Bacsa Tamás: ,,Harcba szállunk a P12 bajnoki címért!”



Bacsa Tomit a Rallye2 egyik top zsigulisát kérdeztük meg a salgói verseny után…

Hogyan zajlott a salgói versenyetek, hogy készültetek rá?

A Baranya kupa után a megszokott módon kívül-belül, alul-felül megtisztítva, lemosva került a műhelybe szeretett kisautónk. Tüzetesen átvizsgáltuk, és mondhatni,hogy a kötelező cserén ,illetve revízión kívül más problémát nem tapasztaltunk.

Melyik gyorsasági tetszett a legjobban és miért?

Szinte kivétel nélkül mindegyik gyorsasági tetszett, de egyértelműen a Zagyvaróna-Cered szakasz volt az,ami a legnagyobb kihívást jelentette számunkra. Szerintem ez a pálya Magyarországon a topp 5 lista elején szerepel. Kanyar-kanyar hátán,ami megköveteli az egyenletes ritmust, ebből fakadóan kicsi hibázási lehetőséget enged, úgy gondolom VB szintű pályáról beszélünk.

Hogy viselkedett az autó, lesz-e fejlesztve valami a következő versenyre?

Az autónk rendben működött egészen a 7.gyorsasági közepéig, amikor azt tapasztaltuk, hogy erőtlen lett,majd 3hengeresre váltott a technikánk. Nagy nehezen bevergődtünk a szervízbe. Hamar fény derült a hibára, majd orvosolva is lett ,amit nagyon köszönök a csapatomnak. A hiba okozója egy szelephimba volt,ami kiesett a helyéről. Fejlesztésre nem sok reményt látok… ? örülünk, ha összejön a büdzsé és eltudunk rajtolni az évadzáró futamon. Ez most nekünk a fő cél!

Mik a célok és tervek még az idei évre?

A bajnokságon belül a Lada kupában 2.helyen állunk, 1,5pont a lemaradásunk, a P12-es géposztályt pedig vezetjük. Szerintem nem titok, hogy harcolni szeretnénk a kategória bajnoki címért, de ezért még nagyon sokat kell tennünk.

Mesélj kicsit az autóról ha jól tudom már régóta épül és anno ezzel kezdtél ?

Kezdetektől ezzel a kereklámpás Ladával versenyzem. Szinte nincs olyan év, hogy ne kapjon valamilyen fejlesztést. Hazánkban a Lada olyan,mint az Angoloknál a Ford Escort Mk1-2…. Minden van már szinte hozzá, csak pénze legyen az embernek. ? Nagy vonalakban az autóról:

-1600ccm-es motor, készítője Kronome Ákos
-Verseny kipufogó rendszer, homológ katalizátorral
-Tolókerekes 6 sebességes váltó,
-Mitsubishi hátsó futómű sperr differenciálművel
– Hadik András féle lengéscsillapítók
-Fiat féknyergek, Ferodo DS3000 betétekkel
-Homológ bukóketrec
-Sparco Fejvédős kagylóülések és 6pontos biztonsági övek
-Hivatalos sport rendszám, érvényes gépkönnyvel

Hosszú évek múltán, a tavalyi év végén jelenthettem ki azt, hogy Rally1 és Rally2-es versenyekre alkalmas lett az autó, de megjegyzem,így is rengeteg fejlesztést lehetne még csinálni rajta.

Télen szoktatok tréningezni vagy a kezdetektől ennyire érezted a Zsigulit?

Volt időszak, amikor az utcai autóm Lada volt. Természetesen, ha itt felénk az Alföldön esett hó, amennyire az időm engedte,kijártam gyakorolni. Kiváló alapot és rutint ad a hóban autózás és közelebb enged ez az időjárási körülmény az autó határainak megismeréséhez. Fontos, hogy mindig olyan helyen történjen a gyakorlás, ahol a közúti közlekedést nem zavarja! Verseny időszakban sajnos nekünk nincs lehetőségünk tréningezni, így a prológok, superspeciálok vagy ha ezek nem kerülnek megrendezésre, akkor az első gyorsasági szakaszok a bemelegítő kilométerek.

Mit javasolsz a fiataloknak akiknek lenne tehetség, de anyagi háttér nincs? Hogyan válthatnák valóra álmukat?

Kérdésed nagyon jó! Huhh ? Elég összetett ez az egész sport, sokan nem is látnak bele, de az én szintemen, ha tudnék javasolni, tanácsot adni akkor az a sporthoz való alázat lenne. Ha ez nincs, a fejlődés is nehezebben megy végbe, vagy csak stagnál. A másik a kitartás és a cél vagy álmok kitűzése! Nekem mindig is az álmaim között volt a Rally2, ha még csak egyszeri alkalommal is, de éljem át ezt az érzést. Rengeteg lemondással és nélkülözéssel járt, de határozottan mondhatom, megérte! Ami pedig nagyon fontos és nem elfelejtendő, hogy EGYEDÜL, ezt a sportot nem lehet csinálni. Kell egy navigátor akivel közösek a célok, kell egy profi szervízcsapat, és kell egy jó mentor,illetve manager,na és persze egy jó nagy adag szerencse. Az utolsó két személy megtalálása talán a legnehezebb! Szponzorok, támogatók után a navigátorom (Hanyik Gergely), neki a testvére (Hanyik Szabolcs),valamint Én megyünk és tartjuk fent a kapcsolatokat. Elmondhatom azt is, egy olyan ember lépett a csapatunkba,aki a mentor illetve a manager titulust büszkén betöltve próbál nekünk segíteni nem kevés energiát belefektetve, ő pedig nem más,mint a Kósa András,aki egyben a www.Race1.net portált is üzemelteti. Már most rengeteg dolgot köszönhetünk neki és vannak is kezdeményezések, de amit már emlegettem, türelemmel kell lennünk a siker elérésében, meg kell tapasztalni a rosszat, hogy aztán értékelni tudjuk a jó dolgokat is. Köszönjük, hogy szerepelhettünk a Ladaracing oldalán!
Támogatóinknak köszönjük az önzetlen, kitartó segítséget! Név szerint: Tiszák Kft, Optimit Kft, Precedent, Lisztes Trans, Balog és fia Gumiszervíz, Race1.net, Kalmár Norbert, Szombati Rally Team, Szalma autófényezés és autókozmetika

Képek: Rallymedia.tk, Ricsiphotography