaltos futamhoz képest valóban nagyon sok defekt volt, mi is kettőt összeszedtünk.
Véleményünk szerint ezt a versenyt nyáron kellene megrendezni, novemberben itt mindig esik az eső, ami nem is lenne probléma, viszont a pályák ezt a mennyiségű csapadékot nem bírják el, ráadásul úgy, hogy nagyon sok a murvás szakasz a versenyen.  

 

– Kategória győzelem és ORC abszolút 4. hely. Elégedettek vagytok a versennyel?
– Teljes mértékig elégedettek vagyunk, viszont nagyon sajnáljuk a szombati defektünket, hiszen ha az nincs, akkor jobb szájízzel hagytuk volna ott Nyíregyházát.
Úgy gondoljuk, hogy ez egy nagyon szép eredmény, és az egész éves töltésproblémák után megérdemeltük, hogy egy aránylag hibamentes hétvégét tudjuk teljesíteni. Illetve aki ezt a versenyt teljesítette már győztesként hagyhatta el a Zemplént.

– Idén láthatunk-e még titeket valahol, van-e már terv a jövőre nézve?
– Sajnos azt még nem tudjuk, a Mikulás az biztosan kimarad, a Szilveszter Rally még kérdéses, de ha megyünk azt azonnal megosztjuk a szurkolókkal! 🙂
Most egy kis pihenés jön, igaz, nagyon nem lehet lazsálni, hiszen a következő szezon kezdet gyorsan itt van. Szeretnénk a jövő évben is az ORC P12-es kategóriában indulni, ugyanúgy ahogyan ebben az évben is.

– Kinek szeretnétek köszönetet mondani?
– Ezúton köszönjük szépen mindenkinek a biztatást és a szurkolást! Hatalmas élmény volt ezt megélni, hogy ilyen sokat szurkoltok, csápoltok a pálya szélén valamint, hogy milyen sokan voltatok a szervizparkban és biztattatok minket!
Köszönjük szépen a szervizes srácoknak a segítséget (Köszi Laci, Peti, Ottó, Csabi, Ferike), Édesanyánknak a sok-sok segítséget valamint nem utolsó sorban a partnereinknek!

IT’S LOGISTICS, Ventil-Gépész Kft., IT-PNG System Kft., Agrihő Energia Kft., Smart Energy Kft., N-System Távközlési Kft., Oxigen smd, IVANICS CSOPORT, Ivanics Kft.

További képekért és videókért gyertek csatlakozzatok oldalunkhoz és olvassátok blogunkat!

www.facebook.com/BodoganMotorSport/

www.life.ivanics.hu/sport_blog

www.ventil-team.hu/

https://www.facebook.com/ventil.epuletgepeszet/

Képek: DuEn – www.duen.hu || Norbi – www.ladaracing.hu