• Az északi fiúk levele az MNASZ-nek! – Ladaracing.hu – Őrület ez!

    Az északi fiúk levele az MNASZ-nek!

    Újabb levelet kaptunk melyet ezúttal is változtatások nélkül közlünk, remélve hogy előbb-utóbb pozitív változások fognak történni.

    Az alábbi levél jól ismert közönség kedvenc Ladások aláírásával van ellátva, úgy mint Szabó László (Laca), Czakó Zsolt, Szabó Gábor (Gépész), Forgács István (Forgi), Mandala Richárd, Ózsvári Róbert, Berecz Gábor, Berecz Róbert! Senkinek nem kell bemutatni őket, mindannyiunk érdeke hogy ezek a srácok ott legyenek a pályákon!

    Tisztelt Oláh Gyárfás Úr, Tisztelt MNASZ,

    A 2017-03-22-én megjelent közleményre szeretnénk reagálni e levél útján. Az
    érzelmeink vegyesek abban a tekintetben, hogy ez valóban felkérés egy igazi
    párbeszédre, vagy csak egyeztetési szándékkal álcázott újabb időhúzás az
    amatőr versenyzők visszacsábítására. Mi mindannyian ex RTE versenyzők
    vagyunk és visszasírjuk azokat a régi hangulatú amatőr versenyeket, ahol mind
    a rendezők, mind a versenyzők partnerként, barátként működtek együtt, egy
    igazi országos összetartó csapattá kovácsolódtunk. A változások után
    rengeteg autó maradt garázsban, melyek hosszú éveken keresztül szolgáltak ki
    jelentős számú közönséget, de félreértés ne essék mindenki szeretné ezeket
    újra használni, amennyiben a rajtlámpa nyújtaná a legnagyobb adrenalint, nem
    az, hogy átmegy e az autó a gépátvételen.

    Ahogy Ön(ök) is írták a közleményben, mindenki mutatott hajlandóságot a
    változások bevezetésére, de az idei évben 2 hónappal az első verseny rajtja
    előtt bejelentett töménytelen, indokolatlan szabálymódosítás elviselhetetlen
    terheket rótt a versenyzőkre. A MARB tavalyi és jelenlegi mezőnyének magja a
    volt RTE és rallysprint sorozatokban résztvevő, saját tőkéből versenyző
    AMATŐR, aki hobbijának él, időt pénzt, energiát nem sajnálva művelte ezt a
    sportot. Az itteni költségvetés éves szinten is töredéke egy Rally1 / Rally2
    szimpla versenynek, a legnagyobb kihívást általában a nevezési díj és
    üzemanyag költség előteremtése okozza. A MARB kereteiben versenyzők közül
    nagyon sokan családi baráti programnak fogják fel a versenyzést, ennek
    fényében legyenek szívesek átgondolni a dolgot. Nem beszélve arról, hogy a
    környező országokban elérhető távolságban sokkal kedvezőbb anyagi,
    technikai feltételekkel rendeznek MARB szintű versenyeket. Mi itt szeretnénk
    menni a Mi barátaink, rokonaink és a Magyar nézők kedvére, nem szeretnénk
    száműzött versenyzők lenni. Miért nem fordítjuk ezt meg és tesszük vonzóvá
    inkább mi a külföldi versenyzők számára ezt a bajnokságot!

    Rátérve a lényeges pontokra az alábbi változásokat tartanánk elfogadhatónak:

    – Első sorban emberhez méltó kommunikáció, ami jelen esetben nem egységesen valósul meg. Csepela Tamás úr megnyilvánulásai finoman szólva sem tolerálhatóak számunkra, arrogáns, flegma stílusa, megítélésünk szerint nem méltó egy Nemzeti Autósport Szövetség képviseletére.

    – Technikai szabályok terén az alábbi pontokat tartanánk fontosnak:

    1. Legyen elégséges a lejárt homológ ülés / öv / overáll, az 5+5 év
    megkötés nélkül.

    2. Legyen elégséges az “E” betűs bukósisak, vagy maximum kék cimkés
    autós sisak, hiszen ezek, olcsóbb autóversenyzési célra fejlesztett, más
    országokban elfogadott eszközök. (pl: Anglia)

    3. Fittinges benzincső ne legyen kötelező, legyen elégséges a gyári
    üzemanyagrendszerrel egyenértékű bekötési szabály. (bilincs) Ez több 10 éve
    működik biztonságosan, ráadásul a kapható fittingek minősége között nagy
    eltérés tapasztalható, legtöbbjük silánynak mondható. Jelenleg az utcai
    autóknál sokkal nagyobb nyomás esetén is széria szerelvény a bilincs,
    ráadásul egy karburátoros versenyautónál elenyésző cca 0.4 bar nyomásról
    beszélünk.

    4. Ne legyen megkötés (a későbbiekben sem) a versenyeken
    felhasználható gumiabroncsok tekintetében.

    5. Katalizátor használata ne legyen kötelező amennyiben gyárilag nem
    volt ezzel szerelve az autó.

    6. A fejvédő szivacsokat ne legyen szükséges indokolatlan helyekre is
    felszerelni, jelenleg ez is csak felesleges költségeket okoz, ráadásul a
    beszerzés is komoly nehézségekbe ütközik.

    7. Felesleges a FIA szabályok, újítások bevezetése ebben a sorozatban,
    ami kiugróan magas terheket ró a versenyzőkre. Szerintünk megfelelő
    személyzet biztosításával, és kellően biztonságos pályák kijelölésével és a fenti
    eszközök használatával biztonságosan működtethető lenne ez a sorozat.

    8. Amennyiben korábban volt gépkönyve egy autónak, ne kelljen a
    bukócsöveket évente módosítani újabb és újabb szabályok alapján.

    9. A legfontosabb azonban, hogy a rögzített szabályok legyenek rögzítve,
    legalább 5 éven keresztül és a változtatásokat minimum 1 évvel korábban
    jelentsék be, és vitassák meg a versenyzőkkel.

    A fentiek elfogadása esetében úgy gondoljuk ismét reneszánszát élné az
    amatőr autósport, és inkább a létszámbőség mint a nevezők hiánya jellemezné
    a versenyeket. Kérem fontolják a fentieket, hiszen ezen szabályok alapján
    évekig működtek sorozatok például a korábbi Rallye 2 is.

    Kérjük a versenyzőtársakat is, hogy ők is jelezzék egyetértésüket vagy további
    észrevételeiket!

    Tisztelettel,
    Szabó László (Laca)
    Czakó Zsolt
    Szabó Gábor (Gépész)
    Forgács István (Forgi)
    Mandala Richárd
    Ózsvári Róbert
    Berecz Gábor
    Berecz Róbert

    Kelt. Eger, 2017.03.25.

    A levelet IDE kattintva töltheted le!

    Ha egyetértesz az itt olvasottakkal, oszd meg a facebookon, vagy küld el te is az marb@mnasz.hu címre!